[smartslider3 slider="2"]

ردیاب کودک چیست؟ آیا این ردیاب ها کاربرد لازم را دارند؟

همه چیز درباره ردیاب کودک

یکی از دغدغه های اصلی والدین، امنیت فرزندشان در محیط خارج از منزل می باشد. کودکان به مدرسه و انواع کلاس های ورزشی، هنری و زبان می روند و در این بازه ممکن است والدین نگرانی هایی داشته باشند. استفاده از ردیاب کودک در کنار آموزش خودمراقبتی به فرزند، می تواند تا حد زیادی خیال پدر و مادرها را راحت کند.

در این مقاله می خواهیم به موضوع دستگاه ردیاب کودکان بپردازیم. اینکه این ردیاب های چه کاربردی دارند؟ مناسب چه کسانی هستند و چه قابلیت هایی ارائه می دهند، مسائلی است که در ادامه مقاله مفصل توضیح داده می شود. اگر به فکر بالابردن امنیت فرزندتان در محیط خارج از منزل هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ردیاب کودک چیست و چگونه کار می کند؟

عملکرد ردیاب های مختلف تقریبا مشابه است و تفاوت ردیاب ها در ویژگی های ثانویه ارائه شده و شکل ظاهری دستگاه می باشد. ردیاب کودک به کمک ارسال و دریافت مداوم سیگنال، مکان دقیق کودک را تعیین می کند. این گیرنده دائما با ماهواره های سطح فضا در ارتباط است و پس از تعیین دقیق موقعیت، آن را از طریق سیم کارت و اینترنت به والدین مخابره می کند.

ساز و کار دستگاه ردیاب کودک

برخی ردیاب های کودک علاوه بر GPS، قابلیت شنود نیز دارند که با استفاده از آن می توانید از وضعیت محیط نیز مطلع شوید. سازندگان ردیاب های کودک اپلیکیشنی را برای والدین طراحی کرده اند که پدر و مادرها به کمک این برنامه می توانند از وضعیت لحظه ای کودک خود مطلع شوند. در انجام همه این کارها، سرعت حرف اول را می زند. از زمانی که دستگاه جی پی اس با ماهواره ارتباط برقرار می کند و موقعیت جدید را تعیین می کند، تا زمانی که این اطلاعات از طریق سیم کارت برای نرم افزار کنترلی والدین ارسال می شود نباید بیش تر از چند ثانیه زمان تلف شود.

ویژگی های ارائه شده در ردیاب

ردیاب کودک به صورت مشخص، قابلیت ارسال موقعیت مکانی کودک به والدین را دارد. اما برخی از ردیاب ها ویژگی های بیش تری داشته و خدمات کامل تری ارائه می دهند. طبیعتا بالا رفتن امکانات ردیاب بر قیمت آن تاثیرگذار است. بهتر است شما ردیابی را تهیه کنید که با توجه به قابلیت های ارائه شده به هزینه مدنظرتان نزدیک تر باشد.

مهم ترین ویژگی هایی که ردیاب های کودکان ارائه می دهند عبارتند از:

  • دارای نرم افزار اختصاصی برای نصب بر روی گوشی والدین جهت ارسال موقعیت مکانی کودک
  • تعیین موقعیت کودک روی نقشه
  • تاریخچه مسیرهای طی شده توسط کودک
  • امکان مشخص کردن ناحیه امن و اعلام هشدار درصورت خروج از ناحیه امن
  • دکمه SOS برای موقعیت های اضطراری
  • قابلیت شنود صدای محیطی که کودک در آن قرار دارد.
  • ارسال پیامک به والدین برای مواقع اضطراری
  • قابلیت تماس صوتی با شماره های ذخیره شده در ردیاب
  • ضد آب، ضد ضربه و مقاوم در برابر حرارت و گرما
  • اندازه بسیار کوچک و قابلیت مخفی سازی
  • امکان نگه داشتن شارژ از 12 ساعت تا چند روز
ردیاب کودک با قابلیت تماس اضطراری
در ردیاب sos دار، بلافاصله بعد از اینکه کودک وارد منطقه ممنوعه شود، ردیاب این موضوع را از طریق تماس به شما اطلاع می دهد.

کاربردهای مهم ردیاب کودک

در گذشته دغدغه های تأمین امنیت برای کودک و نوجوان بسیار محدود بود. اما با عوض شدن سبک زندگی، شرایط بسیار تغییر کرده است. ایجاد فضایی امن برای کودکان به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. اما با استفاده از ردیاب کودک بسیاری از این مشکلات حل خواهند شد. ردیاب کودک استفاده و کاربردهای زیادی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1. همراه کودک در لحظات زندگی

با توجه به روحیات کودکان امروزی، اصلا خوب نیست که آن ها را مجبور کنیم که همیشه در خانه بمانند. کودکان نیاز به آموزش دارند و دامنه این آموزش ها امروزه گسترده تر از گذشته می باشد. از طرفی بیرون نرفتن و ماندن در خانه باعث می شود که هیجانات کودک تخلیه نشوند. تخلیه نشدن انرژی کودک باعث می شود که کودک به راه های دیگری از جمله اعتیاد به بازی های کامپیوتری و شبکه های اجتماعی روی بیاورد.

همچنین بروز احساساتی از جمله افسردگی یا پرخاشگری در کودکان در اثر سرکوب روحیات کودکانه بسیار محتمل است. در چنین شرایطی باید خود را از قبل آماده کرده و برای پیشگیری از گم شدن کودکان، یک ردیاب شخصی برای آن ها تهیه کنید.

2. کمک به والدین شاغل

امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از والدین، هر دو بیرون از منزل مشغول به کار هستند و این موضوع باعث می شود که نتوانند هر لحظه کنار فرزندشان باشند. معمولا نگرانی مادران شاغل، بیش تر از مادران خانه دار است. چرا که خودشان نمی توانند فرزندشان را به مدرسه یا باشگاه برسانند. همچنین ممکن است کودک، ساعاتی را در منزل به تنهایی سپری کند.

وجود یک ردیاب کودکان باعث می شود که کمی از دغدغه مادران کم شود. چرا که می توانند با بررسی نرم افزار ردیاب، هر لحظه از موقعیت فرزندشان مطمئن شوند. با این روش دیگر نیاز نیست که از روی نگرانی تماس زیادی با فرزندتان بگیرید تا از اوضاع او با خبر شوید.

فواید ردیاب کودک برای فرزندان محصل

3. کاربرد موقعیت یاب کودکان در سرویس مدارس

یکی از کاربردی ترین استفاده های ردیاب مخفی کودک، برای دانش آموزان دبستانی است که به تنهایی مسیر خانه تا مدرسه را طی می کنند و یا هر روز با سرویس مدرسه به محل تحصیل خود می روند.

گاهی پیش می آید که سرویس در ترافیک گیر کند و کمی دیرتر به درب منزل شما برسد. در این شرایط نگرانی والدین باعث می شود که با راننده سرویس تماس بگیرند و اگر راننده پاسخ ندهد، نگرانی پدر و مادرها بیش تر می شود. در این شرایط تنها کافی است با استفاده از جی پی اس کودکان از مسیر طی شده توسط فرزند خود اطلاع پیدا کنید و دیگر نگران دیر رسیدن کودک به خانه و یا مدرسه نباشید.

همچنین می توانید در هنگام بازدیدهای علمی و اردوهای خارج شهر که توسط مدارس برگزار می شود نیز از این ابزار برای کنترل دائمی موقعیت مکانی کودکتان استفاده کنید.

4. استفاده از دستگاه ردیاب در مکان های شلوغ

قطعا پارک و شهربازی محبوب ترین جای دنیا از نظر خردسالان است. کودک خردسال در فضای پارک خیلی خوشحال است و این هیجان باعث می شود که تحرک زیادی داشته باشد. کافی است چند لحظه غافل شوید و کودک از دید شما دور شود. این شرایط استرس زیادی به وجود می آورد. اگر یک جی پی اس همراه کودک بر روی لباس فرزندتان وصل کرده باشید سریعا می توانید او را پیدا کنید.

ردیاب کودک در طبیعت و فضای شلوغ
استفاده از ردیاب کودک در طبیعت و فضای شلوغ می تواند خیال والدین را راحت تر کند.

5. استفاده از ردیاب برای کودک بیش فعال

یکی از معضلاتی که پدر مادرهای زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند، مراقبت از کودکان بیش فعال است. کنترل این دسته از کودکان یک مشکل بزرگ است که باعث می شود والدین به مراقبت بیشتری از فرزند خود بپردازند. اما توجه و نگهداری بیش از اندازه برای کودکان بیش فعال، آزار دهنده به نظر می رسد.

به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی از ابزار جی پی اس کودکان کمک بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید به کودک خود آزادی بیش تری برای بازی و تفریح کردن بدهید. در عین حال با روشن کردن دکمه اخطار، کودک را به یک محدوده جغرافیایی خاص محدود کنید.

6. جی پی اس همراه، مناسب برای کودکان توانخواه

کودکان مبتلا به سندرم داون، اوتیسم یا سایر کودکان توانخواه، شرایط خاصی داشته و به نگهداری خاصی هم نیاز دارند. از طرفی والدین دوست دارند که فرزندشان بدون توجه به محدودیت هایش از زندگی نهایت استفاده را ببرد. در این شرایط معمولا خانواده ها، پرستاری برای کودکشان می گیرند تا در زمان عدم حضور آن ها از کودک مراقبت کند.

با خرید یک ردیاب شخصی با قابلیت شنود، والدین کودکان توانخواه، در زمان ها و موقعیت های سخت و دشوار، از موقعیت مکانی کودک آگاه شده و خود را به سرعت به ایشان می رسانند.

ردیاب کودک برای کودکان توانخواه
جی پی اس کودک برای زمانی که فرزندتان کنار پرستار بوده یا در مهدکودک است مفید می باشد.

7. رفع نگرانی دررابطه با گم شدن فرزند

گم شدن یا دزدیده شدن کودک به هیچ وجه برای خانواده قابل تحمل نیست. بسیاری از والدین با تمام راهکارهای امنیتی که اعمال می کنند باز هم از این موضوع نگرانند. داشتن وسواس فکری به سلامت روان خودتان آسیب می رساند؛ پس چه بهتر که با یک راهکار مطمئن مثل استفاده از ردیاب کودکان، نگرانی تان را برای همیشه کنار بگذارید.

در این حالت ما به شما ردیاب های دارای قابلیت تعیین محدوده استاندارد را پیشنهاد می کنیم. در این دستگاه ها شما می توانید موقعیت های مکانی معمول را برای دستگاه تعریف کنید. به محض اینکه کودک از استاندارد تعریف شده خارج شود، دستگاه از طریق تماس و پیام سریعا به شما اطلاع رسانی می کند.

انواع ردیاب کودک

ردیاب های کودک معمولا به سه صورت عرضه می شوند:

  • ردیاب های ساعتی
  • ردیاب های کوچک کیفی
  • ردیاب های نرم افزاری

ردیاب های ساعتی همان طور که از نامشان پیداست، به صورت ساعت طراحی شده و به مچ دست کودک بسته می شوند. این ردیاب ها معمولا امکانات بیش تری نسبت به سایر ردیاب های کودکان ارائه می دهند. طراحی این ردیاب ها تا حد زیادی مشابه ساعت هوشمند می باشد.

ردیاب کودک به شکل ساعت
ردیاب ساعتی کودکان

ردیاب های کیفی به صورت دستگاه هایی با اشکال مربع، دایره و… ساخته می شوند. این دستگاه ها حاوی بند یا گیره می باشند تا بتوانید آن را به خوبی در بین وسیله های شخصی کودک جاسازی کنید. مزیت این دستگاه نسبت به ردیاب مچی، این است که جلب توجه کمتری دارد. اما مزیت اصلی دستگاه های مچی ردیاب این است که احتمال گم شدن یا جاگذاشتن آن توسط کودک کم تر است.

ردیاب کودک جیبی
ردیاب های کوچک قابلیت جاسازی در کیف و جیب کودک را دارند. این ردیاب ها نسبت به ردیاب ساعتی کمتر جلب توجه می کنند.

نرم افزار جایگزین ردیاب سخت افزاری

تا این جا در رابطه با مزایای ردیاب کودکان توضیح دادیم اما گاهی والدین انتظار دارند که نظارت بیش تری بر روی فرزندشان داشته باشند. اینکه والدین نظارت دقیقی بر فرزند زیر 18 ساله شان داشته باشند و او را از خطرات در امان نگاه دارند یکی از وظایف اصلی آن ها است. نرم افزارهای نظارت بر فرزندان به همین منظور طراحی شده اند.

یکی از وسیله هایی که کودکان هیچوقت از خودشان دور نمی کنند گوشی موبایل یا تبلت می باشد. شما می توانید نرم افزاری را به صورت پنهانی بر روی گوشی فرزندتان نصب کنید و این نرم افزار پس از نصب کاملا پنهان شده و کودک از وجود آن اطلاع نخواهد داشت.

با این کار شما می توانید بر تمامی اعمال فرزندتان از جمله تماس ها، پیام ها، چت در برنامه های کاربردی و… نظارت کنید. در صورت روشن بودن gps گوشی، این برنامه می تواند موقعیت فعلی فرزندتان را نیز گزارش کند. درواقع نرم افزار کنترل فرزند می تواند مشابه یک دستگاه ردیاب شخصی عمل کند.

نرم افزارهای کنترل والدین زیادی به بازار ارائه شده است که یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین آن ها سامانه مراقبت از فرزند فمیلی سیف می باشد. با مراجعه به لینک ارائه شده می توانید از ویژگی های این برنامه مطلع شوید.

5 نظر برای “ردیاب کودک چیست؟ آیا این ردیاب ها کاربرد لازم را دارند؟

  1. یعنی با نرم افزار هم میشه ردیابی کرد ؟ من میخوام بدونم بچم که میره بیرون با دوستاش کجا میره. نمیخوام هی بهش زنگ بزنم

    1. سلام. بله این کار با استفاده از برنامه کنترل والدین فمیلی سیف امکان پذیر است. با نصب این برنامه در تلفن همراه کودک، امکان ردیابی او را در هر لحظه از طریق جی پی اس خواهید داشت.

    1. با سلام خدمت شما. بله این برنامه روی انواع گوشی های اندروید نصب میشه

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *