[smartslider3 slider="2"]

شش موضوع مهم که ایمنی در اینترنت را برای کودک به خطر می‌اندازند.

ایمنی در اینترنت

اینترنت می‌تواند محلی خطرناک برای همه باشد. اما این محل برای کودکان و نوجوانان خطرناک تر از هرجای دیگری است. از شکارچیان سایبری گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی. خطرات آنلاین می‌تواند عواقب شدید، پرهزینه و حتی غم انگیز داشته باشد. به همین دلیل ایمنی در اینترنت از ضروریات زندگی امروز است.

کودکان ممکن است ناخواسته خانواده‌های خود را در معرض تهدیدات اینترنتی قرار دهند. به عنوان مثال، با نصب تصادفی بدافزاری که می‌تواند به مجرمان سایبری اجازه دسترسی به حساب بانکی والدین یا سایر اطلاعات حساس را بدهد. حفاظت از کودکان در اینترنت یک امر مهم است. دانستن اینکه چه خطراتی در کمین است و چگونه می‌توان در برابر آنها از خود محافظت کرد، امری بسیار مهم است. مهمترین اقدام ایمنی برقراری ارتباط درست و مناسب با کودک است.

ایمنی در اینترنت برای کودکان

مزاحمت سایبری

اکثریت نوجوانان معتقدند که زورگویی سایبری یک مشکل جدی است. تقریباً 60 درصد از کودکانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، شاهد نوعی زورگویی بوده‌اند. اما به دلایل مختلف، اکثر کودکان به طور کلی این رفتار را نادیده گرفته‌اند. رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین زمین بازی مجازی امروزی هستند، مجرمان در آنها 24 ساعته و 7 روزه کار می‌کنند.

بهترین راه برای محافظت در برابر زورگویی سایبری این است که با کودکان خود راحت صحبت کنید. در مورد آنچه در زندگی آنها در اینترنت و در زندگی واقعی می‌گذرد و اینکه چگونه در برابر قلدرها ایستادگی کنند. نرم افزارهای امنیت سایبری و برنامه‌های تخصصی برای نظارت بر فعالیت آنلاین و تلفن همراه فرزند شما می‌تواند کمک کننده باشد. برای این امر از نرم افزارهایی همچون FamilySafe استفاده کنید.

شکارچیان سایبری

این روزها شکارچیان سایبری با استفاده از بی‌گناهی، عدم نظارت بزرگسالان و سوء استفاده از اعتماد، کودکان را در اینترنت دنبال می‎‌کنند. این امر می‌تواند منجر به این شود که کودکان فریب داده شوند و ایمنی در اینترنت برای کودک به خطر افتد. این شکارچیان در رسانه‌های اجتماعی و بازی‌هایی که برای کودکان جذاب است، کمین کرده اند. این مکان‌های مجازی ناشناس ماندن و آزار و اذیت سایبری را تسهیل می‌کنند. آنها می‌توانند نه تنها از بی‌گناهی کودکان، بلکه از قوه تخیل آنها نیز سوء استفاده کنند. باز هم، بهترین محافظت این است که به طور مرتب با فرزندان خود در مورد آنچه در زندگی روزمره آنها می‌گذرد صحبت کنید.

اطلاعات خصوصی

کودکان هنوز مرزهای اجتماعی را درک نکرده‌اند. آنها ممکن است اطلاعات شخصی را بصورت آنلاین، به عنوان مثال در نمایه رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنند. این اطلاعات نباید در معرض دید عموم قرار گیرند. با فرزندان خود صراحتا در مورد مرزهای عمومی و معنای آنها برای خانواده صحبت کنید.

فیشینگ

مجرمان سعی می‌کنند افراد را فریب دهند تا روی پیوندها یا پیوست‌های مخرب کلیک کنند. تشخیص این موارد برای بچه‌ها بسیار دشوار است. زیرا اغلب به نظر می رسد که این ایمیل از طرف شخصی مجاز، مانند یک دوست یا یکی از اعضای خانواده است. آنها در سایت‌هایی که در بین کودکان محبوب است، نظارت می‌کنند و اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و نام دوستان و سایر اطلاعات را برای حملات خود جمع آوری می‌کنند. به فرزندان خود بیاموزید که از کلیک کردن بر روی ایمیل‌ها یا پیامک‌های افراد غریبه خودداری کنند.

بدافزار

بدافزار نرم افزاری رایانه‌ای است که بدون اطلاع از قربانی نصب شده و اقدامات مضر روی رایانه انجام می‌دهد. این امر شامل سرقت اطلاعات شخصی می‌شود. مجرمان سایبری اغلب مردم را فریب می‌دهند تا بدافزارها را نصب کنند. فیشینگ یکی از این ترفندها است. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد. مانند متقاعد کردن قربانیان برای بارگیری بدافزارهایی که شبیه بازی هستند.

آموزش به کودکان بهترین محافظت است. اما نرم افزار جامع امنیتی بین دستگاه‌های مرتبط می تواند از رایانه کودک در برابر هرگونه بدافزار محافظت کند. علاوه بر این، بسیاری از محصولات امنیتی اینترنت همچنین شامل کنترل و برنامه‌های ویژه والدین هستند که می تواند به شما در ایجاد یک چارچوب امن برای فعالیت‌های آنلاین فرزندان شما کمک کند. همچنین می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین مانند FamilySafe استفاده نمایید.

پست‌های حذف نشدنی

اینترنت فاقد کلید “حذف” است. اتفاقاتی که به صورت آنلاین رخ می‌دهد، آنلاین می‌ماند، تا ابد. خطرات شبکه‎‌های اجتماعی دلهره آور است. برای نوجوانان سخت است که در نظر بگیرند که چگونه یک عکس مهمانی یا پیام Snapchat می تواند ده سال بعد در راه مصاحبه برای شغل جدید مشکل ساز شود. برای نوجوانان خود توضیح دهید که سبک و نظرات آنها با افزایش سن تغییر می‌کند.

اینترنت می‌تواند خطرات جدی برای کودکان ایجاد کند. همچنین می‌تواند درهای شگفتی را برای آنها باز کند که نسل‌های قبلی حتی نمی‌توانستند در خواب ببینند. با اطمینان از امنیت آنلاین فرزندان خود کمک کنید تا آنها لذت‌ها و فرصت‌های دنیای آنلاین را تجربه کرده و از خطرات آن دوری کنند.با ایجاد ایمنی در اینترنت برای کودکان زندگی سالم‌تری را با آنها هدیه دهید. در مقاله امنیت کودک در فضای مجازی و نقش والدین در ایجاد آن بیشتر در این باره بخوانید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *