[smartslider3 slider="2"]

چگونه لوکیشن فیک و جعلی برای دیگران ارسال کنیم؟

آموزش ارسال لوکیشن فیک در تلگرام واتساپ و گوگل مپ

شاید برایتان پیش آمده باشد که از فرزندتان یا هر فرد دیگری بخواهید برای شما لوکیشن بفرستد اما بعدا متوجه شوید که موقعیت ارسالی اشتباه بوده است. یا اینکه شاید لازم باشد بنا به صلاحدید خودتان، برای فردی لوکیشن غلط بفرستید. ارسال لوکیشن فیک از طریق برنامه هایی که قابلیت ارسال لوکیشن دارند (مثل تلگرام و واتساپ) میسر است.

در مقالات قبلی وبلاگ فمیلی سیف روش ارسال لوکیشن در تلگرام، واتساپ و گوگل مپس را آموزش داده ایم. حال در این مقاله قصد داریم که نحوه ارسال لوکیشن فیک در این برنامه ها را آموزش دهیم. همچنین در انتهای مقاله توضیح می دهیم که چطور می توانید لوکیشن واقعی را از لوکیشن جعلی تشخیص دهید. با ما همراه باشید.

نحوه ارسال لوکیشن فیک واتساپ

در مقاله ارسال لوکیشن در واتساپ روش های ارسال موقعیت با این برنامه را آموزش دادیم. یکی از این روش ها ارسال موقعیتی غیر از موقعیت فعلی ما است. در این حالت می توانید از روی نقشه، موقعیت آدرس مدنظرتان را پیدا کرده و برای دیگری بفرستید.

مراحل ارسال لوکیشن فیک با واتساپ به شرح زیر است:

  • برای ارسال موقعیت، قبل از هر کاری موقعیت مکانی (GPS) گوشی را روشن کنید. همچنین مطمئن شوید که واتس اپ اجازه دسترسی به مکان را به شما می دهد.
  • برنامه واتساپ را باز کنید.
  • وارد صفحه چت فردی که می خواهید لوکیشن را برای او بفرستید بشوید.
  • در صفحه چت، بر دکمه پایین صفحه (علامت ضمیمه) که با استفاده از آن عکس های گالری تان را نیز به اشتراک می گذارید، کلیک کنید.
  • گزینه location را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.
  • برای انتخاب آدرس فیک، باید نشانگر روی نقشه را به آدرس مدنظرتان منتقل کنید. برای اینکه نشانگر را به آدرس مدنظرتان ببرید، بر روی علامت بالا- سمت چپ نقشه که در تصویر علامت زده شده کلیک کنید. با این کار مکان نمای قرمز رنگ بر روی نقشه فعال می شود. حالا دقیقا مانند کاری که در اپ های تاکسی اینترنتی انجام می دهید، نقشه را تکان دهید تا نشانگر روی محل مورد نظرتان برود. وقتی آدرس دقیق را پیدا کردید بر روی دکمه Send this location کلیک کنید تا موقعیت مدنظرتان ارسال شود.
مراحل ارسال لوکیشن فیک در واتساپ
در مرحله آخر از بالای صفحه، علامت را انتخاب کنید تا مکان نما فعال شود. سپس مکان نما را به موقعیت مدنظرتان منتقل کنید و در انتها دکمه Send this location را بزنید.

پس از پشت سر گذاشتن این فرآیند، می توانید با موفقیت لوکیشن جعلی خود را در واتس اپ به اشتراک بگذارید. فرآیند ارسال لوکیشن فیک در ویندوز فون و آیفون نیز مشابه روشی که توضیح دادیم است و تنها تفاوت های کوچکی دارد.

نکته: برای ارسال لوکیشن، همچنین می توانید موقعیت مکانی را در کادر بالای نقشه بنویسید و گزینه جستجو را بزنید، و پس از آن موقعیتی که به شما نمایش داده می شود را انتخاب کنید. البته دقت کنید که این موقعیت نسبی است و چندان دقتی ندارد.

نکته: توجه داشته باشید که این روش تنها برای ارسال لوکیشن معمولی جوابگو است. اگر لایو لوکیشن ارسال کرده باشید، در هر صورت لوکیشن اصلی و واقعی شما برای گیرنده نمایش داده می شود.

نحوه ارسال لوکیشن جعلی در تلگرام

قبلا در مقاله ای تحت عنوان روش های ارسال لوکیشن در تلگرام، به طور کامل روش ارسال لوکیشن در این برنامه را آموزش داده ایم. یکی از روش های ارسال لوکیشن این بود که خودمان از روی نقشه یک موقعیت مشخص را انتخاب کنیم. از این ترفند می توان برای ارسال لوکیشن فیک در تلگرام استفاده کرد.

مراحل ارسال موقعیت جعلی در تلگرام به شرح زیر است:

  • وارد برنامه تلگرام شوید.
  • وارد صفحه چتی شوید که می خواهید موقعیت مکانی را به آن مخاطب یا گروه ارسال کنید.
  • در پایین صفحه روی آیکون سنجاق کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده گزینه location را انتخاب کنید.
  • برای اینکه آدرسی غیر از آدرس فعلی را ارسال کنید لازم است بر روی نقشه زوم کرده و از روی نقشه با جابجا کردن علامت مکان نما، آدرس را پیدا کنید. پس از پیدا کردن آدرس دقیق بر روی دکمه Send selected location کلیک کنید.

ارسال لوکیشن فیک با گوگل مپس

گوگل مپس این امکان را در اختیار شما قرار داده است که هر موقعیتی را از طریق این برنامه به اشتراک بگذارید. با این قابلیت شما می توانید موقعیت هر جایی را برای دیگری بفرستید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه گوگل مپس را اجرا کنید.
  • در تب سرچ بالای صفحه اسم خیابان مدنظرتان یا یک شناسه اساسی که شما را به موقعیت مدنظر نزدیک کند، تایپ کنید.
  • با قابلیت سرچ شما به آدرس مدنظر نزدیک می شوید. حال می توانید بر روی نقشه زوم کنید و آدرس دقیق مقصد را پیدا کنید.
  • وقتی مقصد را پیدا کردید بر روی آن یک بار کلیک کنید تا تائید شود.
  • از پایین صفحه بر روی گزینه SHARE PLACE کلیک کنید. نرم افزار مدنظر برای ارسال موقعیت را انتخاب و آن را برای مخاطب مدنظرتان ارسال کنید.

چگونه لوکیشن جعلی را از لوکیشن اصلی تشخیص دهیم؟

بسیاری از افراد در مورد ترفند ارسال لوکیشن فیک اطلاعی ندارند. اما با یک سری نکات می توانید جعلی بودن یا واقعی بودن لوکیشن را تشخیص دهید.

اگر فردی لوکیشن جعلی اش را از طریق واتساپ با شما به اشتراک بگذارد، پایین نقشه اسم محلی که آدرس آن را به اشتراک گذاشته است نمایش داده می شود. اما اگر فردی لوکیشن اصلی اش را برای شما ارسال کند، تنها لوکیشن مدنظر بر روی نقشه ارسال شده و هیچ گونه متن آدرسی در آن دیده نمی شود. با همین نکته می توانید متوجه واقعی بودن یا جعلی بودن لوکیشنی که در واتس اپ دریافت کرده اید، بشوید.

ارسال لوکیشن فیک در واتساپ و روش تشخیص آن
تشخیص لوکیشن جعلی و اصلی در واتساپ

اما متاسفانه اگر لوکیشن از طریق تلگرام برایتان ارسال شده باشد، در ظاهر آن مولفه ای برای تشخیص درستی یا نادرستی موقعیت وجود ندارد.

ممکن است فرزندتان نابالغ باشد و شما از رفت و آمدهای او نگران باشید. در این شرایط والدین معمولا از فرزندشان می خواهند که پس از رسیدن به مقصد به آن ها لوکیشن بدهد. اما دیدید که با قابلیت تعیین مقصد، کاربر می تواند آدرس دیگری غیر از موقعیت فعلی اش ارسال کند. به عبارتی امکان ارسال لوکیشن جعلی وجود دارد. در این حالت بهتر است از فرزندتان بخواهید که لایو لوکیشن ارسال کند.

برخی از فرزندان از ارسال لایو لوکیشن امتناع می کنند. شما می توانید با استفاده از نرم افزار نظارت بر فرزند فمیلی سیف این مسئله را حل کنید و یک بار برای همیشه مشکلتان در زمینه نگرانی برای فرزندتان را رفع کنید.

این نرم افزار بر روی گوشی فرزندتان نصب شده و پنهان می شود. در ادامه، این نرم افزار همانند یک ردیاب شخصی در هر لحظه موقعیت مکانی فرزندتان را برای شما ارسال می کند. علاوه بر این فمیلی سیف گزارشات تمام حساب های کاربری فرزند و تماس ها و پیام های وی را به شما ارائه می دهد و شما نگرانی از جهت فرزندتان و فعالیت های دور از منزل او ندارید.

راه حل آخر استفاده از سخت افزار ردیاب کودکان می باشد. با استفاده از این ردیاب ها می توانید در هر حالتی از موقعیت مکانی فرزندتان مطلع شوید.

جعل لوکیشن با کمک نرم افزار تغییر لوکیشن

نرم افزارهای جعل لوکیشن یکی از کاربردی ترین راه ها برای تغییر موقعیت مکانی می باشند. از این برنامه ها عموما برای دور زدن تحریم های نرم افزاری استفاده می شود. برای مثال اگر به دنبال بازی یا نرم افزار خاصی هستید که این نرم افزار برای منطقه مکانی کشورمان تحریم بوده و قابل استفاده نیست، با نرم افزار تغییر لوکیشن می توانید موقعیت مکانی تان را به کشور دیگری تغییر دهید.

موقعیت جعلی که با نرم افزار تعیین می کنید توسط تمام نرم افزارهای گوشی تان که به لوکیشن دسترسی دارند شناسایی می شود. از این بعد اگر بخواهید در پیام رسان ها لوکیشن ارسال کنید یا در پست های اینستاگرامی موقعیتتان را به اشتراک بگذارید، موبایل از لوکیشن جعلی شما برای آدرس دهی استفاده می کند.

در مقاله ای تحت عنوان اپلیکیشن تغییر لوکیشن چند نرم افزار کاربردی در این زمینه برای گوشی های اندرویدی و آیفون معرفی کرده ایم. در صورت علاقه به وبلاگ فمیلی سیف مراجعه کرده و این مقاله را مطالعه کنید.

جمع بندی

قابلیت ارسال لوکیشن در نرم افزارهای پیام رسان از جمله واتساپ و تلگرام ارائه شده است. اما روشی وجود دارد که با آن کاربران می توانند موقعیتی جعلی را ارسال کنند. در این مقاله ما جهت اطلاع شما، نحوه ارسال لوکیشن فیک در تلگرام، واتساپ و گوگل مپس را آموزش دادیم. در انتها روش تشخیص ارسال لوکیشن فیک از لوکیشن واقعی را معرفی کردیم. از روش سامانه خانواده امن، می توانید هر لحظه از موقعیت مکانی فرزندتان مطلع باشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *