[smartslider3 slider="2"]

معرفی 10 مورد از بهترین برنامه های ویرایش و ادیت عکس در اندروید و آیفون

معرفی بهترین برنامه های ویرایش عکس اندروید و آیفون

امروزه برای داشتن یک عکس خوب دیگر نیازی نیست عکاسی حرفه ای یا ادیتوری متخصص باشید. در حال حاضر گوشی های هوشمند و اپلیکیشن های قدرتمند ادیت عکس، توانایی و امکان ویرایش تصاویر را به عده ای خاص محدود نمی کنند. به علاوه کار با این اپلیکیشن ها و یادگیری آن ها برای افراد غیر حرفه ای نیز بسیار سریع و آسان خواهد بود. استفاده از برنامه های ادیت عکس، تجربه عکاسی با گوشی را لذت بخش تر کرده و تصویر نهایی را حرفه ای تر می کند.

اما انتخاب بهترین برنامه ادیت عکس اندروید و آیفون از بین تنوع زیاد این اپلیکیشن ها، کمی سردرگم کننده است. پس برای آشنایی با بهترین برنامه های ادیت عکس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از برنامه های ادیت عکس با موبایل چه فواید و مضراتی دارد؟

از تأثیرات مثبت و مهم گسترش این قبیل اپلیکیشن ها پس از پیشرفت روزافزون گوشی های هوشمند، آسان و در دسترس شدن ادیت عکس برای کاربرهای غیرحرفه ای و مخاطبین عام جامعه است. اما در کنار این تأثیرات مفید وجه خطرناکی هم وجود دارد.

رواج استفاده از این برنامه ها در بسیاری از افراد به خصوص جوان ها، موجب کاهش اعتماد به نفس شده است. امروزه بسیاری از جوان ها و نوجوان ها از اینکه عکس های بدون ادیت خود را منتشر کنند واهمه دارند. همچنین استفاده از گوشی های هوشمند در سنین کم و عدم آموزش صحیح برای انتشار عکس کودکان در فضای مجازی این قبیل مشکلات را دائماً به سنین پایین تر انتقال می دهد. بنابراین داشتن دیدگاه درست نسبت به برنامه های ادیت عکس و استفاده صحیح از آنها نکته کلیدی است که تأثیرات مثبتی به دنبال دارد.

در ادامه به معرفی 10 مورد از بهترین برنامه های ویرایش و ادیت عکس در اندروید و آیفون می پردازیم.

بهترین برنامه های ادیت عکس با موبایل

 برنامه PicsArt

معرفی برنامه PicsArt
یکی از بهترین برنامه های ادیت عکس گوشی  برنامه PicsArt می باشد.

PicsArt که برای نرم افزارهای اندروید و iOS طراحی شده، یکی از بهترین انتخاب ها برای ویرایش تصاویر به شمار می آید. این برنامه مجموعه ای غنی و پرکاربرد از ابزارهای ویرایش عکس را ارائه می دهد. اگر چه استفاده از بعضی امکانات پیکس آرت در نسخه پریمیوم برنامه قابل دسترس است، اما مطمئن باشید که قابلیت های رایگان برنامه تا حد زیادی رضایت شما را جلب خواهد کرد.

این برنامه مانند یک فوتوشاپ کوچک شده عمل می کند. ابزارهایی برای جدا کردن تصویر از زمینه، برش و کشیدن عکس برای تغییر اندازه آن، تغییر حرفه ای نور و ادیت های مربوط به آن و دنیایی از فیلترهای متنوع و جذاب تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که اپلیکیشن PicsArt در اختیار شما قرار می دهد.

 برنامه Adobe Lightroom

معرفی برنامه ادیت عکس Adobe Lightroom

این برنامه ادیت عکس علاوه بر نسخه ویندوز برای اندروید و آیفون هم ارائه می شود. این برنامه به خصوص بین مخاطبان گوشی های آیفون طرفدارهای زیادی دارد. برنامه Adobe Lightroom دارای قابلیت عکاسی در حالت HDR است. تصاویر این برنامه به صورت خودکار در گالری و در cloud ذخیره می شوند و تمام فضای گوشی شما را اشغال نمی کنند.

 قابلیت ادیت نور و رنگ به صورت حرفه ای، امکان حذف اشیا اضافی در تصویر، حفظ کیفیت تصاویر پس از ویرایش و قابلیت اشتراک گذاری راحت در شبکه های اجتماعی، برخی از قابلیت های جذاب لایت روم است. علاوه بر این با اعمال فیلترهای متفاوت و افکت های جذاب روی تصاویر، می توانید زیبایی آن ها را با استفاده از این اپلیکیشن چند برابر کنید.

 برنامه Snapseed

معرفی Snapseed
برنامه ادیت عکس حرفه ای Snapseed رایگان بوده و برای هر دو گروه اندروید و آیفون قابل دسترس است.

برنامه ادیت عکس اسنپ سید متعلق به کمپانی گوگل بوده و توسط این شرکت طراحی شده است. از دلایل محبوبیت بالای این برنامه آن است که در عین سادگی محیط و کاربری آسان، قابلیت های قدرتمند و جامعی ارائه می دهد. جدا از تنظیمات دستی کارآمد و گسترده، دسته بندی های متنوعی از فیلترها و افکت های آماده در این برنامه در دسترس شما قرار دارد تا بدون صرف وقت و هزینه، تصاویری درخشان و جذاب ایجاد کنید.

این برنامه ادیت عکس حرفه ای رایگان بوده و برای هر دو گروه اندروید و آیفون قابل دسترس است.

 برنامه VSCO

 برنامه VSCO

VSCO علاوه بر برنامه ادیت عکس، مانند پینترست شبکه ای اجتماعی است که با استفاده از آن می توانید عکس های خود را در بستر انجمن VSCO به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن بر اساس فیلتر طراحی شده و افکت های متنوع آن به شما توانایی خلق عکس هایی جذاب را می دهد.

علاوه بر این قابلیت های دیگری مانند تنظیم نور و سایز و… که از یک برنامه ادیت عکس انتظار می رود هم در VSCO وجود دارد و آن را به اپلیکیشن کاملی تبدیل می کند. این برنامه نیز رابط کاربری ساده ای داشته و استفاده از آن تجربه دلپذیری را برای مخاطب رقم می زند.

 اپلیکیشن Prisma

معرفی اپلیکیشن ادیت عکس prisma
برای افرادی که به دنبال فیلترهای 3 بعدی و تبدیل کننده عکس به نقاشی هستند اپلیکیشن prisma گزینه مناسبی است.

اگر به دنبال فیلترهای 3 بعدی، تبدیل کننده عکس به نقاشی و دنیایی از فیلترهای خاص هستید این برنامه مخصوص شماست. این برنامه ادیت عکس هم برای اندروید و هم برای iOS ارائه شده است. Prisma با بیش از 500 فیلتر مختلف، بزرگ ترین مجموعه از سبک های هنری جذاب را در اختیار شما قرار می دهد.

در این اپلیکیشن فیلترها به صورت ماهانه آپدیت می شوند. البته ناگفته نماند که خیلی از فیلترها محدود به نسخه پریمیوم برنامه می شوند و برای استفاده از آنها باید ماهانه مبلغی پرداخت شود.

 برنامه ادیت عکس PixLr

 برنامه ادیت عکس PixLr

Pixlr یکی دیگر اپلیکیشن های قدرتمند ادیت است که ابزارهای متفاوت ادیت و فیلترهای متنوعی در اختیار کاربرانش قرار می دهد. از نکات مثبت این نرم افزار آن است که همه ابزارها و فیلترهای برنامه رایگان بوده و اشتراک پریمیوم تنها به جهت حذف تبلیغات درون برنامه است. وجود فیلترهای زیبایی و رفع عیب های چهره یکی از نکات برجسته این اپلیکیشن است.

همچنین شما می توانید با استفاده از انواع پس زمینه ها و گزینه های فضاسازی کلاژهای مختلف در این ادیتور عکس بسازید.

 برنامه Carbon

معرفی برنامه ادیت عکس Carbon

این برنامه برای افرادی که به عکس های سیاه و سفید و یا نوستالژیک علاقه مند هستند از بهترین گزینه ها است. در این اپلیکیشن بیش از 50 فیلتر سیاه و سفید در اختیار شما قرار داده شده است. کاربران آیفون ممکن است بهتر با این اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند و از آن لذت ببرند. نکته مثبت دیگر این است که برنامه ادیت عکس Carbon کاملاً رایگان بوده و شما می توانید با خیال راحت از همه ابزارها و فیلترهای آن استفاده کنید.

 برنامه Fotor

معرفی اپلیکیشن fotor
برای افرادی که با فایل های raw زیاد کار می کنند، استفاده از اپلیکیشن fotor گزینه مناسبی است.

برنامه Fotor Photo Editor با تمرکز بیش تر بر روی تغییرات و بهبودهای دستی، قطعاً جای خود را در دسته بندی بهترین برنامه های ادیت عکس اندروید و آیفون پیدا کرده است. برای افرادی که با فایل های raw زیاد کار می کنند و دنبال اپلیکیشنی با سرعت بالا هستند، فوتور می تواند برنامه ایده آلی باشد.

در این برنامه امکان ایجاد کلاژ با انواع قالب ها وجود دارد. همچنین فیلترهای پیش فرض بسیار زیادی (بیش از 100 فیلتر) برای هر سبک و سلیقه ای در این برنامه فراهم شده است.

 برنامه Polarr

معرفی اپلیکیشن ادیت تصاویر polarr
از مهم ترین قابلیت های اپلیکیشن polarr می توان به روتوش عکس و ادیت اجزای صورت، اصلاح رنگ و کنتراست، استاندارد سازی و تغییر اندازه عکس اشاره کرد.

این برنامه از محبوب ترین برنامه های ادیت عکس بین جوانان است و از انواع سیستم عامل های گوشی پشتیبانی می کند. این اپلیکیشن قابلیت های کاربردی و متعددی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به روتوش عکس و ادیت اجزای صورت، اصلاح رنگ و کنتراست، استاندارد سازی و تغییر اندازه عکس اشاره کرد.

از نکات مثبت این برنامه امکان استفاده از امکانات آن در حالت آفلاین بوده و از معایب آن پشتیبانی نکردن اپلیکیشن از فرمت فایل های raw است.

 برنامه ادیت عکس Ribbet

معرفی  برنامه ادیت عکس Ribbet

اگر دنبال اپلیکیشنی ساده و نسبتاً خوب با سرعت بالا هستید ریبت می تواند نیازهای شما را برآورده کند. این برنامه مجموعه کاملی از انواع ابزارها برای اصلاح رنگ ، رتوش تصاویر و فیلتر آن ها در اختیارتان می گذارد. از مهم ترین مزایا و ویژگی های این برنامه این است که بدون تأخیر و معطلی تغییرات را روی عکس اعمال می کند.

در کنار همه ابزارها و فیلترهای برنامه نواقصی هم به چشم می خورد که می توان به پشتیبانی نامناسب از فایل های raw و نبود ابزار مجزا برای تشخیص نواقص پوستی اشاره کرد.

سخن آخر

عکس ها و تصاویری که ثبت می کنیم، بهترین وسیله برای ثبت خاطرات ما هستند پس با یک ادیت درست می توان این خاطرات را به زیباترین شکل ممکن ذخیره کرد. برنامه هایی که در این مقاله معرفی شد به شما کمک می کنند تا مانند یک فرد حرفه ای عکس های خود را ادیت و ویرایش کنید. این اپلیکیشن ها به واسطه رابط کاربری ساده خود تجربه لذت بخش و مفرحی را برای کاربر فراهم می کنند و زمانی که شما صرف ادیت می کنید را به حداقل می رسانند.

امروزه اپلیکیشن های نامعتبر و آلوده به بدافزار از جمله تروجان، در فضای اینترنت و در وب سایت ها وجود دارند. برای جلوگیری از هک شدن گوشی بهتر است نرم افزارهای خود را تنها از وب سایت های معتبری همچون پلی استور (برای کاربران اندروید) و اپ استور (برای کاربران ios) دانلود کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *