[smartslider3 slider="2"]

7 راه برای پیدا کردن بهترین کتاب برای کودکان

کتاب برای کودکان

با رشد کودکان و افزایش سطح تحصیلات و سواد آموزی آنان، برنامه روزانه آنها نیز با برنامه‌هایی همچون تکالیف، پروژه‌ها، مسابقات، کارهای آخر هفته و رویدادهای مدرسه پرخواهد شد. بنابراین پیدا کردن زمان برای چیزهای دیگر را نخواهند داشت. ما به عنوان والدین می‌توانیم در برخی امور مانند پیدا کردن بهترین کتاب برای کودکان به آنها کمک نماییم.

پس چگونه از کودکان انتظار می‌رود با اینکه مشغول انجام کارهای مهمی هستند، زمانی را برای جستجوی کتاب‌های واقعا خوب برای خواندن پیدا کنند؟ ما می‌خواهیم بچه‌ها همیشه کتاب‌های عالی را در دست داشته باشند، اما چگونه؟ این روزها کتاب‌های بسیار عالی در بازار وجود دارد که تعداد انتخاب‌ها گاهی اوقات بسیار زیاد است. اما ما همیشه راه پیدا کردن آنها را نمی‌دانیم.

چطور کودکان کتابخوان داشته باشیم؟

نحوه یافتن بهترین کتاب‌ها برای کودکان

در این قسمت به بررسی عواملی که به والدین کمک می‌کنند تا بهترین کتاب‌ها را برای کودک خود تهیه نمایند می‌پردازیم.

متخصص‌ها و بهترین کتاب برای کودکان

با کتابدار یا متخصصی در زمینه بادگیری کودکان صحبت کنید. اکثر کتابداران کتابخانه همیشه در مورد نسخه‌های جدید و کتاب‌های برتر برای خوانندگان جوان به روز هستند. آنها عاشق کتاب‌ها و دنیای درون آنها هستند و تمام زمان خود را هر روز دور کتاب ها می چرخند. کتابداران خیلی چیزها در مورد اتفاقات روز و جزییات احساسات و افکار دانش‌آموزان می‌دانند.

صحبت با دیگر کودکان

سعی کنید در این مورد با بچه‌های دیگر صحبت کنید. بفهمید که آنها چه کتاب‌هایی را می‌خوانند. ببینید چه سریالی را دوست دارند و نمی‌توانند آن را کنار بگذارند. از آنها بخواهید کتاب‌ها را به اشتراک بگذارید، کتاب‌ها را عوض کنید یا کتاب‌ها را معامله کنید. این روشی بسیار آسان برای به دست آوردن لیست بلندی از کتاب‌های عالی و مناسب برای سن کودک و نوجوان شما است.

کمک معلم برای پیدا کردن کتاب برای کودکان

با معلم فرزندتان صحبت کنید. معلم فرزند شما چیزهای زیادی در مورد کتاب و کتابخوانی می‌داند و به احتمال زیاد، بیشتر یا همه کتاب‌هایی را که دانش آموزان کلاس او خوانده‌اند، خوانده است. معلمان کلاس و متخصصان کتابخوانی مدرسه منابع ارزشمندی هستند.

استفاده از اینترنت برای پیدا کردن کتاب برای کودکان

از اینترنت استفاده کنید. اگر می‌دانید کتابی وجود دارد که فرزندتان آن را دوست دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عنوان آن را در کادر جستجو کنید و با جستجوی کتاب‌های مشابه به دریایی از عناوین راه پیدا خواهید کرد که ممکن است برای فرزندتان مفید باشد.

4 مورد از بهترین برنامه‌های کتابخوانی برای کودکان

Goodreads

از Goodreads استفاده کنید. کتاب‌ها به روش‌های مختلف در آن گروه بندی شده‌اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوع خود را جستجو کنید.

شبکه‌های اجتماعی

اگر در شبکه‌های اجتماعی اشتراکی دارید، از دوستان خود بپرسید که فرزندانشان چه می‌خوانند. ممکن است طیف گسترده‌ای از عناوین جالب و جدید را پیدا کنید و شگفت زده شوید. یک جمله ساده، مانند بچه‌ها، من به دنبال کتاب‌های جدید برای کودک 8 ساله خود هستیم. لطفاً می‌توانید توصیه‌هایی را با من در میان بگذارید؟ می‌تواند بیش از چندین عنوان خوب برای شما به ارمغان آورد.

هشتگ‌ها

بازهم اگر در شبکه های اجتماعی هستید، هشتگ‌های مرتبط را جستجو کنید. هشتگ‌های محبوب برای سوادآموزی و کتاب‌خوانی را جستجو و پیدا کنید.

در آخر باید پیشنهاد کنیم که قبل از اینکه کتاب‌ها را به فرزندتان بدهید، به جای اعتماد کورکورانه به نظرات دیگران، آنها را حتما مطالعه کنید. با این عمل دیگر نگران اتفاقات ناگوار در زمان خواندن کتابی که برای او تهیه کرده‌اید نباشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *