[smartslider3 slider="2"]

معرفی 5 بازی موبایل کودکان برای تقویت مهارت ریاضی

معرفی 5 بازی جهت آموزش آسان ریاضی در کودکان

یادگیری ریاضی همیشه یکی از چالش های مهم در مسیر آموزش کودکان است. برخی از کودکان از درس ریاضی فراری هستند و تمایلی به یادگیری آن ندارند. برخی دیگر نیز بسیار سخت با این درس ارتباط برقرار می کنند. آموزش کودکان همراه با بازی، یادگیری ریاضی را برای آنها بسیار راحت تر و شیرین تر خواهد کرد. زمان هایی که کودک در حال بازی با گوشی و تبلت است، از بهترین فرصت های آموزش ریاضی خواهد بود. والدین می توانند با نصب کردن بازی موبایل ریاضی که مناسب رده سنی کودک باشد، زمان های هیجان انگیز بازی با موبایل را به فرصتی طلایی برای آموزش ریاضی تبدیل کنند.

در این مقاله به معرفی 5 بازی موبایل ریاضی جذاب و کاربردی می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش ریاضی به همراه بازی چه فوایدی برای کودکان دارد؟

بچه ها عاشق بازی کردن هستند. آنها از هر فرصتی برای بازی استفاده می کنند. اگر به آنها اجازه داده شود ممکن است به راحتی از انجام تکالیف مدرسه خود فرار کنند، تا بتوانند بیش تر بازی کنند. تعلیم کودکان همراه با بازی، یکی از بهترین شیوه های آموزش است. کودکان با بازی کردن تلاش می کنند وارد دنیای واقعی شوند و به کسب تجربه بپردازند.

بازی های آموزشی به کودکان کمک می کند تا بدون استرس و با میل و رغبت بیش تری یاد بگیرند. آموزش مفاهیم ذهنی مانند ریاضیات، اگر با بازی همراه شود به کودک کمک می کند تا مهارت های خود را بیش تر و بهتر تقویت کند.

تقویت مهارت ریاضی با بازی کردن
آموزش ریاضیات، اگر با بازی همراه شود به کودک کمک می کند تا مهارت های خود را بیش تر و بهتر تقویت کند.

 صفحات کتاب ها هر چقدر رنگی و زیبا طراحی شده باشند به پای آیتمهای متحرک و جذاب بازی های موبایل نمی رسند. در بسیاری از مواقع زمانی که کودک در حال آموزش ریاضی با کتاب است بعد از دادن پاسخ درست، بازخورد مناسبی دریافت نمی کند. اما در یک بازی موبایل ریاضی کودک با هر بار پاسخ صحیح، از بازی به صورت تصویری بازخورد می گیرد، امتیاز و ستاره جمع می کند و شخصیت های کارتونی بازی او را تشویق می کنند. همه این ویژگی ها باعث می شود تا فرزند شما نه تنها از ریاضی فرار نکند، بلکه مشتاقانه برای آموزش به سراغ بازی های ریاضی برود.

بازی های موبایلی که برای آموزش ریاضی استفاده می شوند، محدودیت و بازه سنی مشخصی دارند. در بعضی  از این بازی ها والدین می توانند رده سنی و میزان سختی و آسانی بازی ها را با استفاده از تنظیمات بازی مشخص کنند. به عنوان مثال اگر کودک شما در رده سنی 4 سال قرار دارد، بهتر است برای یادگیری بهتر و مؤثرتر، بازی موبایل مناسب کودکان ۴ ساله را استفاده کنید.

بازی ریاضی Math Kids

معرفی بازی Math Kids
بازی Math Kids مناسب کودکان 3 تا 8 سال می باشد. بسته به توانایی کودک، می توانید سختی بازی را تنظیم کنید.

Math Kids یک بازی رایگان آموزشی است که به کودکان کمک می کند اعداد و مفاهیم ریاضی را درک کنند. این برنامه شامل بازی های متفاوتی است که برای کودکان در محدوده سنی 3 تا 8 سال طراحی شده است. هر چقدر کودک بیش تر بازی کند، مهارت های ریاضی او بیش تر تقویت می شود. در سطوح ابتدایی تر کودک با اعداد آشنا می شود و مقایسه آنها را می آموزد. در بازی های سخت تر یاد می گیرد که چطور محاسبات ریاضی را انجام دهد.

در Math Kids والدین می توانند نتیجه بازی و امتیازات کودک خود را مشاهده کرده و میزان سختی و آسانی بازی ها را متناسب با نیاز کودک خود تنظیم کنند. این بازی کاملاً رایگان بوده و هیچ پرداخت و تبلیغات درون برنامه ای ندارد. در نتیجه والدین می توانند با خیال راحت این بازی را در اختیار کودک خود قرار دهند

بازی موبایل آموزش ریاضی Math Balance

معرفی بازی Math Balance Learning Games

Math Balance یک بازی جذاب برای آموزش ریاضیات به کودکان دبستانی است. این بازی به دخترها و پسرهای 5 تا 11 ساله کمک می کند تا مفاهیم ضرب، تقسیم، جمع و تفریق را در کنار آموزش های مدرسه، تثبیت کنند.

این بازی موبایل ریاضی به گونه ای طراحی شده است که کودکان برای عبور از هر مرحله باید تعدادی مساله ریاضی را در حین بازی حل کنند. کودکان بدون نیاز به اینترنت و به صورت رایگان می توانند از همه بازی های Math Balance استفاده کنند. پرداخت درون  برنامه ای فقط برای جزئیات و شخصیت های بازی است.

Addition and Subtraction Games

معرفی بازی Addition and Subtraction Games
Addition and Subtraction Games مناسب کودکان 4 تا 8 ساله است.

Addition and Subtraction Games یک بازی ایده آل برای یادگیری محاسبات جمع و تفریق است. رده سنی بازی در بازه 4 تا 8 سال است. کودکان می توانند توانایی های خود را با بیش از 350 بازی که در محیط این برنامه وجود دارد، تقویت کنند. بازیکن در این برنامه به همراه بازی هایی مانند درست کردن پازل، رنگ آمیزی، پرتاب تیر و ترکاندن بادکنک ها جمع و تفریق یاد می گیرد. از طرفی شخصیت های بامزه ای مانند هیولاها و حیوانات در مسیر بازی و یادگیری، کودک را همراهی می کنند.

این بازی محیطی کاملاً امن داشته و هیچ تبلیغ درون برنامه ای ندارد. کودک شما می تواند بدون نیاز به اینترنت، با بازی هایی که از قبل درون برنامه دانلود شده اند بازی کند. 8 بازی در این برنامه رایگان است و با پرداخت درون برنامه می توانید از سایر بازی ها استفاده کنید.

Math learning for kids

معرفی بازی موبایل ریاضی Math learning for kids
بازی Math learning for kids مناسب کودکان در مقطع سنی دبستان می باشد.

Math learning for kids به کودکان کمک می کند تا محاسبات اصلی ریاضی یعنی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم را یاد بگیرند. این بازی مناسب کودکان در بازه سنی دبستان است. اگر کودک شما از تمرین ریاضی با استفاده از دفتر و کتاب خسته شده، این بازی کاملاً مناسب اوست. کودک با عبور از هر مرحله تعداد مشخصی ستاره دریافت می کند که می تواند با آنها برچسب شخصیت های جذاب بازی را دریافت کند.

بازی موبایل آموزش ریاضی Moose Math

معرفی بازی آموزش ریاضی Moose Math
بازی آموزش ریاضی Moose Math

Moose Math یک بازی جذاب برای آموزش شمردن، جمع و تفریق، مرتب سازی و هندسه است. کودکان با بازی و دریافت امتیاز می توانند اشیا مورد نیاز برای طراحی و ساخت شهر خودشان را دریافت کنند. این بازی مناسب کودکان 3 تا 7 است. والدین می توانند با مشاهده نتایج بازی ها و امتیازات کودکان در صفحه گزارش بازی، توانایی کودک خود را بررسی کرده و برنامه آموزش ریاضی او را بهینه کنند.

این بازی شامل 5 قسمت است که در هر کدام، به تقویت بخشی از مهارت های ریاضی کودک پرداخته می شود.

سخن آخر

برخی از کودکان نمی توانند به راحتی با آموزش ریاضی ارتباط برقرار کنند و یادگیری ریاضی یکی از چالش های آموزشی آنها است. از طرفی کودکان همیشه مشتاق بازی هستند. آنها با بازی کردن جهان را برای خود شبیه سازی می کنند؛ به این ترتیب توانایی ها و استعدادهای خود را پرورش می دهند.

 کودکان امروزه ترجیح می دهند تا بیش تر با گوشی های موبایل بازی کنند. رنگ ها، شخصیت ها و جذابیت های بصری بازی های موبایل برای آنها بسیار جذاب و شگفت انگیز است. والدین می توانند از این علاقه و فرصت استفاده کرده و به کودکان ریاضی بیاموزند. یک بازی موبایل ریاضی علاوه بر سرگرم کردن کودک، توانایی های ریاضی او را ارتقا می دهد. زمانی که آموزش با بازی همراه شود، کودک برای یادگیری علاقه بیش تری نشان می دهد و بدون هیچ اجبار و استرسی یاد می گیرد.

البته به این نکته هم توجه کنید که استفاده بیش از حد از گوشی برای کودکان بسیار مضر خواهد بود. بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان در حال حاضر دچار اعتیاد به بازی های موبایل هستند. برای بهینه کردن زمان یادگیری ریاضی از طریق بازی، می توانید از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی استفاده کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *