[smartslider3 slider="2"]

معرفی 5 مورد از بهترین انیمیشن های 2022 مناسب برای کودکان و نوجوانان

معرفی بهترین انیمیشن های سال 2022 کودکان و نوجوانان

به لطف بچه هایی که عاشق کارتون دیدن هستند، صنعت انیمیشن سازی سریع تر از همیشه در حال رشد است. اما آیا همیشه داستان و شخصیت های یک انیمیشن بر ذهن و روان کودک تأثیر مثبتی خواهند داشت؟ پاسخ به این سؤال معمایی است که والدین باید آن را حل کنند. آنها باید مزایا و معایب کارتون های مختلف را بررسی کرده و انیمیشن هایی که متناسب با سن کودک و فرهنگ خانوادگی آنهاست برای فرزندشان انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم تا تاثیرات انیمیشن بر ذهن کودکان بررسی کنیم. همچنین تعدادی از بهترین انیمیشن های 2022 را به شما معرفی نماییم.

تأثیرات مثبت دیدن انیمیشن در کودکان و نوجوانان

در سنین کودکی انیمیشن ها منابع مهم آموزشی هستند و شروع یادگیری موضوعات مختلف را برای کودکان آسان تر و مفرح تر می کنند. تماشای انیمیشن می تواند به رشد مهارت های شناختی، رشد منطق، توانایی استدلال، پردازش دیداری و شنیداری و توجه پایدار کودک کمک کنند. تماشای انیمیشن قدرت تخیل و خلاقیت را در کودکان افزایش می دهد. کودکان و نوجوانان می توانند با الهام از انیمیشن های خاص، به ایده های مختلف فکر کرده و داستان های جدیدی در ذهنشان خلق کنند.

کودکان اغلب با صدای بلند به دیالوگ های شخصیت های کارتونی می خندند. خنده استرس را از بین می برد و اعتماد به نفس را در کودک افزایش می دهد. همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند و باعث ترشح اندورفین می شود که عامل ایجاد احساسات مثبت در بدن انسان است.

آیا هر انیمیشنی مناسب مشاهده فرزند ما است؟

مطمئناً خیر. اغلب این انیمیشن ها در فرهنگ هایی ساخته می شوند که ارزش های آنها با ارزش های خانواده های ایرانی تفاوت بسیاری دارند. از طرفی والدین باید به سن مناسب برای فیلم دیدن نیز توجه داشته باشند. برخی از کارتون ها حاوی صحنه های خشنی هستند که برای همه سنین مناسب نخواهند بود. در نتیجه آشنایی اولیه با یک انیمیشن و شخصیت های آن می تواند مهم ترین قدم در انتخاب آن برای فرزندمان داشته باشد.

اغلب شرکت های انیمیشن سازی و بازی سازی، رده سنی بازی و انیمیشن های ساخته شده را مشخص کرده و بر روی محصول درج می کنند. هنگام تهیه انیمیشن بهتر است که در سایت مربوطه یا از روی محصول تهیه شده، رده سنی آن را بررسی کنید. در ادامه مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین انیمیشن های 2022 برای کودکان و نوجوانان می پردازیم.

بهترین انیمیشن سال 2022 برای کودک و نوجوان

انیمیشن عصر یخبندان 4 (Ice Age: Continental Drift)

معرفی بهترین انیمیشن سال 2022- عصر یخبندان
بهترین انیمیشن 2022: عصر یخبندان 4 (Ice Age: Continental Drift)

دیزنی پس از تعطیل کردن بلو اسکای (Blue Sky Studios) همچنان به آثار برجسته این استودیو توجهی خاص دارد که از جمله آن ها می توان به مجموعه محبوب عصر یخبندان اشاره کرد. قسمت جدید این مجموعه همانند قسمت های قبلی ژانری کمدی داشته و تا حد زیادی می تواند کودکان را سرگرم کند.

در قسمت جدید این انیمیشن شاهد تلاش اِدی و کِرَش 2 شخصیت اصلی داستان، برای پیدا کردن محلی برای زندگی هستیم. هرچند که آن ها خیلی زود در مسیر گم می شوند و باک وایلد دوست قدیمی خانواده در میان دنیای گمشده آن ها به کمکشان می آید. پس از نجات آن ها، همگی عازم مأموریتی مهم می شوند تا دنیای گمشده را از سلطه دایناسورها نجات دهند.

یکی از مهم ترین جنبه های مثبت و وجه اشتراک همه قسمت های انیمیشن عصر یخبندان، این است که بر روی خانواده تمرکز دارند. شجاعت کاراکترها، تأکید بر موفقیت و برتری کارهای تیمی، از دیگر جنبه های مثبت این انیمیشن است. شخصیت باک اعتقاد دارد که قدرت، چیزی نیست که از افراد قهرمان بسازد؛ بلکه مهم ترین موضوعی که یک انسان را به قهرمان تبدیل می کند، تدبیر و شجاعت او است. این امر موجب درستی ذات افراد و در نتیجه، قهرمان شدن آن ها می شود.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 (Hotel Transylvania: Transformania)

معرفی  انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 (Hotel Transylvania: Transformania)
معرفی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4 (Hotel Transylvania: Transformania)

امسال سونی پیکچرز چهارمین قسمت از سری انیمیشن های هتل ترانسیلوانیا را برای علاقه مندان خود منتشر کرد، که با استقبال نسبتاً خوبی از سمت مخاطبین مواجه شد. در این قسمت دراکِ بزرگ شخصیت اصلی داستان، بنا دارد در یک جشن، بازنشستگی خود را از مدیریت هتل اعلام کرده و دخترش را جانشین خود کند. او نمی داند در این جشن، ورق زندگی اش برمی گردد و ناخواسته به خاطر سر به هوایی های جانی (همسر دخترش)، یک دراکولا به یک انسان تبدیل می شود.

در عوض جانی که یک انسان است، تبدیل به دراکولا شده و خوشحال است که به همراه همسرش هتل را اداره خواهد کرد. حالا جانیِ دراکولا و دراکِ انسان، باید به دنبال کریستال معجزه به آمریکای جنوبی بروند تا وضعیت را به حالت اول برگردانند و در جریان این سفر، دراک ارزش انسانیت را درک می کند.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا داستان ساده ای دارد. بیش از تأکید بر جذابیت های دراکولا بودن و جادوگر بودن، بر ارزش انسان بودن و احترام به تفاوت ها تأکید می کند. این محصول دارای میزانی از طنز خشونت آمیز و ناهنجاری های چندش آور هیولاهاست؛ به همین دلیل مشاهده آن برای کودکان زیر 10 سال پیشنهاد نمی شود.

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)

معرفی انیمیشن  قرمز شدن (Turning Red)
معرفی انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)

پیکسار با انیمیشن Turning Red قصه ای را روایت می کند که به شکلی قابل احترام، خیلی  از افراد را به یاد زندگی خود می اندازد. این انیمیشن می تواند برای نوجوانانی که با احساسات متفاوت و متناقضی در دوران بلوغ دست و پنجه نرم می کنند، بسیار آموزنده باشد.

“میلین” شخصیت اصلی داستان دختری ۱۳ساله است که با روشی عجیب به بلوغ می رسد. تغییری که هر دختر نوجوانی آن را تجربه می کند، اما ماجرا برای میِ قصه ما کاملاً متفاوت خواهد بود. میلین درگیر طلسمی خانوادگی است که باعث می شود هنگام تجربه هرگونه احساسات شدید به یک پاندای بزرگ قرمز رنگ تبدیل  شود.

حال شخصیت اصلی داستان باید در عین کنترل احساساتش، بتواند باب میل خانواده سخت گیر خود نیز عمل کند. اما آیا می در نبرد بین احساسات درونی و رفتار بیرونی اش، ارتباط با خانواده و دوستان خود و مهار این پاندای بزرگ قرمز موفق خواهد بود؟

انیمیشن بچه های بد (The Bad Guys)

معرفی انیمیشن بچه های بد (The Bad Guys)
معرفی انیمیشن بچه های بد (The Bad Guys)

بچه های بد انیمیشنی است که هم به زبان کودکان آشنایی دارد و هم بزرگسالان، نه درکش برای کودکان سخت است و نه حوصله گروه های هدف دیگر را سر می برد. این انیمیشن بر اساس کتاب های محبوب کودکان به همین نام، نوشته آرون بلیبی (Aaron Blabey) ساخته شده است.

داستان در مورد پنج خلافکار (آقایان گرگ، کوسه، مار، پیرانا و خانم تارانتولا یا رتیل) است که باید با یکی از چالش برانگیزترین کارهای عمرشان یعنی تلاش برای خوب بودن روبرو شوند. کاراکترها بعد از رویارویی با سایه ها و قسمت های تاریک وجود خود، سفرشان را برای قهرمان بودن آغاز می کنند. این سفر پر از درس های آموزنده برای کودکان است و زمان مفرحی برای آن ها فراهم می کند.

انیمیشن سال روشن (Lightyear)

معرفی بهترین انیمیشن 2022 - انیمیشن سال روشن (Lightyear)
معرفی انیمیشن سال روشن (Lightyear)

شخصیت محبوب و دوست داشتنی لایتیر از سری انیمیشن های داستان اسباب بازی، این بار در قالب یک اثر مستقل بازگشته است. داستان در مورد زندگی فضانوردی است که الهام بخش شخصیت لایتیر است. خلبان آزمایشی جوانی که در جستجوی بی نهایت و فراتر از آن، به یک رنجر فضایی تبدیل می شود.

کاراکتر اصلی قهرمانی دوست داشتنی، شجاع، وفادار، جذاب و سرشار از اعتماد به نفس است. Lightyear یک اثر سرگرم کننده و شیرین است که در ساخت شخصیت های دوست داشتنی و بامزه ای مانند ساکس، گربه رباتی حسابی گل کاشته است. انیمیشن سال روشن اثری است که می تواند با خلق دوستی و پرورش آن، پیام آور همکاری، اعتماد و عشق و محبت باشد.

سخن آخر

اگر از برخی از کودکان بپرسید که به چه چیزی بیشتر از همه علاقه دارند، بلافاصله به شما می گویند که از تماشا کردن کارتون واقعاً لذت می برند. انیمیشن ها تنها چیزی هستند که آنها هرگز به آن نه نمی گویند. این علاقه به حدی است که آنها می توانند یک روز کامل را فقط با تماشای انیمیشن سپری کنند.

کارتون دیدن برای کودکان مزایا و معایب بسیاری دارد. تماشای انیمیشن ذهن کودکان و نوجوانان را به سمت پردازش خلاقیت و ایده ها سوق می دهد و هم زمان با سرگرم کردن، به آموزش آن ها کمک می کند. اکثر این انیمیشن ها معمولاً برای بزرگ ترها هم جذاب و سرگرم کننده هستند و فرصت خوبی برای یک سرگرمی خانوادگی فراهم می کنند.

اما در صورتی که انیمیشن با سن کودک، روحیات او و فرهنگی که در آن زندگی می کند همخوانی نداشته باشد، مشکلات بسیاری  برای کودک در پی خواهد داشت. در نتیجه والدین باید قبل از تماشای کودک، محتوای انیمیشن ها را بررسی کنند تا بتوانند برای فرزند خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند. 

در این مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین انیمیشن های سال 2022 پرداختیم. شما نیز می توانید قبل از خرید انیمیشن یا بازی کامپیوتری، از روی راهنمای رده سنی، از محتوای برنامه و رده سنی آن مطلع شوید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *