[smartslider3 slider="2"]

شبکه شاد چیست؟ همه چیز در مورد سامانه دانش آموزی شاد

سامانه دانش آموزی شاد

آیا در خانواده دانش آموز دارید؟ تا کنون برایتان این سوال پیش آمده است که دانش آموزان با چه سامانه‌ای از راه دور در حال تحصیل در دوران پسا کرونا هستند؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است در این مقاله همراه ما باشید و با نحوه‌‌ی آموزش از راه دور به وسیله سامانه دانش آموزی شاد آشنا شوید.

بعد از بوجود آمدن بیماری کرونا و دوره قرنطینه، مدارس به تعطیلی کشیده شد. به همین دلیل و به منظور کمک به دانش آموزان شبکه اجتماعی شاد تولید شد.

سامانه دانش آموزی شاد در ابتدا صرفا به عنوان یک پیام رسان برای برقراری ارتباط بین دانش آموزان و معلمان در زمان تعطیلی مدارس تلقی می‌شد. اما اکنون با اضافه شدن امکانات بیشتر در حال تبدیل شدن به مدرسه همراه دانش آموزان است.

این اپلیکیشن دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌هایی است که به مرور زمان قابلیت‌های بیشتری به آن افزوده شده است. با گذشت زمان و به دنبال بروز شدن ویژگی‌های این برنامه، مشکلات اولیه آن نیز از بین رفته و تبدیل به یک برنامه کارآمد شده است.

نسخه جدید سامانه دانش آموزی شاد

نسخه جدید برنامه شاد که در 1 مهر سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱  منتشر شد، دارای امکانات متعددی اعم از آزمون ساز، تدریس دروس دانش آموزان به تفکیک سرفصل‎‌ها، حضور و غیاب و ارتباط تصویری زنده است.

سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان و معلمان محترم پیش می‌آید این است که چگونه و از کجا می‌توانیم نسخه جدید برنامه شاد را دریافت کنیم؟ شما می‌توانید از لینک ایجاد شده زیر نسخه اندروید این برنامه را دانلود نمایید. همچنین از این لینک به سایت این نرم افزار بروید.

امنیت در سامانه دانش آموزی شاد

با اطمینان می‌توان گفت که یکی از مهمترین سوالات والدین و معلمین در زمان استفاده از این برنامه امنیت کودکان است. این سوال که چه کسی می‌تواند با کودک در این برنامه ارتباط برقرار کند یا عکس پروفایل وی را ببیند و یا این که شماره تماس او را ردیابی کند، همیشه برای والدین امری نگران کننده است.

  •  به همین منظور برنامه شاد امکان فعال کردن تایید دو مرحله‌‌ای در برنامه را ایجاد نموده است تا امنیت حساب کاربری را افزایش دهد و احساس ارامش را برای والدین و دانش آموزان ایجاد کند. با این کار، کسی بدون رضایت شما نمی‌‌تواند وارد حساب کاربریتان شود.
  • می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی عکس پروفایلتان را در برنامه شاد ببینند.
  • در قسمت حریم خصوصی انتخاب کنید که چه کسانی شماره ‌ی موبایلتان را ببینند. حالت پیش ‌فرض روی گزینه‌ی همه‌ی افراد قرار دارد. اگر می‌‌خواهید آن را تغییر دهید، کافی است گزینه‌ی دیگری را انتخاب کرده و تغییرات خود را ذخیره کنید.
  • برای دیدن سایر دستگاه‌های متصل به این حساب کاربری به تنظیمات برنامه وزارت آموزش و پرورش بروید. در قسمت امنیت روی دستگاه‌‌های فعال کلیک کنید. اگر دستگاهی به حساب شادتان متصل است که می‌‌خواهید آن را غیرفعال کنید، روی گزینه‌ی غیرفعال کردن سایر دستگاه‌‌ها کلیک کنید.

مزایای برنامه شاد

این برنامه مزایای زیادی را برای استفاده کودکان ما و هرچه آسانتر شدن دسترسی به آموزش برای آنها به همراه داشته است. در ادامه به بیان برخی از این مزایا میپردازیم.

  • استفاده از زبان‌ فارسی 
  • امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران
  • شخصی سازی صفحه
  • تغییر در تنظیمات ظاهری برنامه
  • وجود حجم کم 
  • دانلود برنامه به صورت کاملا‌ رایگان
  • امکان دسترسی تمام معلمین و مدیران و دانش آموزان
  • امکان استفاده روی همه‌ی سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز، ios

نحوه استفاده از اپلیکیشن شاد برای مدیران، معلمان و دانش آموزان

ورود برای مدیران: شما به عنوان مدیر مدرسه باید وارد سامانه سناد شوید و اطلاعات معلمان از جمله نام و نام‌خانوادگی، کد‌ملی، تاریخ تولد، جنسیت، نام پدر و غیره را وارد کنید. سپس وارد صفحه مربوط به مدیریت امور کلاس‌های مربوط به مدرسه شوید. در این صفحه باید کلاس مربوط به هر معلم و پایه تحصیلی آن را تعیین کنید.

برای احراز هویت دانش آموزان نیز باید از همین‌ سامانه استفاده کنید. همچنین در این سامانه امکان ویرایش اطلاعات نیز وجود دارد. پس از اینکه تمام اقدامات لازم در سامانه سناد را انجام دادید وارد اپلیکیشن ‌شده و با انتخاب نقش مدیر، به احراز هویت خود بپردازید.

ورود برای معلمین: مدیرمدرسه باید وارد اپلیکیشن شود و نقش معلم را انتخاب کند. پس از آن معلم باید اطلاعات خواسته شده را وارد نماید و به احراز هویت خود بپردازد.

ورود برای دانش آموزان: پس از اطمینان از تایید شما در سامانه سناد توسط مدیر مدرسه، وارد اپلیکیشن ‌شده و اقدام به احراز هویت کنید تا بتوانید از کلاس‌های درسی اختصاصی خود استفاده کنید.

سخن آخر

با این که این برنامه راهی بسیار آسان برای دانش آموزان و معلمین فراهم آورده است، اما نمی‌تواند از خطرات زمان استفاده کودک از اینترنت جلوگیری نموده و امنیت کاملی را برای کودکان ما ایجاد نماید. به همین منظور بهترین راه برای دور نگداشتن کودکان از محتوای نامناسب استفاده از برنامه کنترل والدین است.

FamilySafe یکی از بهترین‌ها در این زمینه است که دسترسی کامل برای والدین به تمام امکانات گوشی کودک، امکانات فراوان دیگری مانند مسدود سازی سایت‌ها و کلمات نامناسب برای سن کودک و محدود سازی زمان استفاده از نرم افزارها را برای امنیت بیشتر کودک فراهم می‌آورد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *