[smartslider3 slider="2"]

ردپای دیجیتالی و امنیت کودکان

ردپای دیجیتالی

آیا نوجوانان شما می‌دانند که هر بار که آنلاین می‌شوند، یک ردپای دیجیتالی از خود به جای می‌گذارند؟ این ردپاها مانند خرده‌های کوکی که از آشپزخانه به اتاق خوابشان می‌رود؟ با این تفاوت که این ردپاها هرگز پاک نمی‌شوند و می‌توانند در آینده به آنها آسیب برسانند. بچه‌ها در عصر داده‌ها بزرگ می‌شوند، جایی که عکس‌ها را می‌توان در عرض چند ثانیه گرفت و در اینترنت آپلود کرد. همگی این عکس‌ها در آینده می‌توانند باعث بروز مشکلاتی برای کودک شما شوند.

ردپای دیجیتالی چیست؟

بیایید یک قدم به عقب برگردیم. اصطلاح ردپای دیجیتال به این معناست: مجموعه منحصر به فرد از فعالیت‌ها، اقدامات و ارتباطات دیجیتالی که ردی از داده‌ها را در اینترنت یا رایانه یا سایر دستگاه‌های دیجیتال باقی می‌گذارد و می‌تواند کاربر یا دستگاه خاص را شناسایی کند.

به عبارت دیگر این همان چیزی است که هنگام مرور وب، پست کردن در رسانه‌های اجتماعی یا حتی تایپ کردن در یک سرویس چت، پشت سر گذاشته می‌شود. چه آگاه باشید و چه ندانید، هر روز با ورود به اینترنت در ردپای دیجیتال یا نمایه خود مشارکت می‌کنید.

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، پست‌های خبری که روی آن‌ها نظر می‌دهید، نظراتی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌گذارید، هر یک از این موارد با هم ترکیب می‌شوند تا تصویری از زندگی آنلاین شما ایجاد کنند.

ردپای دیجیتالی که پشت سر گذاشته می‌شود می‌تواند در تمام زمینه‌های زندگی نوجوان شما عواقبی داشته باشد، به طور بالقوه منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی، به اشتراک‌گذاری عمومی اطلاعات شخصی و روابط ویران‌شده منجر شود.

چرا شهروند دیجیتال بودن برای کودکان مهم است؟

ردپای دیجیتالی فرزند شما و نحوه رفتار آنلاین او در واقع شهروندی دیجیتالی او مهم است. زیرا نوجوانان با فناوری در اطراف خود بزرگ شده‌اند و هنوز به این آگاهی نرسیده‌اند که یک تصمیم نادرست که در کسری از ثانیه گرفته می‌شود، می‌تواند به ردپای دیجیتالی او آسیب برساند و او را تا بزرگسالی دنبال کند.

ردپای دیجیتالی و نکات مهم برای کودکان

هنگامی که با نوجوان خود در مورد ردپای دیجیتالی صحبت می‌کنید، نکات زیر را به او یادآوری کنید.

  • هنگام مرور وب همیشه هوشمند باشند. از سایت‌هایی دیدن نکنند که مطمئن نیستند.
  • تنظیمات حریم خصوصی رسانه اجتماعی را روشن کنید.
  • در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت پذیر باشید.
  • هرگز اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تلفن یا اطلاعات بانکی خود را فاش نکنید.

آیا می‌توانید ردپای دیجیتال خود را پاک کنید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که فهرستی از تمام حساب های آنلاینی که می‌شناسید، از خرید آنلاین و پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا سایت‌های چت محبوب تهیه کنید. هنگامی که فهرستی از حساب‌ها را تهیه کردید، حساب‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید یا غیرضروری می‌دانید، بررسی کرده و حذف کنید. اگر متوجه شدید که نمی توانید یک حساب کاربری را حذف کنید، حداقل اطلاعات را طوری ویرایش کنید که هیچ ارتباطی با اطلاعات واقعی شما نداشته باشد.

چگونه یک نرم افزار کنترل والدین می‌تواند کمک کند؟

familysafe می‌تواند رفتار آنلاین فرزندتان را از حدس و گمان خارج کند. به شما این امکان را می‌دهد تا سایت‌هایی را که بازدید می‌کند و حتی کلمات کلیدی را که برای جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند، نظارت کنید.

علاوه بر این که می‌توانید سایت‌ها و برنامه‌هایی را که فرزندتان استفاده می‌کند نمایش دهید. یک نرم‌افزار کنترل والدین مانند familysafe می‌تواند به والدین این امکان را بدهد که سریع و آسان اینترنت را فیلتر کنند، فعالیت‌ها را نظارت کنند، یا هشدارهایی را برای زمانی که سایت‌ها، برنامه‌ها و برنامه‌ها پرچم‌گذاری می‌شوند، تنظیم کنند.

نتیجه‌گیری

در نهایت، اینترنت عمومی است، خصوصی نیست و این مهم ترین امر است. ردپای دیجیتالی آنها هرگز از بین نخواهد رفت. به نوجوانان خود یادآوری کنید که این را به عنوان فرصتی برای نشان دادن بهترین قسمت‌های خود در نظر بگیرند. مدیریت ردپای دیجیتالی فرزندتان به معنای گفتگوهای صریح در مورد شهروندی دیجیتال خوب و پیروی از آداب مناسب رسانه های اجتماعی است.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *