[smartslider3 slider="2"]

در صورت فراموش کردن یا گم کردن اپل آیدی چه باید بکنیم؟

آموزش نحوه بازیابی اپل آیدی

شرکت اپل دستگاه هایی که اپل آیدی ندارند را به رسمیت نمی شناسد و اجازه استفاده از بسیاری از امکانات خود را به آنها نمی دهد. هنگام خرید یک دستگاه جدید از محصولات شرکت اپل، یا بعد از ریست شدن آیفون، آی پد و غیره، برای بازیابی اطلاعاتتان، نیاز دارید تا به اپل آیدی خود دسترسی داشته باشید. حالا اگر اپل آیدی یا رمز آن را گم کرده باشید، ممکن است از بسیاری از امکاناتی که برای همگام سازی دستگاه های خود نیاز دارید محروم شوید. اما آیا در صورت فراموش کردن اپل آیدی، راهی برای بازیابی آن وجود دارد؟

در این مقاله نحوه بازیابی اپل آیدی از طریق وب سایت و دستگاه های اپل را آموزش می دهیم. همچنین نحوه بازیابی رمز اپل آیدی را به شما توضیح می دهیم تا در صورت فراموش کردن اپل آیدی، بتوانید حسابتان را

اپل آیدی چیست و وجود آن، چه اهمیتی برای دستگاه های شرکت اپل دارد؟

Apple ID نوعی حساب کاربری است که برای استفاده از امکانات گوشی های اپل، مک بوک ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. این آیدی که با استفاده از گوشی یا سایت ساخته می شود، شامل یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور است.

خریداران دستگاه های شرکت اپل، برای استفاده از امکانات این دستگاه ها، مانند قابلیت های امنیتی، همگام سازی میان دستگاه های اپل، استفاده از برنامه هایی مانند اپ استور، icloud، itunes و…، باید اپل آیدی داشته باشند. اپل با استفاده از اپل آیدی دستگاه های خود را احراز هویت می کند و بدون آن حتی اجازه آپدیت شدن سیستم عامل و برنامه ها را به کاربران خود نمی دهد.

اپل آیدی شناسه کاربری دستگاه های شرکت اپل است.
اپل آیدی شناسه کاربری دستگاه های شرکت اپل است.

برخی از مهم ترین کاربردهای Apple ID عبارتند از:

همگام سازی اطلاعات در دستگاه های اپل

با همگام سازی می توانید به راحتی دستگاه های مختلف اپل، مانند آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ را به یکدیگر متصل کنید. اطلاعاتی مانند تصاویر، آهنگ ها و تمام فایل هایی که روی مک بوک یا آیپد خود دارید را به گوشی منتقل کنید و بدون نیاز به وجود مک بوک و فقط با استفاده از گوشی آیفون، از اطلاعاتی که روی آن ذخیره شده استفاده کنید. قابلیت همگام سازی یا sync فقط برای دستگاه هایی برقرار است که اپل آیدی داشته باشند.

استفاده از قابلیت های امنیتی در دستگاه های اپل

امروزه اکثر افراد اطلاعات مهمی روی تلفن های همراه خود نگه می دارند. از طرفی بالا رفتن قیمت گوشی، هک گوشی آیفون و امکان به سرقت رفتن اطلاعات، باعث شده تا امکانات امنیتی برندهایی مانند اپل بیش از گذشته اهمیت داشته باشد.

هیچ کس تمایل ندارد که گوشی آیفون خود را گم کند و فقط به دلیل نداشتن اپل آیدی نتواند آن را ردیابی کند. با استفاده از قابلیت Find My iphone می توانید موقعیت مکانی دستگاهی که گم شده یا به سرقت رفته است را پیدا کنید. از طرفی با استفاده از قابلیت قفل کردن از راه دور (Activation Lock) در گوشی های آیفون، به راحتی می توانید دستگاه خود را قفل کنید تا سارق نتواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد. این قابلیت نیز فقط در دسترس کاربرانی قرار دارد که Apple ID داشته باشند.

استفاده از برنامه ها و امکانات کاربردی دستگاه های اپل

شما فقط با استفاده از اپل آیدی می توانید از ابزارها و برنامه هایی مانند App Store ،Apple Music ،iCloud ،iMessage ، FaceTime، Handoff  استفاده کنید.

 اپ استور یک فروشگاه اینترنتی امن برای آپدیت یا دانلود رایگان و یا خرید برنامه هایی است که روی سیستم عامل ios اجرا می شوند. اگر به اپ استور دسترسی نداشته باشید باید برای دانلود اپ های موبایل از برنامه هایی استفاده کنید که به احتمال زیاد امنیت اطلاعات گوشی شما را به خطر می اندازند.

سرویس iCloud فضای ابری ذخیره سازی اطلاعات اپل است. شما با ذخیره کردن اطلاعاتی مانند تصاویر، ویدئو، آهنگ و هر فایل دیگری در این فضای ابری، می توانید با دستگاه های متفاوت شرکت اپل به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین استفاده از سرویس Handoff به شما اجازه می دهد تا کاری که در یکی از دستگاه های شرکت اپل شروع کرده اید بدون نیاز به اشتراک گذاری و از بین رفتن اطلاعات، در دستگاه دیگری تمام کنید.

استفاده از تمامی این امکانات فقط زمانی ممکن است که سیستم شرکت اپل بتواند شما را با استفاده از اپل آیدی احراز هویت کند.

ضرورت داشتن Apple ID
نکته کلیدی در بازیابی اپل آیدی و رمز عبور آن، در دسترس بودن ایمیلی است که حساب کاربری خود را با آن باز کرده اید.

چگونه بعد از فراموش کردن اپل آیدی آن را بازیابی کنیم؟

تا اینجا بررسی کردیم که اپل آیدی چه اهمیتی برای کاربران دستگاه های شرکت اپل دارد. اپل آیدی مانند یک کد، برای تشخیص هویت شما استفاده می شود و نگهداری از آن به منظور حفظ اطلاعات شخصی شما، کاملاً ضروری است. اما اگر به هر دلیلی اپل آیدی خود را فراموش کردید یا دستگاه شما ریست شده بود، امکان بازیابی آیدی و اطلاعات شما وجود دارد. نکته کلیدی در بازیابی اپل آیدی و رمز عبور آن، در دسترس بودن ایمیلی است که حساب کاربری خود را با آن باز کرده اید.

شما هم از طریق سایت و هم با استفاده از دستگاه های اپل می توانید اپل آیدی خود را بازیابی کنید. در ادامه هر دو روش بازیابی از طریق دستگاه اپل و بازیابی از طریق سایت را توضیح می دهیم.

بازیابی اپل آیدی فراموش شده با استفاده از دستگاه

اگر به آیفون یا آیپد خود دسترسی دارید کافی است مراحل زیر را برای پیدا کردن اپل آیدی انجام دهید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.
  • سپس گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید.
  • در ابتدای صفحه باز شده می توانید اپل آیدی خود را مشاهده کنید.
  • اگر انگشت خود را روی گزینه اپل آیدی نگه دارید، در پنجره باز شده و در بخش View Apple ID می توانید تمام اطلاعات مربوط به اپل آیدی خود را مشاهده کنید.
بازیابی اپل آیدی فراموش شده با استفاده از دستگاه
بازیابی اپل آیدی فراموش شده با استفاده از دستگاه

بازیابی اپل آیدی فراموش شده با استفاده از سایت

در صورتی که به هر دلیلی به دستگاه خود دسترسی ندارید، می توانید به راحتی برای بازیابی اپل آیدی از طریق سایت اپل اقدام کنید.

  • ابتدا بر روی لینک کلیک کنید تا وارد لینک اپل آیدی در وب سایت اپل شوید (آدرس صفحه appleid.apple.com را در مرورگر را باز کنید.)
  • از بالا سمت راست صفحه گزینه Create Your Apple ID را انتخاب کرده و در صفحه باز شده روی Find it here کلیک کنید.
انتخاب دکمه Create Your Apple ID
از بالا سمت راست صفحه گزینه Create Your Apple ID را انتخاب کنید.
  • در مراحل بعدی اطلاعاتی که از شما خواسته می شود را وارد کنید و در هر مرحله گزینه Continue را بزنید.
  • در آخرین مرحله از شما خواسته می شود که با انتخاب یکی از دو روش گفته شده، اپل آیدی خود را بازیابی کنید. با انتخاب گزینه Email Authentication، ایمیلی حاوی لینک بازیابی برای شما ارسال می شود که با تایید آن می توانید به اپل آیدی خود دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورت انتخاب Answer security questions، با پاسخ دادن به سؤالات امنیتی سیستم که اولین بار هنگام ساختن اپل آیدی به آنها پاسخ داده بودید، هویت شما تأیید می شود.
دریافت ایمیل تایید
به آدرس ایمیلی که با ان اپل آیدی ساخته اید بروید و پیام دریافت شده از اپل را پیگیری کنید تا ریست پسورد انجام شود.

بازیابی رمز اپل آیدی

اگر رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده اید می توانید از طریق ایمیل و پاسخ دادن به سؤالات امنیتی، رمز عبور خود را بازیابی کنید برای این کار پس از ورود به حساب اپل آیدی، گزینه Forgot Apple ID or password را انتخاب کرده و بعد از تأیید شماره تلفن خود، اپل آیدی را وارد کنید. بعد از وارد کردن کد امنیتی گزینه continue را انتخاب کنید. در مرحله بعد با انتخاب یکی از دو روش زیر رمز خود را ریست کنید:

  • با انتخاب گزینه Answer Security questions باید به سؤالات امنیتی که هنگام ساختن اپل آیدی به سیستم داده بودید پاسخ دهید.
  • با انتخاب گزینه Get an email، ایمیلی برای شما ارسال می شود که با استفاده از لینک موجود در آن، می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در صورتی که سیستم از شما Recovery Key بخواهد باید از روش تأیید دو مرحله ای، رمز عبور خود را بازیابی کنید.

سخن آخر

شرکت اپل بسیاری از امکانات نرم افزاری دستگاه های خود را فقط در اختیار کاربرانی قرار می دهد که بر روی دستگاه خود اپل آیدی داشته باشند. شما می توانید با وارد کردن اپل آیدی، بر روی همه دستگاه های اپلی که دارید، اطلاعات خود را همگام سازی کنید. همچنین با داشتن اپل آیدی می توانید از قابلیت های امنیتی Find My iphone و Activation Lock استفاده کنید. استفاده از امکاناتی همچون App Store ،Apple Music ، iCloud، iMessage ، FaceTime، Handoff و… نیز تنها با داشتن اپل آیدی امکان پذیر است. بنابراین کار کردن با آیفون، آیپد، مک بوک و به طور کلی تمامی دستگاه های شرکت اپل بدون داشتن اپل آیدی بسیار محدود و سخت خواهد بود.

کاربران دستگاه های اپل باید همیشه در حفظ و نگهداری از این حساب کاربری دقت داشته باشند. در صورت فراموش کردن اپل آیدی یا رمز عبور آن، می توانید با استفاده از سایت appleid.apple.com یا با استفاده از دستگاهتان (در صورتی که به آن دسترسی دارید)، اپل آیدی و رمز خود را بازیابی کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *