[smartslider3 slider="2"]

آموزش تماس تصویری واتساپ به صورت فردی و گروهی

همه چیز درباره تماس تصویری واتسا گروهی و تک نفره

برقراری تماس تصویری واتساپ یکی از محبوب ترین قابلیت های این پیام رسان است که کاربران استفاده زیادی از آن می برند. WhatsApp امکان تماس صوتی و تصویری اش را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است و شما می توانید تماس تصویری فردی یا گروهی با کیفیت بالا داشته باشید.

نرم افزارهای زیادی از جمله اسکایپ قابلیت تماس ویدئویی را قبل از واتساپ ارائه داده بودند، اما دلایلی وجود دارد که کاربران ترجیح می دهند از قابلیت تماس ویدئویی واتس اپ بیش تر استفاده کنند. دلیل اول عمومی بودن واتساپ است. بیش از 1 میلیارد نفر در دنیا از واتساپ استفاده می کنند و اکثر مخاطبین ما، این برنامه را بر روی گوشی دارند. موضوع بعدی امنیت بالای واتساپ می باشد چرا که واتساپ تماما تحت رمزگذاری است و اگر مسائل امنیتی را رعایت کنید امکان هک واتساپ تقریبا به صفر می رسد. کیفیت بالای صوت و تصویر، رایگان بودن و برقراری سریع تماس، عوامل دیگری هستند که کاربران را به استفاده از واتساپ مجاب می کند.

تمامی تماس ها در واتس اپ رایگان هستند و شما هیچ هزینه ای برای استفاده از این خدمات به پیام رسان واتس اپ نمی پردازید. برای برقراری تماس تصویری نیاز به اینترنت دارید و تماس ها به واسطه بسته اینترنتی تلفن همراه شما برقرار می شوند. علاوه بر این اگر از اتصال وای فای برای برقراری تماس تصویری استفاده می کنید، هیچ هزینه ای بر روی اپراتور تلفن همراه تان تحمیل نمی شود.

در این مقاله قصد داریم مراحل برقراری تماس تصویری واتساپ (به صورت فردی و گروهی) در گوشی و کامپیوتر را آموزش دهیم. همچنین نکاتی در رابطه با تنظیمات تماس تصویری، ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تماس تصویری واتساپ

مراحل برقراری تماس تصویری در واتساپ

برقراری تماس تصویری در واتساپ کار چندان پیچیده ای نیست و شما به سادگی قادر به انجام آن خواهید بود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را باز کنید. (به منظور استفاده از واتساپ با جدیدترین امکانات و کم ترین مشکل، بهتر است اپلیکیشن واتساپ خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید)
  • به لیست مخاطبین خود در برنامه واتساپ مراجعه کنید و مخاطب مدنظرتان را انتخاب کنید تا وارد صفحه اختصاصی کاربر مدنظر شوید.
  • از بالای صفحه چت مخاطب، علامت دوربین فیلمبرداری که در تصویر علامت گذاری شده را انتخاب کنید. (اگر واتساپ شما قدیمی باشد بالای صفحه چت تنها یک علامت تلفن می بینید. بر روی این علامت کلیک کنید و سپس گزینه Video Call را انتخاب نمائید.)
مراحل برقراری تماس تصویری واتساپ
بر روی علامت دوربین ضربه بزنید.
  • در صورت وصل بودن اینترنت و داشتن سرعت مناسب، تماس شما برقرار می شود. منتظر بمانید تا مخاطب تماس را قبول کرده و ارتباط برقرار شود.
  • بعد از اتمام مکالمه با کلیک بر روی علامت تلفن قرمز رنگ می توانید تماس را خاتمه دهید.

در طرف مقابل مخاطب می تواند با کشیدن دکمه دوربین آبی رنگ به تماس جواب بدهد، با کشیدن دکمه تلفن قرمز رنگ رد تماس بدهد وبا کشیدن دکمه پیام برای شما پیغام متنی ارسال کند.

تماس ویدئویی گروهی واتس اپ

تماس گروهی یکی از ویژگی های محبوب واتساپ می باشد. شما می توانید با استفاده از این گزینه دورهمی های آنلاین با دوستان و آشنایان خود داشته و از حال یکدیگر باخبر شوید. حتی در مواقع نیاز از این قابلیت می توان برای کلاس های خصوصی و کنفرانس های کوتاه نیز استفاده کرد.

تماس تصویری واتساپ به صورت گروهی یکی از قابلیت های جذاب

برای برقراری تماس گروهی به دو روش می توانید عمل کنید:

  1. برای ایجاد یک تماس گروهی برنامه واتساپ را باز کنید و به تب CALLS بروید.
  2. بر روی علامت تلفن پایین صفحه (مطابق تصویر) کلیک کنید.
  3. بر روی دکمه New group call بالای صفحه کلیک کنید.
  4. مخاطبینی که می خواهید در تماس گروهی تان حضور داشته باشند را انتخاب کنید. در نهایت بر روی علامت دوربین در کنار نام مخاطبین انتخاب شده، کلیک کنید.
  5. کمی بعد تماس گروهی برقرار می شود و باید منتظر بمانید تا مخاطبینتان به تماس پاسخ دهند.
مراحل تماس تصویری واتساپ گروهی
مراحل برقراری تماس تصویری گروهی

روش دیگر این است که در حین تماس، افراد جدیدی را اضافه کنید. برای این کار اول با یکی از مخاطبان، تماس دونفره برقرار کنید. سپس دیگر اعضا را از سمت راست بالای تصویر و با زدن دکمه ” + ” به تماس جاری اضافه کنید. بعد از زدن علامت + به صفحه مخاطبین می روید و باید مخاطبینی که می خواهید به ویدئو کال اضافه شوند را انتخاب کنید. در آخر از شما پرسیده می شود که از کارتان مطمئن هستید؟ دکمه add را بزنید تا فرایند تکمیل شود. هر مخاطبی که تماس را جواب دهد به گروه اضافه می شود.

تماس تصویری واتساپ گروهی

برای استفاده از قابلیت تماس تصویری گروهی واتس اپ به نکات زیر هم توجه کنید:

  • حداکثر نفراتی که می توانند در تماس گروهی واتساپ حاضر شوند هشت نفر می باشد.
  • برای اینکه بتوانید تماس های گروهی را دریافت کنید واتساپتان باید آپدیت باشد.
  • افرادی که به تماس تصویری اضافه می شوند نیز می توانند کاربران جدیدی را به گروه اضافه کنند.

تماس تصویری در نسخه وب و دسکتاپ واتساپ

قابلیت تماس تصویری در ابتدا به نسخه های android و ios واتس اپ اضافه شد و ورژن ویندوز و وب این برنامه تا مدت ها قابلیت تماس تصویری را پشتیبانی نمی کردند. برای استفاده از قابلیت تماس تصویری واتساپ بر روی لپ تاپ و کامپیوتر کاربران از نسخه بتای واتساپ، اپلیکیشن واسط Booyah، یا برنامه های شبیه ساز اندروید همچون Bluestack استفاده می کردند. اما بعدها این قابلیت به ورژن تحت وب و ویندوز Whatsapp اضافه شد.

برای استفاده از قابلیت تماس ویدئویی در کامپیوتر با ورود به صفحه چت کاربر مدنظر می توانید از بالای صفحه علامت دوربین را انتخاب کرده و تماس برقرار کنید. در صورتی که با کلیک بر روی علامت دوربین با خطا مواجه شدید به احتمال زیاد دسترسی میکروفن یا وب کم شما قطع است. به تنظیمات وب کم و میکروفن مراجعه کنید و اتصال واتساپ به این دو قابلیت را تائید کنید.

تماس تصویری واتساپ در نسخه ویندوز
برای برقراری تماس ویدئویی در نسخه ویندوز بر روی علامت دوربین کلیک کنید.

تنظیمات تماس تصویری

یکی از تنظیمات مربوط به تماس در واتساپ، حذف تاریخچه تماس می باشد. اگر می خواهید تنها یک یا چند مورد را از تاریخچه تماس هایتان حذف کنید، باید از صفحه اصلی برنامه به تب CALLS رفته و تماس مدنظر را از لیست پیدا کنید. پس از آن، بر روی نام مخاطب کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید. علامت سطل آشغال به بالای صفحه اضافه می شود و شما با انتخاب آن می توانید تماس مدنظر را حذف کنید.

همچنین برای حذف کل تاریخچه تماس ها، ابتدا باید وارد تب CALLS شوید. بعد از آن بر روی علامت سه نقطه بالای صفحه، کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه clear call log را انتخاب کنید. پیامی در صفحه ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا مطمئنید که می خواهید کل تاریخچه تماس هایتان را حذف کنید؟ برای اتمام گزینه ok را انتخاب کنید.

حذف تاریخچه تماس تصویری واتساپ
حذف تاریخچه تماس واتساپ

برای تنظیم صدای تماس، وارد برنامه واتساپ شده و بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید. از بین گزینه های موجود بر روی گزینه Settings کلیک کنید. در صفحه تنظیمات بر روی گزینه Notifications کلیک کنید. صفحه ای با این نام برای شما باز می شود که در آن می توانید صدای اعلان پیام ها و تماس ها را تغییر دهید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به قسمت calls برسید. از این قسمت می توانید صدای تماس موردعلاقه تان را انتخاب کرده یا صدای تماس را غیرفعال کنید.

حین تماس تصویری نیز چند گزینه در اختیار شما قرار می گیرد. دایره قرمز رنگ برای قطع تماس است. آیکن میکروفن برای حذف صدای مکالمه است که شخص مقابل فقط تصویر شما را ببیند و با انتخاب گزینه دوربین می توانید دوربین گوشی را به حالت سلفی و بالعکس تغییر دهید.

تنظیمات تماس تصویری واتساپ
تنظیمات تماس تصویری واتساپ

شما می توانید حین تماس پیام های خود را بررسی کنید و حتی به آن ها پاسخ دهید و برای برگشتن به تماس، نوار سبز بالای صفحه را لمس کنید.

ذخیره تماس تصویری واتساپ

برنامه واتساپ بخشی برای ذخیره کردن تماس های صوتی و ویدئویی در اپلیکیشن قرار نداده است. با این وجود ممکن است شما جلسه آموزشی مهمی در واتساپ داشته باشید و بخواهید برای مرور مباحث، جلسه ویدئویی را ذخیره کنید. برای این منظور با کسب اجازه از طرف مقابل، می توانید از Screen Recorder گوشی یا سایر برنامه های ضبط کردن برای ذخیره تماس تصویری واتساپ استفاده کنید.

دلیل برقرار نشدن تماس تصویری واتساپ

ممکن است تماس تصویری شما در واتساپ مشکل داشته باشد و نتوانید طبق آموزش، تماس تصویری برقرار کنید. این موضوع چند دلیل مختلف دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. سپس راه حل های موجود برای حل مشکل تماس تصویری واتساپ را شرح می دهیم.

  1. قدیمی بودن برنامه واتساپ و عدم آپدیت آن
  2. کم بودن سرعت اینترنت
  3. بسته بودن دسترسی های واتساپ
  4. پر شدن کش واتساپ
  1. واتساپ را آپدیت کنید

ممکن است در نسخه واتساپی که شما استفاده می کنید مشکلی وجود داشته باشد که در نسخه جدید آن مشکل رفع شده است. اگر در تماس تصویری یا هر بخش دیگری از برنامه به مشکل خوردید قبل از هر کاری واتساپتان را آپدیت کنید. برای جلوگیری از هک گوشی یا هک واتساپ بهتر است برنامه را از سایت های معتبر پلی استور و اپ استور دانلود کنید.

  1. سرعت اینترنت را چک کنید

یکی از دلایل رایج مقدور نبودن تماس تصویری واتساپ، مساله ضعیف بودن اینترنت است. اگر در منطقه ای قرار دارید که اینترنت ضعیف است، معمولا تماس صوتی یا تصویری تان قطع و وصل می شود. حتی در مواقعی که اینترنت خیلی ضعیف باشد تماس برقرار نمی شود. اگر در محلی هستید که نسبت به سرعت اینترنت اطلاعی ندارید، به سایر برنامه ها مراجعه کرده یا فایلی را از اینترنت دانلود کنید؛ با این کار می توانید متوجه شوید که مشکل از سرعت اینترنت است یا خیر.

  1. دسترسی های واتساپ را باز کنید

در زمان نصب برنامه، نرم افزار از شما یک سری دسترسی ها از جمله دسترسی به دوربین، گالری، GPS و… می خواهد. در صورتی که درخواست اتصال به دوربین را در واتساپ قبول نکرده باشید، ممکن است تماس تصویری شما به مشکل بخورد. از طرفی ممکن است برخی نرم افزارهای مدیریتی و محافظتی از جمله آنتی ویروس، برای بالا بردن امنیت گوشی یک سری کارکردها را در موبایل شما فعال یا غیرفعال کنند.

برای اطمینان از این موضوع حتما سری به دسترسی های واتساپ بزنید و در صورت بسته بودن دسترسی های مربوطه، آنها را فعال سازی کنید تا مشکل تماس تصویری واتساپ رفع شود. برای بررسی دسترسی های واتساپ مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • از بین موارد موجود در صفحه Setting گزینه Apps یا برنامه ها را انتخاب کنید.
  • از لیست برنامه های موجود WhatsApp را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه Permission را انتخاب کنید.
  • دسترسی های مربوط به دوربین، مخاطبین، میکروفون و حافظه گوشی را فعال کنید.
دسترسی ها برای رفع مشکل تماس تصویری واتساپ
تنظیم دسترسی ها در برنامه WhatsApp

به این ترتیب دسترسی های مورد نیاز برای تماس تصویری فعال می شوند. یک بار برنامه واتساپ را ببندید و دوباره باز کنید. حال اقدام به برقراری تماس ویدئویی نمائید. در صورت حل نشدن مشکل، راه حل بعدی را نیز چک کنید.

  1. حذف کش واتساپ

روش پاک کردن Cache برای بهبود عملکرد اپلیکیشن ها، در گوشی های اندرویدی بسیار کاربردی است. گاها پر شدن حافظه کش مربوط به برنامه ها، باعث بروز اختلالاتی در نرم افزارها می شود. به همیت دلیل ترجیحا به کش واتساپ مراجعه کرده و آن را پاکسازی کنید. برای خالی کردن حافظه cache مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • از صفحه Setting به بخش Apps مراجعه کرده و وارد صفحه مربوطه شوید.
  • بین برنامه ها اسکرول کنید تا به WhatsApp برسید. آن را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه Clear cache را انتخاب کنید تا مراحل پاکسازی حافظه کش واتساپ به پایان برسد.
خالی کردن حافظه کش برای حل مشکل تماس تصویری واتساپ
خالی کردن حافظه کش واتساپ
  1. برنامه واتساپ را حذف کنید

اگر تمام راهکارهای قبلی را بررسی کردید اما مشکل ویدئو کال واتساپتان حل نشد، آخرین راهکار حذف برنامه و نصب مجدد آن می باشد. برنامه واتساپ را از حالت نصب در بیاورید. با حذف نرم افزار، اکانت شما حذف نمی شود و بعد از نصب مجدد برنامه، شما می توانید به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید. با این وجود جهت اطمینان می توانید اقدام به بکاپ گیری از واتساپ نمایید.

بعد از اینکه برنامه واتساپ به طور کامل از گوشی حذف شد، به سایت واتساپ مراجعه کنید و نسخه واتساپ متناسب با گوشی تان را دانلود کنید. این نسخه، جدیدترین آپدیت واتساپ است و به احتمال زیاد مشکل ویدئوکال شما با این روش حل خواهد شد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *