[smartslider3 slider="2"]

 آموزش بلاک و آنبلاک کردن افراد در تلگرام در یک دقیقه

آموزش بلاک در تلگرام و آنبلاک در تلگرام

پیام رسان تلگرام برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران خود اهمیت زیادی قائل است؛ بنابراین جهت آرامش کاربران امکانات متعددی در اختیارشان قرار داده است. یکی از این امکانات، قابلیت بلاک کردن در تلگرام می باشد. بلاک کردن در تلگرام حالتی است که در آن، کاربری که نمی خواهید به شما پیام بدهد را مسدود می کنید. البته هر زمان که تصمیمتان عوض شد می توانید با آنبلاک در تلگرام، کاربر مد نظر را از حالت مسدود شده خارج کنید.

قابلیت بلاک کردن در تلگرام بیش تر برای افرادی استفاده می شود که برایتان مزاحمت ایجاد می کنند. یا اینکه پیام های تبلیغاتی برایتان ارسال می کنند که تمایلی به دیدن آن ها ندارید.

در این مقاله از وبلاگ فمیلی سیف، روش بلاک کردن اشخاص در تلگرام را به شما آموزش می دهیم. همچنین روش آنبلاک کردن در تلگرام و خارج شدن از حالت بلاک را نیز توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

روش های بلاک کردن در تلگرام

بلاک کردن در تلگرام به چند روش قابل انجام است. در ادامه به صورت کاربردی این روش ها را بررسی می کنیم.

روش اول بلاک کردن در Telegram (بلاک کردن افراد ناشناس)

اگر فردی ناشناس (فردی که در لیست مخاطبین شما حضور ندارد) برای اولین بار به شما پیامی بدهد، در بالای صفحه چت او گزینه ای تحت عنوان BLOCK USER نمایش داده می شود. با انتخاب این دکمه و تایید آن، کاربر از سمت شما بلاک می شود و امکان ارسال پیام نخواهد داشت.

روش اول بلاک کردن در تلگرام

روش دوم بلاک کردن در Telegram

این روش برای بلاک کردن هر کاربری (چه افرادی که مخاطب شما هستند و چه کسانی که در لیست مخاطبین شما حضور ندارند) قابل استفاده است. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • وارد صفحه چت کاربر مد نظرتان شوید.
  • بر روی نام مخاطب کلیک کنید تا وارد صفحه مشخصات کاربر شوید.
روش دوم بلاک کردن
نام کاربر را از بخش بالایی صفحه انتخاب کنید، تا اطلاعات اکانت او نمایش داده شود.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
کلیک روی علامت سه نقطه بالای صفحه تنظیمات کاربر
بر روی علامت سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Block user را انتخاب کنید.
گزینه Block User را انتخاب کنید.
گزینه Block User را انتخاب کنید.
  • پیام پاپ اپی نمایش داده می شود و از شما می پرسد که از انجام این کار مطمئن هستید؟ در صورت اطمینان بر روی Blocked User کلیک کنید.

روش سوم بلاک کردن در Telegram (بلاک کردن مخاطبین)

این روش مختص بلاک کردن افرادی است که جزو مخاطبین شما هستند. بنابراین مخاطبی که بلاک می کنید حتما باید در لیست مخاطبین اکانت تلگرامتان حضور داشته باشد. برای بلاک کردن به این روش مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • آیکون سه خط موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا وارد منوی اصلی برنامه شوید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Blocked Users را انتخاب کنید.
مراحل بلاک کردن مخاطب تلگرام
مراحل بلاک کردن مخاطب تلگرام
  • بر روی آیکن افزودن مخاطب به لیست بلاک (Block User) که در تصویر مشخص شده است کلیک کنید.
گزینه Blocked Users را مطابق تصویر انتخاب کنید.
گزینه Block User را مطابق تصویر انتخاب کنید.
  • از لیست مخاطبین تلگرام، مخاطبی که قصد بلاک کردنش را دارید، انتخاب کنید.
  • پیام پاپ اپی نمایش داده می شود و از شما می پرسد که از انجام این کار مطمئن هستید؟ در صورت اطمینان بر روی Blocked User کلیک کنید.

بلاک کردن گروه ها و کانال های تلگرامی

شاید شما در گروه یا کانالی عضو شده و متوجه ارسال فایل و پیام های غیر اخلاقی در آن شوید. در این صورت ممکن است بخواهید این گروه را بلاک کنید. اما نکته مهم این است که بلاک کردن در این موقعیت کاربرد چندانی ندارد. شما می توانید گروه یا کانال مورد نظر را Report کنید. Report قابلیتی است که برای مسدود سازی کانال ها و گروه هایی که برخلاف قوانین عمل می کنند، در نظر گرفته شده است.

برای این کار وارد گروه یا کانال مربوطه شوید. سپس علامت سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کرده و گزینه Report را بزنید. پیغام پاپ اپی نمایش داده می شود و از شما می خواهد که دلیل ریپورت کردنتان را مشخص کنید. مورد مشاهده شده را از بین موارد موجود انتخاب کرده و تایید کنید.

ریپورت کردن گروه و کانال تلگرام
ریپورت کردن گروه و کانال تلگرام

در صورتی که چند نفر غیر از شما، کانال یا گروه مربوطه را با دلایل مشابه ریپورت کرده باشند، تلگرام کانال مورد نظر از لحاظ محتویات بررسی کرده و آن را محدود می کند.

روش های آنبلاک کردن در تلگرام

ممکن است به هر دلیلی از بلاک کردن کاربری پشیمان شوید. در این حالت می توانید با طی کردن مراحل آنبلاک در تلگرام، کاربر مد نظر را از حالت مسدود شده خارج کنید. برای این کار دو روش وجود دارد که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

روش اول آنبلاک در Telegram

این روش برای وقتی مفید است که شما به صفحه چت کاربر مد نظرتان دسترسی دارید. در این صورت لازم است که وارد صفحه چت مخاطب شوید. پایین صفحه چت گزینه ای با عنوان Unblock وجود دارد. با لمس این گزینه اکانت کاربر شما، از حالت انسداد خارج می شود.

آنبلاک در تلگرام
آنبلاک در تلگرام

روش دوم آنبلاک در Telegram

ممکن است شما فردی را بلاک کرده و به صفحه چتش نیز دسترسی نداشته باشید. در این صورت می توانید از تنظیمات تلگرام به بخش کاربران بلاک شده مراجعه کنید و از لیست موجود، کاربر مد نظرتان را پیدا کنید. بعد از آن می توانید اکانت وی را از حالت مسدود خارج کنید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • آیکون سه خط موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا وارد منوی اصلی برنامه شوید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Blocked Users را انتخاب کنید.
دسترسی به لیست کاربران بلاک شده در تلگرام
دسترسی به لیست کاربران بلاک شده در تلگرام
  • در صفحه Blocked Users لیست افراد بلاک شده به شما نمایش داده خواهد شد. بر روی علامت سه نقطه، در کنار نام فرد ضربه بزنید. سپس گزینه Unblock را انتخاب کنید تا فرد مورد نظر از حالت بلاک خارج شود.
آنبلاک در تلگرام روش دوم
هر مخاطبی که قصد آنبلاک کردن آن در تلگرام را دارید از لیست پیدا کنید؛ سپس بر روی گزینه سه نقطه در کنار نام فرد ضربه بزنید و گزینه Unblock را انتخاب کنید.

تشخیص بلاک شدن در تلگرام

وقتی شخصی ما را در تلگرام بلاک می کند، پیغامی مبنی بر بلاک شدن در تلگرام دریافت نمی کنیم. اما برخی نشانه ها وجود دارد که نشان دهنده بلاک شدن ما در تلگرام است. این نشانه ها عبارتند از:

  • دیگر نمی توانیم آخرین زمان آنلاین بودن کاربر مقابل را ببینیم و در بخش آخرین بازدید عبارت last seen a long time a go را مشاهده می کنیم.
  • امکان مشاهده تصویر پروفایل کاربر را نداریم.
  • هر پیامی که برای کاربر مقابل ارسال می کنیم سین نمی شود و بنابراین پیام ما هیچ وقت تیک دوم (به منزله خوانده شدن) نمی گیرد.

خارج شدن از حالت بلاک تلگرام

اگر فردی شما را در تلگرام بلاک کرده است می توانید با دیلیت اکانت تلگرام و ساخت مجدد اکانت تلگرام، از حالت بلاک خارج شوید. این موضوع در بلاک اینستاگرام نیز صدق می کند.

پس از ورود مجدد به تلگرام، به راحتی می توانید به فردی که شما را بلاک کرده بود پیام دهید. اما مساله ای که باید به آن دقت کنید این است که با حذف اکانت تلگرام، تمام اطلاعات ذخیره شده در حسابتان از جمله تاریخچه چت ها، کانال ها و گروه هایی که در آن عضو هستید و همچنین فایل های چند رسانه ای موجود در حسابتان حذف خواهند شد.

یک ترفند برای حذف اکانت بدون از دست رفتن اطلاعات وجود دارد که می توانید به کار ببرید. در این روش، قبل از دیلیت اکانت تلگرام، باید اطلاعات حساب خود را به شماره دیگری منتقل می کنید، سپس حساب خود را حذف کرده و پس از ایجاد مجدد حساب، اطلاعات را به شماره خود بازگردانید.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر مخاطب مد نظر تمایلی به برقراری ارتباط با شما نداشته باشد، می تواند پس از حذف اکانت و دوباره وارد شدن، شما را مجددا بلاک کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *