[smartslider3 slider="2"]

معرفی 5 انیمیشن جذاب برای کودکان 4 ساله

معرفی انیمیشن جذاب برای کودکان 4 ساله

کودکان زیر 6 سال به دلیل روحیه لطیفی که دارند باید کارتون ها و انیمیشن هایی را ببینند که مناسب سنشان باشد. انیمیشن کودکان 4 ساله باید فاکتورهای مشخصی داشته باشد. آموزنده بودن انیمیشن، ساده بودن مفاهیم (در سطح درک کودک) و شاد بودن برنامه، مهم ترین ویژگی هایی هستند که انیمیشن کودکان 4 ساله باید داشته باشد.

در ادامه ما لیستی از 5 انیمیشن جذاب که برای کودکان 4 ساله مناسب هستند را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های انیمیشن مناسب کودکان 4 ساله

والدین همیشه مراقب تربیت فرزندان خود هستند. یکی از موارد مهم تربیتی که شاید کمتر به آن دقت شود، توجه به رده سنی بازی ها و فیلم هایی است که کودکان و نوجوانان می بینند. سازمان بهداشت جهانی قانونی تعیین کرده است که باید کمپانی های فیلم سازی و بازی سازی، رده سنی فیلم ها و بازی هایشان را در مشخصات محصولشان اعلام کنند. این موضوع به والدین کمک می کند تا فیلمی تهیه کنند که با استاندارد سن فرزندشان متناسب باشد.

بهترین انیمیشن مناسب کودکان انیمیشنی است که بیانگر داستان ساده ای باشد تا یک کودک با سن کم بتواند با توانایی درک خود، متوجه محتوا و مفاهیم برنامه شود. این برنامه ها باید جذابیت بصری بالایی برای کودک داشته باشند تا همه حواس کودک را به خودشان جلب کنند. علاوه بر زیبایی تصاویر، استفاده از موسیقی دلنشین نیز در جذابیت انیمیشن نقش مهمی دارد. معمولا انیمیشن هایی که دارای رنگ های شاد و زیادی هستند و کاراکترهای اصلی انیمیشن حیوانات می باشند، برای کودکان جذابیت بیش تری دارند.

انیمیشن مناسب کودکان 4 ساله و کمتر، باید عاری از هرگونه صحنه های خشن و ترسناک باشد. چرا که این صحنه ها در روحیه کودکان تاثیر منفی زیادی می گذارند. انیمیشن باید به گونه ای باشد که بتواند برای کودکان کم سن و سال هیجان انگیز بوده و کودک برای دیدن ادامه آن کنجکاو شود. انیمیشن خوب کودکان، ذهن کودک را درگیر حل کردن مسئله پیش آمده برای شخصیت برنامه می کند.

ما قبلا در مقاله ای به معرفی بازی موبایل مناسب کودک 4 ساله پرداخته ایم. در ادامه لیست انیمیشن های مناسب کودکان 4 ساله را ارائه می دهیم. رده سنی این انیمیشن ها G و PG می باشد و برای مشاهده کودکان 4 ساله و کمتر مناسب است.

انیمیشن قطار دایناسورها (Dinosaur Train)

انیمشن Dinosaur Train

انیمیشن قطار دایناسورها درباره خانواده Pteranodon و چهار فرزند آنها می باشد. این انیمیشن یک سری جذاب است که در آن خانواده Pteranodon برای ملاقات با گونه های دایناسورها با قطار سفر می کنند.

کودک با دیدن این انیمیشن اطلاعات مفیدی در مورد گونه های دایناسور، دوره ای که در آن زندگی می کردند، آنچه می خوردند و همه ویژگی های آنها یاد خواهد گرفت. این انیمیشن بسیار سرگرم کننده و خلاقانه بوده و دارای رنگ های روشن و زنده است.

محله دانیل تایگر (Daniel Tiger’s Neighborhood)

انیمیشن Daniel Tiger’s Neighborhood
انیمیشن Daniel Tiger’s Neighborhood

این انیمیشن درباره ببر جوانی به نام دانیل است. در این انیمیشن کودک همراه با دانیل، درس های ارزشمند زندگی را در مدرسه محله، نانوایی، مطب دکتر و فروشگاه موسیقی می آموزد.

در این انیمیشن همسایه ها با واگن برقی در شهر سفر کرده و با یکدیگر دیدار می کنند. هر قسمت این انیمیشن بر چالش متفاوتی تمرکز می کند که کاراکترهای انیمیشن با آن روبرو هستند. از ابراز احساسات گرفته تا کمک و مهربانی به دیگران، این نمایش همه چیز را پوشش می دهد. انیمیشن Daniel Tiger’s Neighborhood پر از آهنگ های جذاب است و کودک با شنیدن این آهنگ ها آن ها را به خاطر می سپارد.

انیمیشن سید پسر دانشمند (Sid the Science Kid)

معرفی انیمیشن مناسب کودکان 4 ساله Sid the Science Kid
انیمیشن Sid the Science Kid

Sid یک بچه پیش دبستانی است که عاشق سوال پرسیدن و کشف دنیای اطرافش است. در انیمیشن Sid the Science Kid او و همکلاسی هایش به دنبال یادگیری مفاهیم جدید هستند. معلم دانش آموزان را تشویق می کند که محیط اطراف را بررسی کنند و درباره آن سوال بپرسند.

این انیمیشن فضای مناسبی ایجاد می کند که اطلاعات فرزندتان بالا برود. همچنین دقت کودک با دیدن این انیمیشن بیش تر می شود و او در محیط اطرافش کنجکاوی کرده و از شما سوالات خودش را می پرسد.

انیمیشن Word Girl

انیمیشن Word Girl
انیمیشن Word Girl

Word Girl انیمیشنی است که یک دختر ابرقهرمان و همکار میمون قابل اعتماد او را نشان می دهد. ماموریت این دو نفر آن است که بهترین لغت ها برای هر موقعیتی را پیدا کنند. با دیدن این انیمیشن کودکان دایره لغت خود را می سازند و درک بهتری از موقعیت استفاده از کلمات پیدا می کنند.

انیمیشن Sesame Street

Sesame Street انیمیشن جذاب برای کودکان 4 ساله
انیمیشن Sesame Street

این انیمیشن در سال 1969 منتشر شده است اما همچنان یک انیمیشن جذاب و آموزنده برای کودکان محسوب می شود که ارزش دیدن دارد. کودکان به خاطر شخصیت های جذاب و موسیقی بسیار زیبا این انیمیشن را دوست دارند. اپیزودهای این انیمیشن به موضوعاتی مانند مهربانی و مشارکت می پردازند. به شما پیشنهاد می کنیم که این انیمیشن را همراه با فرزندانتان ببینید.

کلام آخر

والدین معمولا اوقات زیادی را با فرزندان زیر 5 سالشان سپری می کنند. برخی کودکان در این سن به مهد کودک نمی روند و در طول روز کنار مادر یا پدرشان هستند. ممکن است شما بخواهید زمانی را برای کارتون دیدن و انیمیشن دیدن فرزندتان در نظر بگیرید. انیمیشنی که انتخاب می کنید حتما باید متناسب با سن و سال فرزندتان باشد.

برای کودکان زیر 4 سال برنامه هایی مناسبند که خیلی طولانی و خسته کننده نباشند. بهتر است این انیمیشن ها علاوه بر آموزنده بودن، برای کودک جذابیت هم داشته باشند. چرا که در صورت جذاب نبودن، کودک سریع از دیدن برنامه خسته می شود و آن را تا انتها نگاه نمی کند.

در صورت امکان خودتان هم گاهی با فرزندتان انیمیشن و کارتون ببینید و از فرزندتان درباره داستان و شخصیت های کارتون سوال بپرسید تا روحیه کنجکاوی و دقت در کودک تقویت شود. در این مقاله 5 مورد از انیمیشن های مناسب کودکان 4 ساله را بررسی کردیم. اگر به دنبال گزینه های بیش تری هستید ما به شما دیدن انیمیشن های در جستجوی نمو، مینیون ها، پری دریایی، فروزن، پاندا کونگ فو کار، ماجراهای بسیار وینی پو، داستان اسباب بازی ها، بره ناقلا و ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی را پیشنهاد می کنیم.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *