[smartslider3 slider="2"]

آیا تشعشعات گوشی موبایل برای کودک خطرساز است؟

تشعشعات گوشی موبایل

کودکان از تلفن‌های همراه برای تماشای تلویزیون، بازی، تماس تلفنی و ارسال پیام‌های متنی استفاده می‌کنند. بسیاری از کودکان و نوجوانان بزرگتر تلفن‌های همراه خود را دارند. اما آیا این استفاده‌ی مکرر کودکان خطراتی دارد؟ و اگر چنین باشد با خطرات بزرگسالان متفاوت است؟در این مقاله به بررسی اثر تشعشعات گوشی موبایل بر روی کودکان می‌پردازیم.

تلفن‌های همراه نوعی اشعه ساطع می‌کنند که به عنوان تابش فرکانس رادیویی-الکترومغناطیسی یا مایکروویو شناخته می‌شود. سرطان یک نگرانی خاص و بسیار مهم است. پیشرفت سرطان 10 تا 20 سال طول می‌کشد. اما استفاده مکرر کودکان از تلفن همراه یک پیشرفت نسبتاً اخیر است و سوالات زیادی در مورد آن وجود دارد.

مطالعات کودکان و استفاده از تلفن همراه نشان داده است که هرچه کودک کوچکتر باشد، خطر ابتلا به سرطان مغز و تومورهای مغزی بیشتر است. نشان داده شده است که تلفن‌های همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، تومورهای غدد بزاقی و آسیب اسپرم ارتباط دارند.

برای مطالعه بیشتر در این مورد مقاله تاثیر تلفن‌های همراه بر سلامت کودکان چیست؟(بررسی بیماری‌های کودکان) را بخوانید.

چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان در خطر تشعشعات گوشی موبایل هستند؟

در مطالعه‌ای که در سال 2010 بر روی تشعشعات تلفن همراه انجام شد، مشخص شد که به طور کلی​، کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض مواجهه با سرطان در مناطق مغزی خود قرار می‌گیرند.

این امر به این دلیل است که کودکان دارای سر و مغز نسبتاً کوچکتری هستند، اما میزان تابش تلفن همراه را مانند بزرگسالان دریافت می کنند. هنگامی که تلفن همراه توسط کودکان استفاده می‌شود، متوسط ​​رسوب انرژی RF در مغز دو برابر بیشتر و در مغز استخوان جمجمه 10 برابر بیشتر از استفاده بزرگسالان از تلفن همراه است.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد افرادی که قبل از 20 سالگی از تلفن‌های همراه (و تلفن های ثابت بی سیم) استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که در بزرگسالی از این تلفن‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به تومور مغزی هستند. این اتفاق به دلیل نزدیک بودن منبع تابش به مغز کودکان است (آنها بافت‌ها و استخوان‌های نازک تری نسبت به بزرگسالان دارند).

آیا تشعشعات گوشی موبایل بر رفتار کودکان اثر میگذارد؟

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض تلفن همراه می‌تواند بر رفتار کودکان تأثیر بگذارد. کودکانی که بیش از حد فعال بودند یا مشکلات عاطفی یا رفتاری داشتند، به احتمال زیاد مادرانی داشتند که در دوران بارداری از تلفن همراه استفاده می‌کردند. با این حال مطالعه این موضوع دشوار است. زیرا مادرانی که در دوران بارداری یا پس از تولد نوزاد از تلفن همراه مکرراً استفاده می‌کنند، ممکن است توجه کمتری به فرزندان خود داشته باشند و در نتیجه رفتارهای بد بچه‌ها را در پی داشته باشد.

نکات مهم برای محافظت از کودکان

در اینجا برخی از نکات احتیاطی در مورد چگونگی محافظت از فرزندان در برابر مشکلاتی که ممکن است در این زمینه برای آنها ایجاد شود را بیان می‌کنیم.

  • شما باید حالت هواپیما را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر روشن کنید. هر زمان که از آنها استفاده نمی‌کنید، شبکه‌ها و دستگاه‌ها را خاموش کنید.
  • به عنوان اولین قدم روتر Wi-Fi خود را هنگام خواب خاموش کنید.
  • هنگام استفاده از تلفن همراه از بلندگوی تلفن یا یک هدفون استفاده کنید.
  • برای محافظت از کودکان در برابر اشعه، آنها نباید از تلفن همراه استفاده کنند.
  • شما باید فاصله بین خود و تلفن همراه خود را افزایش دهید، تا از قرار گرفتن در معرض اشعه ساطع شده نباشید. به عنوان مثال، هنگامی که کودک در آغوش شماست از تلفن همراه استفاده نکنید.
  • سازندگان دستگاه توصیه می‌کنند تلفن‌های همراه باید حداقل 30 سانتی متر از بدن شما فاصله داشته باشند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *