[smartslider3 slider="2"]

بهترین ترفند ها در واتساپ وب که همه باید بدانند

واتساپ وب

واتساپ وب یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط از طریق مرورگرها است. همانطور که می‌دانید واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیاست. علاوه بر اپلیکیشن، شما می‌توانید بدون اپ و تنها با استفاده از یک مرورگر در کامپیوتر نیز از آن استفاده نمایید. برخی از ترفند ها در واتساپ وب وجود دارد که می تواند استفاده از این برنامه را راحت تر نماید.

این برنامه تحت وب یک برنامه عالی است که توانسته تعداد زیادی از کاربران را به خود جذب کند. با وجود این برنامه عالی نه تنها نیازی به چک کردن پیغام‌های واتساپ در گوشی نیست، بلکه از اتلاف وقت شما نیز جلوگیری می‌شود.

روش‌های بکاپ گیری واتساپ چیست؟

ترفند هایی از واتساپ وب که از آن‌ها بی‌اطلاع هستید!

استفاده از Dark Mode

امکان فعال کردن این قابلیت همچون نسخه اصلی در گوشی‌های موبایل در نسخه وب هم وجود دارد. برای فعال‌سازی مسیر زیر را طی کنید:

روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید. وارد گزینه Theme شوید و گزینه Dark را انتخاب کنید.

تغییر فرمت پیام‌ها

شما می‌توانید همانند نسخه موبایل واتساپ، فرمت پیام‌های خود را در واتساپ وب تغییر داده و سفارشی کنید. برای قالب‌بندی پیام‌ها، نمادهای زیر را در دو طرف متن قرار دهید:

  • بولد (Bold)؛ (*)
  • ایتالیک (Italic)؛ (_)
  • Strikethrough؛ (~)
  • Monospace؛ (“`)

تغییر رنگ در پس‌زمینه چت واتساپ وب

سفارشی‌سازی پس‌زمینه هر کدام از چت‌هایی که دارید نیز یکی دیگر از قابلیت‌های سخه تحت وب این برنامه بشمار می‌رود.برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

شما در ابتدا باید وارد Settings شده در ادامه گزینه Set Chat Wallpaper  را انتخاب نمایید. رنگ زمینه جدید انتخاب کنید. در انتها باید علامت گزینه Add Whatsapp Doodles را بردارید. 

خواندن پیام‌ها بدون تیک آبی در واتساپ وب

یک ترفند عالی دیگر که وجود دارد، غیرفعال کردن تیک‌های آبی که نشان‌دهنده مشاهده کردن پیام از سوی کاربران در واتساپ است. اما بهتر است بدانید این کار را می‌توان به صورت موقت نیز انجام داد. اما این کار باید قبل از دریافت پیام جدید صورت گیرد.

موضوع چت را در واتساپ وب باز کنید؛ یک برنامه دیگر همانند Word یا Notepad را باز کنید. سایز صفحه را به گونه‌ای تغییر دهید که امکان مشاهده دریافت پیام‌های جدید در WhatsApp Web وجود داشته باشد. با کلیک کردن روی آن، تمرکز را به صفحه جدید انتقال دهید.

خواندن پیام‌ها بدون تیک آبی در واتساپ وب

استفاده از WAToolkit

شما برای راحتی در کار می‌توانید از افزونه WAToolkit که برای گوگل کروم موجود است، استفاده نمایید. این افزونه عالی سطح استفاده از واتساپ وب را برای استفاده شما ارتقا می‌دهد. شما با فعال سازی این پلاگین می‌توانید بدون نیاز به رفتن به واتساپ خود، تعداد پیغام‌های خوانده نشده خود را مشاهده کنید.

در واقع تمامی پیام‌های دریافتی شما در واتساپ به صورت پیش‌نمایش و خطی و جدا از هم بوده و تقریبا می‌توانید تمام متن پیام را ببینید. مهمترین نکته در استفاده از این افزونه این است که پس از خواندن پیام، تیک آبی برای طرف مقابل زده نمی‌شود. با استفاده از این افزونه به راحتی می‌توانید به صورت مخفی تمام متن پیام‌های دریافتی خود را بخوانید.

استفاده از میانبرهای کیبورد

نسخه وب برنامه واتساپ دارای کلیدهای میانبر زیادی است در زیر تعدادی از مهمترین آنها را برای شما بازگو کرده‌ایم. 

  • Ctrl + N ؛ شروع یک چت جدید
  • Ctrl + Shift + M : غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های دریافتی برای آن چت
  • Ctrl + Shift +] : رفتن به صفحه چت بعدی
  • Ctrl + Shift + [ : رفتن به صفحه چت قبلی
  • Ctrl + Shift + N : ساخت گروه جدید
  • Ctrl + E : دسترسی به آرشیو چت‌ها
  • Ctrl + Shift + U : این پیام خوانده نشده است
  • Ctrl + P : باز کردن پروفایل فرد مقابل
  • Ctrl + Backspace : حذف کردن چت

حرف آخر

بدون شک و تردید استفاده از واتساپ جذابیت‌های خاص و مخصوص به خودش را دارد. شما باید به یاد داشته باشید که واتساپ وب نیز امکانات مهمی را در آسان نمودن کار برای شما انجام داده است تا تجربه خوبی از کار با آن داشته باشید. ترفندهای ارائه شده واتساپ تحت وب در این مقاله می‌توانند در زمینه‌های متعددی به شما کمک کنند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *