[smartslider3 slider="2"]

معرفی بهترین برنامه های گوشی برای زمانبندی و مدیریت درس خواندن

معرفی بهترین برنامه ها برای درس خواندن

امروزه تنوع اپلیکیشن های گوشی بسیار زیاد شده است و شما می توانید نرم افزار و برنامه هایی برای درس خواندن تان نیز دانلود کنید. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که می توانند به ما برای درس خواندن و مطالعه کمک کنند. اگر دانش آموز یا دانشجو هستید و یا حتی برای آزمون کنکور آماده می شوید فرقی ندارد؛ داشتن زمانبندی دقیق و مدیریت روند درس خواندن، تاثیر مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.

برنامه ریزی برای موفقیت یک امر ضروری است اما در سال های قدیم برنامه ریزی ها عموما بر روی کاغذ پیاده سازی می شد. ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین اپلیکیشن ها برای مطالعه و درس خواندن را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال ایجاد نظم در روند مطالعاتی تان هستید و می خواهید برنامه برای درس خواندن داشته باشید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برنامه Egenda

Egenda اپلیکیشنی است که با آن می توانید تکالیف، پروژه ها و امتحانات را به صورت ساده و کاربردی زمانبندی کنید. این برنامه از تکنیک کدگذاری رنگی، برای جلوگیری از سردرگمی و اشتباهاتی که در هنگام برنامه ریزی کارها ممکن است پیش بیاید، استفاده می کند. به این ترتیب شما برنامه ای مرتب و دقیق در گوشی تان خواهید داشت.

در برنامه Egenda می توانید کلاس های درستان را وارد کنید و در کنار هر درس تکالیف و پروژه ها و زمان تحویل آن ها را وارد نمایید. با دریافت این اطلاعات، Egenda تاریخ تحویل تکالیف را به شما یادآوری می کند. این برنامه برای هر دو سیستم عامل Android و ios به صورت رایگان در دسترس است. البته با پرداخت درون برنامه ای می توانید قابلیت های بیش تری در اختیار بگیرید.

محیط برنامه Egenda
محیط اپلیکیشن Egenda

درس یار

درس یار یکی از بهترین برنامه های زبان فارسی برای درس خواندن است که می تواند به دانش آموزان در زمینه استفاده بیشتر از زمان، کمک کند.

برای استفاده از درس یار می توانید دروس خود را به آن اضافه کرده و زمانی که برای خواندن آن اختصاص می دهید را نیز ثبت کنید. با این روش لیست کاملی از زمان برنامه مطالعاتی تان در اختیار خواهید داشت. همچنین می توانید از تایمر برای ثبت تایم دقیق مطالعه استفاده کنید. با این کار، درس یار گزارشی از درس خواندنتان به شما ارائه می دهد تا بتوانید با تحلیل آن، روند درس خواندنتان را بهبود بخشیده و برنامه ریزی های بعدی را بهتر انجام دهید.

کافی است که شما زمان های آزاد و درس هایی که باید مطالعه شوند را مشخص کنید؛ درس یار با کمک هوش مصنوعی یک برنامه ریزی اصولی و دقیق برایتان ایجاد می کند، تا بهترین نتیجه را از روند مطالعاتی خود بگیرید.

‏شما می توانید برنامه ریزی های هر ترمتان را نگه داری کنید و در بلندمدت پیشرفت درسی تان را بررسی کنید. کافی است برای ترم یا سال تحصیلی جدید یک برنامه زمانی جدید تعریف نمایید.‏

محیط برنامه درس یار
محیط برنامه درس یار

My Study Life

My Study Life یک برنامه عالی برای شروع سال تحصیلی یا ترم جدید است. این برنامه در قالب یک برنامه ریز مطالعاتی به شما در پیشبرد اهداف درسی تان کمک می کند. My Study Life برنامه ریزی را به شیوه نوین ارائه داده است و در آن خبری از ساعات کاری ایستا نیست؛ چرا که بسته به شرایط موجود، ممکن است لازم باشد برنامه را کمی تغییر دهیم.

شما می توانید برنامه های چرخشی تان و کارهایی که هر هفته یا هر روز تکرار می شوند را به نرم افزار اضافه کنید. با این امکان می توانید برنامه کلاس های درسی تان را در اپلیکیشن وارد کنید و از طریق این برنامه یادآوری کلاس ها و تکالیف آینده را به راحتی دریافت خواهید کرد. از این برنامه نه تنها برای امور درسی بلکه برای سازماندهی زندگی تان می توانید بهره ببرید.

نرم افزار My Study Life یک برنامه کراس پلتفرم است. این نرم افزار برای سیستم عامل اندروید، ios، ویندوز و مرورگر کروم ارائه شده است.

محیط برنامه My Study Lif
محیط برنامه My Study Lif

Study Bunny: Focus Timer

اگر به دنبال یک برنامه برای درس خواندن هستید که در عین کاربردی بودن، جالب هم باشد، ما به شما Study Bunny را پیشنهاد می دهیم. این برنامه می تواند به شما در زمان بندی جلسات مطالعه، ایجاد فهرست کارها، ایجاد فلش کارت و پیگیری پیشرفت درسی کمک کند.

در Study Bunny یک خرگوش کارتونی به عنوان همراه در کنار شماست. وقتی شروع به مطالعه می کنید، سکه هایی به دست می آورید که می توانید آن را برای خرگوشتان در برنامه هزینه کنید. برای مثال می توانید برای تغذیه و سفارشی کردن دوستتان (خرگوش) اقلامی بخرید که به شما انگیزه می دهد تا یک جلسه طولانی مطالعه را به پایان برسانید. اما اگر برنامه ریزی درسی تان را به درستی پیش نبرید خرگوش می میرد. با این ترفند جالب، زمان مطالعه روزانه شما افزایش می یابد.

اپلیکیشن استادی بانی در دو نسخه Android و ios ارائه شده است.

محیط برنامه Study Bunny
محیط برنامه Study Bunny

برنامه کلاس پلاس

کلاس+ یکی دیگر از برنامه های مفید فارسی زبان برای درس خواندن است که برای برنامه ریزی تحصیلی استفاده می شود. در این اپلیکیشن می توانید برنامه تحصیلی هفتگی و روزانه خود را وارد کرده و لیستی از درس ها، تکالیف و پروژه هایتان تهیه کنید. همچنین می توانید دروس خود را در این برنامه وارد کنید و برای هرکدام از آن ها تکلیف، پروژه و زمان امتحان تعریف کنید. کلاس پلاس در زمان مناسب این وظایف تحصیلی را به شما یادآوری می کند.

اگر برنامه ذهنی تان برای خواندن هر درسی را در کلاس پلاس وارد کنید و برای مطالعه از این برنامه استفاده کنید، در نهایت اپلیکیشن گزاشات روزانه، هفتگی و ماهیانه در زمینه آمار درس خواندنتان ارائه می کند. نکته مهم دیگر اینکه از آنجایی که شما برنامه کلاسی تان را در نرم افزار وارد کرده اید، حتی اگر قبل از ورود به کلاس فراموش کنید که گوشی تان را سایلنت کنید، کلاس پلاس این کار را برایتان انجام می دهد.

کلاس پلاس بهترین برنامه برای درس خواندن
محیط برنامه کلاس+

Quizlet

اگر به دنبال برنامه ای هستید که در یادگیری مطالب با فلش کارت به شما کمک کند، برنامه Quizlet یکی از بهترین گزینه ها است. اپلیکیشن کوییزلت این امکان را فراهم می کند که کاربران فلش کارت ها را بر اساس نیازشان طراحی کرده و از روش های مختلف یادگیری، که در این برنامه وجود دارد استفاده کنند.

پس از وارد کردن کارت ها، از بخش Cards و Learn می توانید به یادگیری و مرور فلش کارت های ایجاد شده بپردازید. در بخش Match امکان یادگیری مطالب از طریق انجام بازی فراهم شده است. در نهایت در بخش Test می توانید در آزمون های تشریحی (Written)، چند گزینه ای (Multiple choice) و صحیح و غلط (True / False) برنامه Quizlet شرکت کنید.

در این برنامه می توانید فلش کارت هایتان را برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید و از فلش کارت های دیگران برای یادگیری بیش تر استفاده کنید. این برنامه برای اندروید و آی او اس در دسترس است.

Quizlet بهترین برنامه برای درس خواندن
محیط برنامه Quizlet

اپلیکیشن Power Planner

اگر به دنبال یک برنامه برای درس خواندن می گردید که کار کردن با آن آسان باشد، Power Planner گزینه مناسبی است. این برنامه برای مقاطع تحصیلی مدرسه مناسب است و با آن می توانید برنامه کلاسی تان را برنامه ریزی کنید. Power Planner قابلیت اتصال به تقویم گوگل (Google Calendar) را دارد. با استفاده از این برنامه می توانید زمان برگزاری کلاس ها و آزمون هایتان را به خاطر داشته باشید.

یکی از قابلیت های Power Planner قابلیت محاسبه معدل می باشد. شما می توانید نمرات درسی تان را در محاسبه گر معدل این برنامه وارد کنید و قبل از اعلام نتایج نهایی از معدل تقریبی تان در امتحانات مطلع شوید.

اپلیکیشن پاور پلنر در دو نسخه Android و ios ارائه شده است.

محیط برنامه Power Planner
محیط برنامه Power Planner

اپلیکیشن برای افزایش تمرکز و مطالعه عمیق  تر

بارها برای همه ما پیش آمده که حین مطالعه برای یک آزمون مهم و یا نوشتن یک گزارش سخت، حواسمان مدام به سمت گوشی و چک کردن پیام هایمان می رود. تداوم این کار باعث می شود که عملکردمان برای انجام فعالیت های مهم کاهش پیدا کند. خوشبختانه اپلیکیشن های خوبی برای افزایش تمرکز ارائه شده اند.

شما می توانید به این منظور از برنامه های قطع دسترسی به اینترنت استفاده کنید. این برنامه ها برای موبایل و کامپیوتر طراحی شده اند و با آن ها می توانید اینترنت برنامه های مدنظرتان را در بازه های زمانی خاص قطع کنید. با این کار، حتی اگر ناخودآگاه سراغ اینستاگرام تلگرام یا سایر برنامه ها بروید، از آن جایی که اینترنت این برنامه قطع است کاربردی برایتان ندارد و دوباره به سر کار قبلی تان برمی گردید.

نمونه ای دیگر برنامه محدود کننده استفاده از گوشی می باشد. در این برنامه ها می توانید برای نرم افزاری مثل اینستاگرام، میزان زمان خاصی را تعیین کنید (مثلا 30 دقیقه). با این کار بعد از گذشت 30 دقیقه آنلاین بودن، برنامه اینستاگرام برای ادامه روز غیرفعال می شود و تا 24 ساعت آن روز تکمیل نشود نمی توانید وارد اینستاگرام شوید.

با نصب و استفاده از این اپلیکیشن ها به مرور زمان شاهد افزایش تمرکز و بهبود عملکرد کلی، حین انجام کار و مطالعه خواهید بود.

جمع بندی

با گسترش فناوری برنامه های زیادی ساخته شده اند که کارهای روزمره ما را راحت تر می کنند. با کمک اپلیکیشن های کمک درسی می توانید با خیال راحت دروس خود را مطالعه کنید و در نهایت با گزارش های ماهیانه و هفتگی، گزارش عملکردی تان را بررسی کنید. علاوه بر این موارد، داشتن یک برنامه می تواند به عنوان یادآوری برای شروع مطالعه یا تکمیل یک تکلیف مهم به شما کمک کند.

در این مقاله ما تعدادی برنامه برای درس خواندن که کاربردی اند، معرفی کردیم. اگر به دنبال نمونه های بیش تری از برنامه برای درس خواندن هستید ما به شما My Study Life ،Easy Study ،Todait و اپلیکیشن ایرانی کلاس درس را پیشنهاد می کنیم. این برنامه ها جزو بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی و مطالعه روزانه اند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *