[smartslider3 slider="2"]

بررسی 5 پیام رسان ایمن برای کودکان

آیا برنامه پیام رسان ایمن برای بچه‌ها وجود دارد؟ بسیاری از برنامه‌های پیام رسانی که وجود دارند برای کودک مفید نیستند بلکه دارای ضررهای بسیاری نیز هستند. برنامه‌های پیام رسان ایمن برای کودکان، برنامه‌هایی هستند که دوستدار کودک‌اند و از کودکان در برابر خطرات پیام رسان‌های آنلاین و مختص بزرگسالان محافظت می‌کنند. برنامه‌های پیام رسانی ایمن به کودک اجازه می‌دهند تا از افرادی که می‌شناسد پیام‌های ایمن و محافظت شده دریافت و ارسال کند. این برنامه‌ها به کودکان این امکان را می‌دهد که احساس کنند از برنامه‌های پیام رسان بزرگسالان محروم نیستند. در عین حال از آنها محافظت خواهد شد.

به عنوان والدین، ​​همیشه مهم است که بدانید کودک در دستگاه تلفن همراه خود چه می‌کند، و این واقعا مهم است که بدانید کودک از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کند. انتخاب یک برنامه پیام رسان ایمن، هم می‌تواند به شما کمک کند تا در عین حال به او کمی استقلال دهید و هم با آنچه فرزندتان در تلفن خود انجام می‌دهد در ارتباط باشید. اما به یاد داشته باشید که برای کنترل و نظارت کامل گوشی کودک می‌توان از نرم افزارهای کنترلی مانند FamilySafe استفاده نمود.

خطرات استفاده نکردن از پیام رسان‌ ایمن

تماس با غریبه ها: اگر به عنوان مثال کودک از WhatsApp استفاده می‌کند، هیچ چیز مانع تماس او با افراد غریبه نیست.

محتوای نامناسب: نوجوانان ممکن است تصاویر نامناسب را ارسال یا دریافت کنند. این امر می‌تواند آنها را در معرض خطر جدی قرار دهد.

مزاحمت سایبری: کودک ممکن است در برابر مزاحمت سایبری یا آزار و اذیت باشد.

محرمانه بودن: برنامه‌های معمولی پیام رسانی یا ارسال پیام به کودک اجازه می‌دهد پیام‌هایی را که نمی‌خواهند والدین مشاهده کنند، حذف کند. برنامه‌های پیام رسان ایمن از حذف پیام‌ها جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از پیام رسان ایمن برای کودک

استقلال: با اجازه دادن به کودک برای ارسال پیام ایمن به او این امکان را می‌دهید که خود را بیان کرده و مستقل از والدین با دوستان خود ارتباط برقرار کند.

ایمنی: ویژگی‌های ایمنی داخلی به کودک شما در برابر تماس افراد غریبه یا قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که نمی‌توانند رسیدگی کنند، کمک می‌کند.

آرامش خاطر: برنامه‌های پیام ایمن به والدین آرامش می‌دهد، زیرا میدانند که فرزند آنها محافظت می‌شود.

کنترل والدین: والدین می توانند کنترل‌های خود را بر اساس تک تک فرزندان خود و نیازهای آنها تنظیم کنند. آنها می‌توانند پیام هایی را که کودک ارسال می‌کند، زیر نظر داشته باشند.

شش مورد از بهترین برنامه‌های پیام رسان ایمن برای کودکان

در ادامه به بررسی شش مورد از بهترین برنامه‌های پیام رسان ایمن برای کودکان در iPhone و Android می‌پردازیم.

Messenger Kids

این نرم افزار توسط فیس بوک ایجاد شده و طوری طراحی شده است که شبیه به مسنجر معمولی فیس بوک کار کند.

دارای تنظیمات کنترل والدین از جمله نمونه‌های بیان شده زیر است. والدین هر تماس را تأیید می‌کنند و می‌توانند در هر زمان تماس را حذف کنند، والدین می‌توانند از حالت خواب برای تعیین زمان‌هایی که فرزندشان نمی‌تواند از برنامه استفاده کند، استفاده کنند، پیام‌ها هرگز ناپدید نمی‌شوند و نمی‌توانند پنهان شوند.

در این نرم افزارهای ویژگی‌هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است.کودکان به برچسب‌ها، GIFها، ایموجی‌ها و فریم‌هایی دسترسی دارند که همگی برای کودکان مناسب هستند. بچه‌ها می‌توانند از تماس‌های ویدئویی استفاده کنند. دوربین به کودکان اجازه می دهد فیلم‌ها و عکس‌هایی با تزئینات ایجاد کنند.

JusTalk Kids

یک برنامه جذاب و سرگرم کننده برای کودکان است که به آنها امکان برقراری تماس ویدئویی و ارسال پیام را می‌دهد. دارای تنظیمات کنترل والدین از جمله نمونه‌های بیان شده زیر است. والدین با تعیین گذرواژه برای کودکان، دسترسی آنها به همه ویژگی‌های اجتماعی را کنترل می‌کنند. بچه‌ها نمی‌توانند درخواست دوستی دریافت کنند و نمی‌توانند پیام یا تماس از غریبه‌ها دریافت کنند. همچنین اطلاعات کودک به اشتراک گذاشته نمی شود.

در این نرم افزارهای ویژگی‌هایی برای کودکان در نظر گرفته شده است. امکان بازی گروهی با دوستان، امکان ضبط فیلم، امکان چت گروهی و امکان ارسال ایموجی و برچسب در چت‌ها.

Hangouts

این نرم افزار به طور خاص برای کودکان طراحی نشده است. با این حال، می توانید با استفاده از Google Family Link برای افراد زیر 13 سال یک حساب ایجاد کنید. دارای تنظیمات کنترل والدین از جمله نمونه‌های بیان شده زیر است. حریم خصوصی را روی نمی‌تواند برای من دعوت نامه ارسال کند، تنظیم کنید. به این معنی که افراد غریبه نمی‌توانند با فرزند شما تماس بگیرند. دوستان و اعضای خانواده را به صورت دستی اضافه کنید. پیام‌ها جداگانه حذف نمی‌شوند.

کودکان می‌توانند با دوستان و اعضای خانواده مورد تایید چت کنند. همچنین بچه‌ها می‌توانند از چت گروهی برای صحبت همزمان با چند نفر استفاده کنند.

Stars Messenger

Stars به شما امکان می دهد فضایی امن برای صحبت فرزند خود با دوستان و اعضای خانواده ایجاد کنید. برای راه اندازی نیازی به شماره تلفن نیست. کسی نمی‌تواند برای شما ارسال درخواست دوستی کند. می‌توانید گروه‌های خصوصی را برای اطمینان از ایمنی کودک ایجاد کنید.

Fennec Messenger

این نرم افزار این امکان را به شما می‌دهد که به فرزند خود استقلال بدهید در عین حال او را از آسیب مصون نگه دارید. در این نرم افزار افراد غریبه نمی‌توانند به کودک یا نوجوان پیام دهند یا به هیچ وجه با او تماس بگیرند. شما به عنوان والدین باید درخواست‌های دوستی را تأیید کنید تا آنها بتوانند صحبت کنند.

همچنین در این نرم افزار با تنظیم یادآورهای رویداد، می‎‌توانید رویدادهای مهم را به کودک یادآوری کنید. همچنین این نرم افزار دارای قابلیت محدودیت زمانی است. این قابلیت می‌تواند برنامه را بعد از زمان معینی خاموش کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *