[smartslider3 slider="2"]

معرفی روش های هک واتساپ و راه های جلوگیری از هک شدن

راه های هک واتساپ و روش های رفع هک

اپلیکیشن واتس اپ با اختلاف محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در سراسر دنیا است. این برنامه بیش از 3 میلیارد بار نصب شده است. شاید با خود بگویید اپلیکیشن های پیام رسان دیگری هستند که امکانات حرفه ای تری نسبت به واتس اپ دارند، دلیل محبوبیت این برنامه چیست؟ پیام رسان whatsapp متعلق به شرکت فیسبوک است و نسبت به پیام رسان های دیگر معروف تر است. از طرفی امنیت بالای این نرم افزار و عدم هک واتساپ باعث شده است در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر این برنامه را یک پیام رسان ایمن بخوانند.

واتس اپ از رمزنگاری end-to-end استفاده می کند و مدعی است که در هیچ شرایطی اطلاعات خصوصی کاربران لو نخواهد رفت. اما آیا واقعا این موضوع واقعیت دارد؟ در یک جواب کوتاه باید بگوییم بله! اما این طور هم نیست که به هیچ وجه قابل نفوذ نباشد. معمولا هکرها برای نفوذ به حساب واتساپ سرور برنامه را مورد هدف قرار نمی دهند. بلکه خود کاربر را هدف می گیرند و از طریق کاربر به حساب وی نفوذ می کنند.

در ادامه ما راه های هک واتساپ را معرفی می کنیم تا با علم به این موضوع جلوی نفوذ هکرها به حسابتان را بگیرید. همچنین راه های تشخیص هک شدن حساب واتساپ را توضیح داده و روش های جلوگیری از هک شدن حساب را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های هک واتساپ

برای اینکه هکر بخواهد به حساب شما نفوذ کند نیازی به این نست که حتما سرور واتساپ را هک کند. معمولا هکرها از سهل انگاری های کاربران برای نفوذ به حساب های واتساپ استفاده می کنند. در ادامه مرسوم ترین روش های نفوذ به اکانت های واتس اپی را معرفی می کنیم.

هک واتساپ از طریق شماره

اگر فردی سهل انگار باشید و گوشی خود را حتی برای چند لحظه در اختیار دیگران قرار دهید می توانند وارد حساب واتساپ شما شوند.

فقط کافی است که هکر در برنامه واتساپ خودش شماره شما را وارد کند. کد تایید به شماره شما ارسال می شود و اگر گوشی شما دست هکر باشد کد تایید را در گوشی خودش وارد می کند. به این طریق هکر به سادگی و از طریق اعتماد خودتان به حساب شما دسترسی پیدا کرده است.

استفاده از واتساپ وب

یکی از ساده ترین روش های هک واتساپ، هک از طریق نسخه وب اپلیکیشن یا واتساپ دسکتاپ می باشد. در این روش نیاز است که در حد چند لحظه گوشی شما دست هکر باشد. مراحل هک Whatsapp با استفاده از واتساپ وب به صورت زیر است:

  1. هکر واتساپ دسکتاپ نصب می کند یا وارد نسخه وب اپلیکیشن واتساپ می شود.
صفحه اصلی تلگرام وب - مراحل هک واتساپ
صفحه اصلی تلگرام وب
  1. نرم افزار واتساپ گوشی شما را باز می کند.
  2. در صفحه اصلی بر روی سه نقطه بالای برنامه کلیک و سپس دکمه Linked devices را انتخاب می کند.
ورود به صفحه linked device جهت هک واتساپ
  1. بر روی دکمه LINK A DEVICE کلیک می کند تا اسکنر واتساپ فعال شود.
مراحل هک واتساپ با گوشی
با کلیلک بر روی این گزینه یک اسکنر بارکد باز می شود.
  1. در مرحله آخر هکر QR code  موجود در صفحه وب اپلیکیشن را به وسیله اسکنر واتساپ گوشی اسکن می کند و پس از آن تمام اطلاعات حساب شما برای او قابل رویت است.
مراحل هک واتساپ با استفاده از اسکن کد
اسکنر موبایل باید در برابر بارکد وب اپلیکیشن قرار بگیرد تا بارکد توسط بارکدخوان اسکن شود.

هک واتساپ از طریق گرفتن خروجی از چت ها

از دیگر روش های هک واتس اپ می توان به هک کردن از طریق خروجی گرفتن از چت ها اشاره کرد. در این روش، هکر نیاز به دسترسی کوتاه مدت به گوشی کاربر هدف دارد. برای این کار لازم است هکر مراحل زیر را انجام دهد:

  1.  WhatsAppرا روی دستگاه هدف اجرا کنید.
  2. وارد صفحه چت کاربر با یکی از مخاطبینش شوید.
  3. در صفحه چت روی علامت سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید و از بین گزینه های موجود گزینه More و پس از آن export chat را انتخاب کنید.
مراحل گرفتن خروجی از چت جهت هک واتساپ
در صفحه چت مخاطب مدنظرتان بر روی export chat کلیک کنید.
  1. در این مرحله از شما سوال می شود که تنها چت متنی را می خواهید یا فایل های چند رسانه ای را نیز احتیاج دارید؟ یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.
فرستادن داده های چت جهت هک واتساپ
برای ارسال چت و فایل های چند رسانه گزینه include media را انتخاب کنید.
  1. در مرحله بعد از راه های موجود مثل تلگرام، ایمیل یا سایر روش های موجود یکی را انتخاب کرده و چت را به آدرس موردنظرتان بفرستید.
مراحل هک واتساپ
گزارش چت ها همراه با ساعت و تاریخ دقیق ارسال هر پیام ارائه می شود.

در این حالت هکر می تواند تمام چت ها و اطلاعات را به ایمیل خود بفرستد و از طریق ایمیل آن ها را بازیابی کند. اگر چت را همراه با پرونده های رسانه ای انتخاب کرده باشد، همه عکس ها، فیلم ها و فایل های ارسال شده و دریافت شده به ایمیل پیوست می شوند و متن چت نیز در قالب txt بارگذاری می شود.

نرم افزار هک whatsapp

در تمامی روش های قبلی صاحب حساب سریعا از طریق پیام های امنیتی واتساپ متوجه هک شدن حساب می شود. مثلا وقتی فردی با واتساپ وب به حساب شما وصل شود ناتیفیکیشنی به گوشی شما ارسال می شود و اعلام می کند که واتساپ وب برای اکانت شما فعال است. یا اینکه اگر هکر با واتساپ گوشی وارد حسابتان شود حساب شما از برنامه واتساپ خارج می شود و به شما اعلام می شود که دستگاه دیگری در حساب لاگین شده است پس برای استفاده از حساب لازم است مجدد لاگین کنید.

هکر عموما در همان مدت زمان کم نیز بهره برداری خود را از اکانت شما می کند. اما یک کاربر حرفه ای سریعا به تنظیمات واتساپ رفته و دسترسی هکر را قطع می کند.

روش دسترسی پنهان بهترین روشی است که با آن بدون اطلاع کاربر می توان در اکانت وی باقی ماند. یک سری نرم افزارهای هک واتساپ وجود دارند که با نصب بر روی گوشی کاربر به صورت پنهان در می آیند. این برنامه پس از نصب اطلاعات اکانت واتساپ را برای آدرس مقصد ارسال می کند. از آن جایی که کاربر متوجه نصب نرم افزار نشده است پس از هک شدن حساب واتساپس نیز مطلع نمی شود.

نرم افزارهای خارجی زیادی از جمله SpyMyFone، TheTruthSpy و App Spy در این زمینه وجود دارد که با پرداخت هزینه می توانید آن را تهیه کنید. اما استفاده از آن ها را به کسی توصیه نمی کنیم؛ چرا که در صورت راضی نبودن به راحتی نمی توانید هزینه را پس بگیرید.

نمونه مشابه نرم افزار فمیلی سیف است که برای کاربران ایرانی به راحتی قابل استفاده است. فمیلی سیف امکان نصب و پنهان شدن بر روی گوشی دیگران را دارد و شما می توانید محتویات واتساپ دیگری را بررسی کنید.

البته قابل ذکر است که این برنامه برای نظارت بر فرزندان و به منظور حفظ کانون گرم خانواده و اطمینان از سلامت ارتباطی فرزند طراحی شده است و فمیلی سیف استفاده این برنامه را برای کنترل هیچ فردی توصیه نمی کند. در واقع این ابزار یک روش هک کردن واتساپ محسوب نمی شود، بلکه یک روش نظارتی بر فعالیت فرزندان شما در پیام رسان واتساپ است.

طبیعتا شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها خطرات خاص خود را برای کودکان نابالغ دارند. برای مثال از خطرات واتساپ برای کودکان می توان به احتمال چت کردن با افراد غریبه، دریافت فایل های نامناسب و دادن اطلاعات شخصی به دیگران که عواقبی برای کودک دارند اشاره کرد. شما با نصب نرم افزار، امکان نظارت از راه دور به ارتباطات فرزند خود در whatsapp دارید.

استفاده از روش فیشینگ

فیشینگ یکی از شاخه های مهم و شناخته شده در مهندسی اجتماعی است. در این روش یک لینک حاوی داده های مخرب برای شما ارسال می شود و از شما خواسته می شود که بر روی لینک کلیک کنید.

معمولا از یک روش اعتمادسازی برای مجاب کردن شما استفاده می شود. مثلا از یک سرشماره آشنا استفاده می شود تا شما احساس کنید این پیام از یک آدرس معتبر برایتان ارسال شده است. وقتی شما بر روی لینک کلیک می کنید هدف هکر محقق شده است و کد مخرب بر روی گوشی شما اجرا می شود. هک واتساپ می تواند یکی از اهداف هکر باشد.

 در روش قبلی گفتیم که نرم افزارهای هک واتساپ می توانند قابلیت پنهان شدن داشته باشند. فرض کنید لینک مخربی که هکر برای شما ارسال کرده و شما آن را اجرا کرده اید حاوی کدی برای نصب یک نرم افزار هک واتساپ باشد. این اپلیکیشن پس از نصب پنهان می شود و اطلاعات واتساپ شما را برای فرد دیگری می فرستد.

پس فهمیدیم که اعتماد به دیگران یا سهل انگاری در کلیک کردن بر روی لینک های دریافتی از سایت ها، ایمیل و پیامک تا چه حد می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

روش های رفع هک واتساپ

پیشگیری همیشه بهترین درمان است. حتی اگر برنامه واتساپتان هک نشده، بهتر است راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از هک شدن را به کار ببندید. در ادامه روش های رفع هک واتساپ و روش هایی که از هک شدن واتساپ جلوگیری می کنند را توضیح می دهیم.

قفل کردن اپلیکیشن برای جلوگیری از هک واتساپ

در توضیح روش های هک کردن واتساپ، دیدید که در اکثر مواقع هکر برای ورود به حساب شما، نیاز به این دارد که گوشی تان را هرچند برای چند لحظه در اختیار بگیرد.

سعی کنید یک پسورد مطمئن برای گوشی تان داشته باشید و همچنین از اپلیکیشن های قفل گذاری روی برنامه ها استفاده کنید.

حذف حساب های متصل

لینک دسترسی دستگاه هایی که به واتساپ شما متصل هستند در قسمت Linked devices  برنامه واتساپ قرار گرفته است. برای جلوگیری از هک شدن Whatsapp و رفع هک آن بهتر است هرچند وقت یکبار به این قسمت مراجعه کنید و لینک های مشکوک را از لیست حذف کنید.

برای حذف حساب های متصل در صفحه اول برنامه بر روی علامت سه نقطه بالای برنامه کلیک کرده و از بین گزینه های موجود Linked devices را انتخاب کنید. صفحه جدیدی باز می شود که در آن می توانید فهرستی از دستگاه هایی که وارد حساب واتساپ شما شده اند را ببینید. اگر دستگاه ناشناسی را مشاهده کردید، یک بار روی آن ضربه بزنید و گزینه LOG OUT را انتخاب کنید.

رفع هک واتساپ
در صورت هک واتساپ دستگاهی به لیست اضافه می شود که شما آن را نمی شناسید. با کلیک بر روی نام دستگاه می توانید دسترسی اش را اکانت را حذف کنید.

با انتخاب گزینه  “Log out from all devices” دسترسی همه دستگاه ها به غیر موبایل خودتان را یک جا حذف می کنید.

خروج از برنامه تحت وب و دسکتاپ

خیلی از ما در محل کار یا بر روی سیستم های اشتراکی از واتساپ دسکتاپ یا واتساپ تحت وب استفاده می کنیم. دقت کنید که هر بار کارتان تمام شد حتما از حساب لاگ اوت کنید تا فرد دیگری نتواند از طریق سیستم وارد اکانتتان شود.

اگر دقت کرده باشید هر زمانی که برنامه واتساپ دسکتاپ یا واتساپ وب را اجرا کنید ناتیفیکیشنی به تلفن همراهتان این موضوع را اعلام می کند. هر زمان چنین پیامی را دریافت کردید و خودتان در حال استفاده از نسخه سیستم نبودید سریعا به بخش تنظیمات بروید و دسترسی سایر دستگاه ها را حذف کنید.

احراز هویت دو مرحله ای

یکی از بهترین روش ها برای بالابردن امنیت برنامه ها روش احراز هویت دو مرحله ای است. برای فعال کردن احراز هویت باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد برنامه واتساپ شده و روی سه نقطه ی بالای صفحه بزنید.
  2. بر روی گزینه settings کلیک کنید.
احراز هویت دومرحله ای برای رفع هک واتساپ
برای فعال کردن احراز هویت دومرحله جهت جلوگیری از هک واتساپ، وارد تنظیمات واتساپ شوید.
  1. در صفحه ای که باز می شود گزینه Account را انتخاب کنید.در صفحه حساب ها گزینه Two step verification را انتخاب کنید. بعد از آن بر روی دکمه فعال سازی (Enable) کلیک کنید.
احراز هویت واتساپ برای مشکل هک واتساپ
  1. یک کد رقمی از شما خواسته می شود. این کد را وارد کرده و بار دیگر جهت تائید آن را تکرار کنید.
احراز هویت دو مرحله ای- رفع هک واتساپ2
یک کد 6 رقمی تعیین و آن را تکرار کنید.
  1.  در مرحله آخر باید یک ایمیل وارد کنید .این ایمیل برای آن است که اگر به هر دلیل رمز در دسترس نبود یا آن را فراموش کرده بودید بتوانید رمز لینک بازیابی را دریافت کرده و بدون هیچ دردسری وارد اکانت خود شوید.
احراز هویت دو مرحله ای- رفع هک واتساپ
ایمیل جهت بازیابی حساب در صورت فراموش کردن رمز دومرحله ای

اگر هکر برای حساب ما تائید دومرحله ای گذاشت چه کنیم؟

در صورتی که فردی با گوشی بتواند وارد حساب واتساپ شما شود به طور خودکار شما از حساب خارج می شوید. ممکن است هکر بلافاصله بعد از هک حساب شما بر روی اکانتتان تائید دو مرحله ای فعال کند.

اگر هنگام ورود به واتس اپ، برنامه از شما خواست یک کد تایید دو مرحله ای وارد کنید، در حالی که شما تایید دو مرحله ای را فعال نکردید، به احتمال زیاد هکر این کار را انجام داده است. در این حالت طبیعتا شما رمز دو مرحله ای را نمی دانید و امکان ورود به حساب را ندارید.

متاسفانه در این حالت شما نمی توانید تا هفت روز کاری انجام دهید. برای ورود مجدد به اکانتتان 7 روز صبر کنید. بعد از 7 روز، واتساپ را باز کرده و گزینه ?Forgot PIN را لمس و سپس گزینه Reset را انتخاب کنید.

معمولا در چنین مواردی بسیاری از افراد اقدام به حذف اکانت واتساپ خود نموده و یک اکانت جدید ایجاد می کنند.

نشانه های واتساپ هک شده

برای تشخیص واتساپ هک شده باید به نشانه های هک شدن واتساپ توجه داشته باشید. مصرف زیاد دیتای اینترنت، خالی شدن خیلی سریع باتری، رفتارهای نرم افزاری عجیب و ایجاد صدای عجیب از گوشی از علائم هک شدن واتساپ است. برای مثال صفحه گوشی خود به خود روشن می شود. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم .

نوتفیکیشن های امنیتی واتساپ

در صورتی که کسی با واتساپ وب یا نرم افزار ویندوزی واتساپ به حساب شما متصل شود، واتساپ در قالب یک نوتیفیکیشن این موضوع را به شما اطلاع می دهد.

از طرفی در واتساپ این امکان وجود ندارد که دو گوشی همزمان از طریق لاگین عادی وارد اکانت شوند. اگر هکری وارد حساب شما شود واتساپ شما را از اکانت خارج می کند. با دیدن این نشانه ها حتما در اسرع وقت دسترسی هکر را از حسابتان حذف کنید.

باتری گوشی زودتر از قبل تمام می شود

اگر جدیدا گوشی شما نسبتا سریع تر از گذشته شارژ خالی می کند بهتر است به این موضوع رسیدگی کنید. البته این فاکتور زمانی قابل بحث است که باتری گوشی دچار مشکل نشده باشد. در گام اول باتری را چک کنید و اگر به گفته کارشناس، باتری مشکلی نداشت ممکن است گوشی شما مورد جاسوسی قرار گرفته باشد.

افزایش مصرف اینترنت دیتا

اپلیکیشن های جاسوسی از اینترنت (وای فای یا اینترنت دیتا) برای ارسال اطلاعات به هکر استفاده می کنند. اگر به هک شدن واتساپ شک دارید می توانید Data Usage گوشی خود را بررسی کنید. با کمی دقت در این بخش می توانید متوجه ارسال های مشکوک گوشی تان شوید.

صداهای عجیب در بک گراند گوشی شنیده می ‎شود

یک راه دیگر برای اینکه از کجا بفهمیم واتس اپ هک شده شنیدن صداهایی در بک گراند است که در زمان برقراری تماس شنیده می شود. درواقع دلیل این صداها می تواند وجود یک برنامه جاسوسی باشد که به منظور ردیابی تماس ها و پیام های ارسالی بر روی گوشی نصب شده است. از آن جایی که نرم افزار وظیفه ضبط و ارسال مکالمه را دارد، هنگام برقراری تماس تلفنی صدای مزاحمی در بک گراند شنیده خواهد شد. این صدای مزاحم می تواند صدایی شبیه به صدای ثابت، کلیک، بوق و صداهای مشابه دیگر باشد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *