[smartslider3 slider="2"]

معرفی بهترین نرم افزار کنترل گوشی

معرفی بهترین نرم افزار کنترل گوشی

امروزه تلفن های همراه هوشمند، بخش بزرگی از زندگی ما را در بر گرفته اند و این ابزارهای ارتباطی قدرتمند، می توانند زمینه ساز مشکلاتی نیز در خانواده ما باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند این نگرانی ها از بابت رفتارها و ارتباطات فرزندان یا سایر اعضای خانواده ما رفع نمایند، استفاده از نرم افزار کنترل گوشی است.
نرم افزار کنترل گوشی به ما این امکان را می دهد تا اشراف کاملی روی تلفن همراه هوشمند فرزند یا سایر اعضای خانواده خود داشته باشیم و به این ترتیب از تمامی رفتارها و ارتباطات شخص در فضای مجازی و یا در بیرون منزل، تا حدی آگاه باشیم. در ادامه ضرورت استفاده از نرم افزار کنترل گوشی را شرح می دهیم و نمونه هایی از بهترین نرم افزارهای کنترل موبایل و تبلت را به شما معرفی می کنیم.

تاثیرات مثبت و منفی موبایل بر فرزندان

بیشتر اوقات در بررسی تاثیرات استفاده از موبایل و اینترنت، به اثرات منفی آن پرداخته می شود. اما تاثیرات بیشمار مثبت این ابزارها آن ها را به یک ضرورت در زندگی تبدیل کرده است. از جمله این تاثیرات مثبت برای فرزندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در عصر تکنولوژی آشنایی به موقع فرزندان با ابزارهای مختلف، برای گذران زندگی در آینده، ضرورت است.
  • یادگیری بیش تر با استفاده از فضاهای آموزشی از جمله یوتیوب
  • افزایش دایره ارتباطات و امکان ارتباط با متخصصین در زمینه های مورد نیاز فرزند
  • بالا رفتن هوش اجتماعی و آموزش ارتباط اجتماعی
  • و…

در کنار این ویژگی های خوب، اثرات منفی این ابزارها باعث شده است که نگرانی والدین در تربیت فرزندان بیش تر شود و حتی گاهی خود را در تربیت درست فرزند عاجز بدانند. برخی از این اثرات منفی نگران کننده عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد از موبایل و اعتیاد فرزندان به بازی ها و رسانه های اجتماعی
  • خواندن پیام های تهدید کننده، خشن و جنسی
  • دیدن تصاویر غیراخلاقی
  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی از جمله شماره تماس و آدرس با افراد غریبه
  • مقایسه کودک میان امکانات زندگی خودش و سایر هم سن و سالان
  • عدم علاقه کودک و نوجوان به ارتباط حضوری و معاشرت های خانوادگی
  • تغییر خلق و خوی کودک و گاهأ تقلید الفاظ نامناسب فضاهای اجتماعی
  • حساس شدن بیش از حد فرزند به ظاهر خود و احساس نیاز شدید به تائید شدن از طرف دنبال کنندگان
  • و…

راه های کنترل گوشی

کنترل گوشی می تواند به روش های مختلفی انجام شود. راه اول و ساده ترین روش این است که شما مستقیما تلفن همراه کودک را به منظور بررسی کردن از وی بگیرید. این کار عموما مورد انتقاد فرزندان مخصوصا نوجوان ها قرار می گیرد.

برخی از افراد ترجیح می دهند که مخفیانه تلفن همراه یا تبلت فرزندشان را بررسی کنند. این کار اصلا راه خوبی به نظر نمی رسد. چرا که در صورت فهمیدن کودکان می تواند تاثیر منفی در ارتباط دوستانه والدین با فرزندشان ایجاد کند.

روش سوم که روش پرهزینه و پردردسری هم هست، هک کردن تلفن همراه می باشد. در این صورت شما بایستی هزینه جداگانه ای برای هک کردن هر یک از نرم افزارهای مورد نظرتان پرداخت کنید. ضمن این که پیدا کردن هکر مطمئن و توانا خود یک چالش اساسی محسوب می شود.

اما روش چهارم بهترین روشی است که در آن مشکلات روش های قبلی حل شده و محصول تخصصی به این منظور ارائه گردیده است. نرم افزار کنترل گوشی، می تواند در فضایی امن تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد. با این ابزار، می توان با هزینه ای مقرون به صرفه و به صورت پنهان کنترل گوشی دیگری را به دست گرفت.

استفاده از نرم افزار کنترل گوشی برای نظارت بر رفتار فرزند
بهترین راه جهت نظارت بر فرزندان استفاده از نرم افزار تخصصی کنترل تلفن همراه و تبلت است.

بهترین نرم افزار نظارت بر موبایل

امروزه نرم افزارهای نظارت والدین خوبی در سراسر جهان ارائه شده است. برای مثال Qustodio، Kaspersky Safe Kids و Norton Family سه نرم افزاری می باشند که در سال 2022 عنوان بهترین نرم افزار نظارت والدین خارجی را به خود اختصاص داده اند. همچنین نرم افزارهای ایرانی خوبی نیز ارائه شده است که می تواند کمک کننده باشد.

سامانه مراقبت از خانواده FamilySafe یکی از کاربردی ترین و بهترین ابزارها در زمینه کنترل گوشی می باشد. familysafe با ارائه نرم افزاری کاربردی، امکان کنترل و نظارت آسان بر تلفن همراه را برای والدین فراهم آورده است. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و نصب آن بر روی تلفن همراه فرزندانتان، به شما این امکان را می دهد تا از راه دور فعالیت های فرزندتان را تحت نظر بگیرید.

با استفاده از این نرم افزار شما می توانید در منزل، محل کار و هر مکان دیگری و تنها با دسترسی به اینترنت مراقب فرزند خود باشید.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار کنترل گوشی فرزندان

سامانه خانواده امن دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به شما کمک می کند تا حداکثر نظارت و کنترل را بر روی دستگاه موبایل یا کامپیوتر کودک خود داشته باشید. مهم ترین این ویژگی ها عبارتند از:

  • حالت مخفی: این نرم افزار به صورت کامل پنهان شده و کودک شما هیچ اطلاعی از نصب بودن این برنامه نخواهد داشت.
  • گزارش پیام ها و تماس ها: نرم افزار گزارش کاملی از تمامی تماس ها و پیام های صورت گرفته را در اختیار شما قرار می دهد.
  • موقعیت مکانی: با این نرم افزار می توانید مسیری را که فرزندتان طی می کند را به صورت کامل و لحظه ای بررسی کنید.
  • کنترل نرم افزارهای پیام رسان: با نرم افزار کنترل گوشی familysafe می توانید به محتوای پیام رسان های موبایل فرزندتان از جمله تلگرام و واتساپ دسترسی پیدا کنید.
  • کنترل شبکه های اجتماعی: عملکرد فرزندان در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، یوتیوب، تیوئیتر و… را بررسی کنید.
  • دسترسی به مخاطبین: به همه مخاطبین و نام ها و شماره‎ های ذخیره شده در گوشی موبایل کودک دسترسی پیدا کنید.
نرم افزار کنترل گوشی خانواده امن

نحوه استفاده از نرم افزار کنترل گوشی خانواده امن

استفاده از نرم افزار کنترل گوشی بسیار آسان است. برای شروع تنها با وارد کردن شماره تلفن و رمز عبور دلخواه، ثبت نام خود را کامل کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. با این اطلاعات هر زمان از شبانه روز می توانید وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از ورود به پنل کاربری، از پنجره باز شده برنامه را دانلود کرده و به گوشی فرزندتان انتقال دهید. نصب برنامه را مطابق آموزش در کمتر از ۲ دقیقه انجام دهید. پس از نصب برنامه، برنامه مخفی شده و کار شما با گوشی فرزند تمام می شود. از این پس به راحتی با ورود به پنل کاربری می توانید تمام فعالیت های فرزند در گوشی موبایل را مشاهده کنید.

آیا می توان نرم افزار فمیلی سیف را برای همه به کار برد؟

فمیلی سیف با هدف کمک رسانی به والدین در جهت کنترل استفاده آن ها از تلفن همراه طراحی شده است. این نرم افزار در واقع یک برنامه کنترل و نظارت روی گوشی فرزند می باشد و سازندگان آن به هیچ وجه توصیه استفاده از آن روی گوشی افراد بالای 18 سال را ندارند و از نظر قانونی، کلیه مسئولیت حقوقی استفاده نادرست از برنامه، به عهده خود فرد است.

نقش والدین در استفاده صحیح از گوشی و اینترنت

دنیای امروز عصر تکنولوژی است و همه انسان ها از کودکان تا سالمندان به نوعی با تکنولوژی درارتباطند. سن استفاده از تلفن همراه و تبلت ها به حدود هفت سال رسیده است و نقش تربیتی والدین در زمینه فرهنگ استفاده از این وسیله ارتباطی پررنگ تر از قبل است. علاوه بر آموزش فرزندان، گاهی نیاز است که والدین، نظارت بیش تری بر اعمال فرزندشان داشته باشند. نرم افزار کنترل گوشی و تبلت یکی از بروزترین ابزارها در این زمینه است.

نقش تربیتی والدین این است که فرهنگ استفاده درست از گوشی را به فرزندشان آموزش دهند. فرزند شما باید مستقیم یا غیرمستقیم از آسیب های ابزاری که در اختیار دارد مطلع شود. به او توضیح دهید که بهتر است روابط خود را محدود نگه دارد و اطلاعات شخصی خود را در اختیار هیچ کسی قرار ندهد. همچنین باید این اطمینان را بدهید که در هر شرایطی او را درک می کنید و در مواقع ایجاد مشکل همراهش هستید.

برقراری ارتباط صمیمانه و نصب نرم افزار کنترل گوشی
آموزش صحیح و برقراری ارتباط صمیمانه با فرزند ضرورت اصلی در نظارت بر کودک است.

در گام بعد اگر احساس کردید که فرزند شما به تنهایی توان تشخیص شرایط بد را ندارد، می توانید با استفاده از نرم افزار کنترل گوشی یا سایر روش ها، نظارت های غیرمستقیمی را در نقش والد انجام دهید.

جمع بندی

با پیشرفت دانش برنامه نویسی امروزه شاهد نرم افزارهای تخصصی خوبی در زمینه های مختلف هستیم. از طرفی دسترسی فرزندان به دنیای نامحدود تکنولوژی و اینترنت می تواند نگرانی هایی را برای والدین به وجود بیاورد. نرم افزارهای کنترل از راه دور موبایل و تبلت به این منظور طراحی شده اند.

تیم حرفه ای familysafe (خانواده امن) با هدف ایجاد فضای امن و جلوگیری از آسیب های محتمل در فضای اینترنت به یاری خانواده ها آمده است. از آن جایی که در حال حاضر اکثر والدین شاغل هستند و ممکن است زمان زیادی را در کنار فرزند خود نباشند، نرم افزار کنترل گوشی می تواند کمک حال شما در مسیر تربیتی و امنیتی فرزندتان باشد.

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و شما می توانید در کمترین زمان ممکن این نرم افزار را بر روی گوشی فرزندان نصب کنید. پس از نصب نرم افزار کنترل گوشی، برنامه کاملا مخفی می شود و فرد از وجود چنین نرم افزاری در تلفن همراهش مطلع نمی شود.

18 نظر برای “معرفی بهترین نرم افزار کنترل گوشی

    1. بله
      فقط برای اولین بار که میخواهید این نرم افزار رو نصب کنید نیاز هست که گوشی فرزند رو در اختیار داشته باشید.

  1. بچه ما که سرش همش تو گوشیه. همین نرم افزار رو بگیرم نصب کنم رو گوشیش که بهش میگم گوشی خراب میشه اینقدر بازی میکنه بهم نگاه نکنه نخنده بگه اصلا هم خراب نمیشه این همه بازی کردم

    خدا خیرتون بده

  2. آیا پس از نصب برنامه کنترل گوشی کودکان امکان پاک کردن آن توسط فرزند و خارج شدن از برنامه کنترل گوشی کودکان وجود ندارد ؟

    1. سلام. برنامه پس از نصب مخفی شده و در لیست برنامه ها نمایش داده نمی شود. به این ترتیب فرزند شما نمیداند که چنین برنامه ای روی تلفن همراه او نصب شده است.

    1. خیلی ممنون
      امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی برای مدیریت فضای مجازی توسط خانواده ها انجام بدهیم

  3. امکان کنترل اپلیکیشن گوشی فرزندم رو می توانم داشته باشم؟ (نظیر بلاک کردن یک اپلیکیشن در بازده زمانی مختلف)

    1. بله. یکی از امکانات مهم برنامه کنترل گوشی فمیلی سیف، امکان محدود کردن استفاده از اپلیکیشن هاست. به این ترتیب شما می تونید با خیال راحت، اپلیکیشن هایی رو که ممکنه به درس یا روان فرزندتون لطمه بزنه، غیر فعال کنید.

  4. اگر برنامه کنترل گوشی کودکان را روی گوشی فرزندم نصب کنم ، و از ردیاب کودکان برنانمه استفاده کنم آیا فرزندم هم میتواند بفهمد من کجا رفته ام یا فقط من اطلاعات فرزندم را می بینم ؟

    1. سلام. خیر. این برنامه فقط روی گوشی فرزند شما نصب شده و مخفی می شود. پس از آن، شما می توانید از مکان لحظه ای فرزندتان اطلاع داشته باشید اما اون قادر به انجام این کار نخواهد بود.

  5. سلام خسته نباشید من نرم افزارهای کنترلی زیادی رو باهاشون کار کردم متاسفانه هیچ کدوم پشتیبانی و عملکرد خوبی ندارن. درواقع نگران هستم که اینجا هم هزینه رو پرداخت کنم ولی به دردم نخوره نرم افزار

    1. سلام. یکی از خدمات ما در فمیلی سیف، امکان عودت وجه پرداختی، در صورت عدم عملکرد صحیح برنامه است دوست عزیز. بنابراین، به هیچ وجه نگران نباشید و با خیال راحت می تونید از این نرم افزار کنترل گوشی برای کودکان استفاده کنید.

  6. برنامه SFP رو خریداری کردم . متاسفانه قابلیت هایی که در سایتشون ذکر کردن نداره و پشتیبانی هم پاسخگو نیستن

    1. اون برنامه که پشتیبانی هم اصلا ندارن. این نرم افزار رو چند روزه نصب دارم. فعلا که خوب بوده اگر همینطور خوب و رو به پیشرفت باشن عالی میشه

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *