[smartslider3 slider="2"]

آیا برای کودک با بیماری خاص گوشی موبایل بخریم؟

گوشی موبایل

از آنجا که هر کودک و شرایط متفاوت است، ما نمی‌خواهم به شما بگویم که آیا باید یا نباید برای فرزند خود گوشی موبایل بگیرید. با این حال، اگر تصمیم گرفتید برای فرزند خود تلفن بگیرید، در اینجا چند نکته ضروری است که باید آنها را بدانید. امیدواریم این اطلاعات به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند.

تنظیمات ایمنی در گوشی موبایل

بسیار مهم است تا به کودک خود در مورد آداب اجتماعی مناسب و همچنین اطلاعات ایمنی جسمانی کمک کنید و او را آگاه سازید. شما نمی‌خواهید فرزندتان در نیمه‌ شب به دوستان خود زنگ بزند یا اینکه موقعیتش را برای غریبه‌ها فاش کند. همه این اتفاقات قابل کنترل هستند.

به راحتی و با تنظیم کنترل‌ها بر روی تلفن که بدون رضایت شما قابل تغییر نیستند این موضوعات را کنترل کنید. حتی می‌توانید از نرم افزارهای کنترل والدین مانند FamilySafe نیز کمک بگیرید. حتی می‌توانید با غیرفعال کردن عملکرد خرید محصولات به راحتی از پیش آمدن مشکلات بزرگ جلوگیری کنید. در مقاله بهترین راه برای ایمنی کودک در اینترنت چیست؟ بیشتر در مورد این موضوع بخوانید.

حذف برنامه‌های مضر از گوشی موبایل

برنامه‌هایی مانند YouTube می‌توانند اعتیادآور و همچنین نامناسب برای کودکان با شرایط خاص باشند. در نظر بگیرید که آیا باید برنامه را غیرفعال یا حذف کنید. همین امر در مورد سایر برنامه‌های ناخواسته یا نامناسب نیز صدق می‌کند. ممکن است لازم باشد تعدادی از برنامه‌های از پیش بارگیری شده مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب حذف شوند.

گزارش موقعیت مکانی

بسیاری از تلفن‌های هوشمند دارای ویژگی موقعیت مکانی هستند که به دیگران اجازه می‌دهد از مکان شما مطلع شوند. این امر می‌تواند برای بچه‌هایی با نیازهای خاص عالی باشد. مزیت گزارش موقعیت مکانی این است که همیشه می‌دانید فرزند شما کجاست. در مقاله ردیاب کودک چیست؟ بررسی کاربردهای دستگاه GPS کودکان بیشتر در این مورد بخوانید.

برنامه‌های تماس تصویری

در اولین قدم این برنامه ها را از گوشی موبایل کودک خاص خود پاک کنید. گاهی کودک خاص شما درکی از شرایط ندارد و شروع به تماس تصویری با دیگران می‌کند. این موضوع می‌تواند برای دیگران ناراحت کننده باشد. و باعث ایجاد مشکلات بعدی شود. این امر به اینجا ختم نمی‌شود و امکان دارد کودک با تماس تصویری حریم خصوصی خود و دیگرا ن را به خطر اندازد. گاهی حتی ممکن است افراد سودجو از این امکان استفاده کرده و کودک را مورد آزار اینترنتی قرار دهند.

صبور باشید

یادگیری عملکرد یک تلفن و آداب اجتماعی مناسب هنگام استفاده از آن دشوار است. گاهی کودک خاص شما نیاز دارد هنگام استفاده از این وسایل همراه با یک بزرگسال یا خواهر و برادرش باشد. آماده باشید تا با کودک خود کار کنید تا درک آنها از نحوه عملکرد تلفن را افزایش داده و مهارت‌های اجتماعی مناسب برای استفاده از تلفن را به او بیاموزید.

از درمانگر خود سوال کنید

جهان در حال تغییر است، اینطور نیست؟ خجالت نکشید و از درمانگر خود بپرسید آیا استفاده از گوشی هوشمند را بخشی از برنامه درمانی فرزند شما می‌کند یا خیر. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات ما از تلفن‌های هوشمند خود برای همه چیز استفاده خواهیم کرد. این عمل بسیار اهمیت دارد. زیرا کودک آن را میبیند و می‌آموزد. بنابراین، پیشگیرانه عمل کنید!

ارتباطات و دوست‌یابی با گوشی موبایل

مزایای داشتن گوشی موبایل بسیار آشکار است. فرزند شما اکنون می‌تواند مانند دوستان دیگرش با دیگران ارتباط برقرار کند. اصلی ترین هدف از داشتن وسایل هوشمند همیشه برقراری ارتباط با دیگران بوده است. این هدف برای کودکان با شرایط خاص همیشه دشوار بوده است. اما با ورورد این وسایل به زندگی آنها از رنج این کودکان کاسته شده و آنها توانسته اند راحت تر با دوستان نزدیک یا دوستان در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نمایند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *