[smartslider3 slider="2"]

با این 5 ویژگی دیگر نگران گوشی موبایل و امنیت کودکان خود نباشید.

موبایل و امنیت کودکان

فرزند شما هر روز بزرگتر و مستقل‌تر می‌شود. به دلیل همین حس استقلال است که میخواهند مانند دیگر اعضای خانواده از گوشی موبایل مخصوص خود استفاده نمایند. در 10 سالگی بیش از 70 درصد کودکان از والدین خود تلفن درخواست کرده‌اند. استفاده از گوشی موبایل و امنیت کودکان همیشه برای والدین امری مهم بشمار آمده است. از این رو در این مقاله به بررسی 5 ویژگی که می‌تواند به انتخاب یک گوشی مناسب برای فرزند شما کمک نماید، می‌پردازیم.

ویژگی‌های امنیتی را افزایش دهید.

این که بتوانید با فرزند خود در هر شرایطی تماس بگیرید و از امنیت او اطمینان خاطر پیدا نمایید، بسیار عالی است. امروزه بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های کودکان، دارای ردیاب‌های پیشرفته هستند تا شما بتوانید همیشه مراقب موقعیت فرزند خود باشید. با استفاده از این ویژگی تلفن بچه‌ها، می‌توانید نسبت به کودک مستقل خود کمی احساس بهتر کنید.

وقتی به ایمنی کودکان و تلفن‌های هوشمند فکر می‌کنیم، فقط در مورد بچه‌هایی که از افراد غریبه تماس‌های ویدئویی دریافت می‌کنند صحبت نمی‌کنیم. بلکه باید به حریم خصوصی و ایمنی کودکان در اینترنت فکر کنیم. به همین دلیل برای به حداکثر رساندن ایمنی فرزند خود، به دنبال گوشی باشید که به اینترنت دسترسی ندارد یا مطمئن شوید که کنترل‌های والدین پیشرفته را تنظیم کرده‌اید.

دسترسی به گوشی موبایل و امنیت کودکان

اگر اینترنت مشکلی باشد که ایمنی کودکان را به خطر می‌اندازد، صفحه نمایش مشکلی است که می‌تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد. در عصر حاضر، ساعت ماندن در روی صفحه نمایش یکی از موضوعات دعوای والدین با بچه‌های کوچک است.

سوالاتی همچون اینکه کودک در چند سالگی باید اولین گوشی هوشمند خود را تهیه کند؟ یا اینکه مدت زمان استفاده از گوشی چقدر است؟ همیشه برای والدین جای بحث و سوال داشته است. این موضوع را نمیتوان کنار گذاشتن و باور نمود که ارتباطی بین مدت زمان استفاده از گوشی و چاقی، خستگی چشم و مشکلات خواب وجود ندارد. داشتن یک گوشی قابل حمل که مخصوص به خود کودک است، می‌تواند آنها را از تمایل به بازی کردن و داشتن فعالیت باز دارد.

شما به عنوان والدین می‌توانید با محدود کردن دسترسی به صفحه نمایش چند ساعت قبل از خواب و کنار گذاشتن تلفن‌ها هنگام صرف غذا و زمان گذاشتن برای خانواده، نگرانی‌های مربوط به زمان استفاده از صفحه نمایش را کاهش دهید. برای این امر می‌توانید از نرم افزارهای پرطرفداری همچون FamilySafe استفاده نمایید.

برخی از تلفن‌ها دارای صفحه نمایش‌های غیر لمسی هستند، بنابراین فرزند شما می‌تواند از مزایای یک تلفن بدون هیچ گونه مزاحمتی برخوردار شود. در این مورد بیشتر در مقاله تنظیمات امنیتی مهم برای محافظت از کودک در اینترنت بخوانید.

رابط کاربری ساده داشته باشد.

برای بزرگسالان استفاده از تلفن هوشمند برای برقراری تماس آسان است. اما برقراری تماس مراحل شگفت انگیزی برای کودک دارد. باید بیان کرد به صورت پیش فرض تلفن‌ها برای بزرگسالان ساخته می‌شوند و هنگام انتخاب تلفن برای فرزند خود، تحقیق کنید که آیا تلفن مورد نظر آیا واقعاً برای بچه‌ها ساخته شده است یا خیر؟

گوشی موبایل و امنیت کودکان و سرگرمی

وقتی فرزندتان از شما تلفن می‌خواهد، به احتمال زیاد به این دلیل نیست که سعی می‌کند مدام با شما تماس بگیرد. بسیاری از بچه ها تلفن می‌خواهند زیرا تلفن‌ها سرگرم کننده هستند. اگر تلفن کودک شما سرگرم کننده نباشد، آنها نمی‌خواهند آن را با خود حمل کنند. شما باید با دادن گوشی به کودک، به آنها احساس استقلال و قدرت دهید. پس در هنگام خرید، به دنبال ویژگی‌هایی باشید که فرزندتان دوست دارد. در عین حال که از مرزها عبور نکند.

مقاومت سخت افزاری

اگر قصد خرید گوشی موبایل برای کودک خود دارید، مطمئن شوید که یکبار باید آن را خریداری می‌کنید. به دنبال محصولات و تلفن‌های مقاوم در برابر آب باشید که بدون شکستن یا خرد شدن دچار مشکل شوند.

برای امنیت بیشتر، برخی از تلفن‌های بچه گانه دارای لوازم جانبی هستند که باعث می‌شوند دستگاه کودک شما گم نشود. اطمینان حاصل کنید که از این وسایل راحت و آسان استفاده می‌کنید.

اگر شما این پنج نکته را در نظر داشته باشید، می‌توانید یک تلفن برای ایمن برای برقراری ارتباط فرزند خود بدون آسیب‌ها و حواس پرتی و دارای محتوای نامناسب پیدا کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *