[smartslider3 slider="2"]

رابطه‌ی بین بیش فعالی و اعتماد به نفس در نوجوانان چیست؟

ADHD

تحقیقات زیادی در مورد رابطه‌ی بین بیش فعالی و اعتماد به نفس در نوجوانان صورت نگرفته است. اما در این مقاله سعی بر یادآوری نکات مهم برای بازگرداندن کودک به دنیای واقعی است.

کودکان و نوجوانانی که دچار اختلال بیش فعالی یا ADHD هستند، به دلیل این بیماری دچار نوعی از سرخوردگی هستند. گاهی این کودکان دید منفی به زندگی داشته و به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کنند. تماشای نوجوانان گیرکرده در فضای منفی برای والدین اصلا موضوع قابل درکی نیست. این امر آنها را دچار احساس گناه از این که نمی‌توانند کاری برای فرزند خود انجام دهند، می‌کند.

والدین این موضوع را به یاد داشته باشند که بهترین راه برای کمک به یک نوجوان در ایجاد ذهنیت مثبت این است که در کنار او حضور داشته باشید و صبور باشید. زیرا بیش فعالی و اعتماد به نفس تاثیر زیادی بر یکدیگر دارند.

بیش فعالی و اعتماد به نفس در نوجوان

والدین باید برای نوجوانان خود با اطمینان ظاهر شوند. هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. نوجوانان مبتلا به ADHD معمولاً متفکران سفت و سختی هستند. آنها معمولا از ذهنیتی استفاده می‌کنند که ذهنیت ثابت خوانده می‌شود. به دلیل نکات زیادی در تفاوت‌های عصبی، بسیاری از آنها نیاز به شواهد زیادی برای تغییر تفکر و بهبود جهان بینی خود دارند.

ایجاد اعتماد به نفس با تمرکز طولانی و پرورش فرهنگ خانوادگی آغاز می‌شود. این امر با حمایت از نوجوانان در حالی که آنها در حال ناخوشی خود هستند و احساس هدفمندی و امید نمی‌کنند، باید ادامه یابد. باید والدین به صورت مطمئن از آنچه که بیان می‌کنند در جلوی وی ظاهر شوند.

ستایش نادرست را لغو کنید. اگر نوجوان عزت نفس پایینی داشته باشد و به او گفته شود که فوق العاده است یا کار بزرگی انجام داده،بیشتر آسیب خواهد دید. این اتفاق به ویژه در مورد کاری که درست صورت نگرفته است بدتر خواهد بود. این امر به ویژه در مورد کودکانی صادق است که هر روز می‌شنوند که انتظارات معلمان، والدین یا خودشان را برآورده نمی‌کنند. اگرچه تمجید و مشوق‌ها می‌تواند به خوبی انجام شوند، اما این تحقیق غیرقابل انکار است.

تکیه بر انگیزه‌های بیرونی می‌تواند انگیزه درونی نوجوانان را در هم بکوبد و مانع ایجاد حس خود شود. علاوه بر این، به احتمال زیاد آنها نمی‌فهمند که انجام کار به خاطر انجام درست آن چقدر حس خوبی دارد.

تأثیرات رسانه‌های اجتماعی

در سطوح بالای استفاده از رسانه‌های اجتماعی و افزایش اضطراب، اختلالات خلقی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان در بین نوجوانان ارتباط وجود دارد. برای کمک به کودکان برای پیشرفت در دنیای دیجیتالی، این پیشنهادات به والدین برای کمک به نوجوانان در ایجاد عادات سالم داده می‌شود.

والدین باید یاد بگیرند که چه زمانی فناوری در حال پیشرفت است. یادگیری این امر به آنها کمک خواهد کرد تا در مواقع نیاز کودک خود را بهتر از هر زمان دیگری و با استفاده از این وسایل درک نمایند.

بسیاری از نوجوانان وقتی می خواهند اضطراب خود را تسکین دهند، به عنوان یک پاسخ پیش فرض از رسانه‌های اجتماعی و فناوری استفاده می‌کنند. آنها ممکن است متوجه نشوند که برنامه‌ها و افرادی که با آنها در ارتباط هستند، می‌توانند تأثیر معکوسی روی آنها داشته باشند

کارشناسان می‌گویند روی استفاده از برنامه‌ها برای برقراری ارتباط با افرادی که دوستشان دارید تمرکز کنید. یا افراد مشهوری را که به شما انگیزه می‌دهند دنبال کنید.

مراقب جستجوی لایک باشید. جستجوی تأیید در قالب این نوع از پسندیدن می‌تواند نوجوانان را در راه‌های استرس بیشتری در رسانه‌های اجتماعی قرار دهد. کودکان در رسانه‌های اجتماعی هویت خود را تغییر میدهند تا مورد توجه افراد بیشتری قرار گیرد.

رسانه‌های اجتماعی اغلب منجر به احساسات ناراحت کننده از جمله عدم کفایت و انزوا می‌شوند. از ارتباطاتی که فعالیت رسانه‌های اجتماعی آنها باعث ایجاد احساسات منفی می‌شود، فاصله بگیرید.

از افشای عمومی اطلاعات خصوصی خودداری کنید. کودکان مبتلا به ADHD ممکن است اطلاعات زیادی را در رسانه‌های اجتماعی فاش کنند، به خصوص اگر سلامت روانی آنها در رنج باشد. تماس با یک دوست یا خانواده یا درمانگر نتیجه بهتری نسبت به ارسال پیام‌های عمومی در مورد احساسات آنها خواهد داشت.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *