[smartslider3 slider="2"]

4 دلیل مهم و ضروری برای نیاز به قرارداد خانوادگی

قرارداد خانوادگی

بسیاری از خانواده‌ها احساس می‌کنند روابط خود با فرزندانشان به دلیل استفاده بیش از حد از فناوری و استفاده از رسانه دچار مشکل شده است. در دنیای امروز طبیعی است، جایی که همه بزرگسالان و کودکان  به دستگاه‌های هوشمند متصل‌اند. درست مانند هر مانع دیگری، به ابزارهای مناسب برای مدیریت این مسائل و کمک نیاز است. قرارداد خانوادگی یک روش آسان برای نظم کل خانواده است. قرارداد خانوادگی درک واضحی از محدودیت‌ها و انتظارات برای کودکان ایجاد می‌کند.

این رویکرد با داشتن مجموعه‌ای روشن از انتظارات دو چیز مهم را محقق می‌کند. مسائل پیش بینی نشده‌ی ناخوشایند را که در نتیجه عدم وجود مرزها به وجود می‌آیند، از بین می‌برد. بعد از آن اطمینان حاصل می‌کند که تمام اعضای خانواده قوانین را می‌دانند تا بتوانند یکدیگر را مسئول بدانند.

قرارداد مشاجرات با فرزندان را به حداقل می‌رساند. برای مثال این که آیا استفاده از تلفن در زمان غذا قابل قبول است یا خیر. یا اینکه والدین با استفاده از چه دستگاه‌هایی موافقت کرده‌اند و در چه زمانی می‌توان از آنها استفاده کرد. همه ما آنچه را که برای کودکان بهتر است را می‌خواهیم که این امر شامل راهنمایی آنها در مورد آداب مناسب و مسئولیت دیجیتالی است. در زیر لیستی از راه‌هایی است که یک قرارداد می‌تواند برای خانواده مفید باشد، آورده شده است.

اما چرا یک قرارداد مکتوب؟

قرارداد خانوادگی اساساً ابزاری برای انتقال واضح انتظارات اعضای خانواده از یکدیگر است. شاید تعجب کنید که چرا نمی‌توان به صورت شفاهی در مورد آن توافق کرد. در جواب این سوال می‌توان گفت که می‌تواند باشد، فقط برای یک سری مسائل و مشکلات آماده باشید.

یک توافق گفتاری همیشه فراموش خواهد شد. کلمات اغلب فراموش می‌شوند، اشتباه تفسیر می‌شوند یا وقتی نوشته نمی‌شوند تغییر می‌کنند. یک نسخه کتبی از قرارداد با از بین بردن ابهام، سردرگمی و فراموشی در طول زمان تفاوت بسیاری در کارهای روزمره ایجاد می‌کند. همیشه می‌توان به یک قرارداد کتبی که با کلمات واضح در آن توافق شده، اشاره کرد.

در همین قرار داد است که می‌توان استفاده کردن یا نکردن از تمام امکانات خانوادگی مخصوصا وسایل هوشمند را برای کودکان محدود نمود.

همه ما آنچه را که برای کودکان بهتر است را می‌خواهیم و شامل راهنمایی آنها در مورد آداب مناسب و مسئولیت دیجیتالی است. در زیر لیستی سریع از راه‌هایی است که یک قرارداد می تواند برای خانواده شما مفید باشد.

رسانه‌های اجتماعی و قرارداد خانوادگی

بسیاری از رفتارهای بد در دنیای آنلاین وجود دارد. به ویژه در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت. مهم این است که به کودکان بگویید چه چیزی از آنها انتظار می‌رود، چه چیزی مناسب است و چه چیزی نیست. بهتر است برای این امر و دوری از سرپیچی از والدین از روش‌های نوین استفاده شود. برای مثال استفاده از FamilySafe یکی از بهترین راه‌های کنترل کودک در فضای مجازی است. با این نرم افزار می‌توانید دسترسی کودک به نرم‌افزارها و اینترنت گوشی را محدود نمایید.

استدلال‌ها را به حداقل می رساند

قرارداد به صورت مکتوب و روی کاغذ است. قرارداد ملموس است و می‌توان آن را روی در یخچال به عنوان یادآوری قوانین نگه دارید. از آنجا که همه اعضای خانواده این قرارداد را امضا می‌کنند، همه شرایط مندرج را درک کرده و با آن موافقت می‌کنند.

ایمن نگه داشتن کودک

بخشی از پرورش شهروندان دیجیتالی خوب درک این نکته است که همه سایت‌ها، برنامه ها و بازی ها ایمن نیستند. رمزهای عبور باید با والدین به اشتراک گذاشته شوند و در برابر افراد غریبه محافظت شوند. دستگاهها باید در یک منطقه مشترک در خانه شارژ شوند و کودکان هرگز نباید با وسایل خود به اتاق خود بروند. زیرا این امر می‌تواند وسوسه درگیر شدن در رابطه جنسی یا بازدید از وب سایت‌های نامناسب را در کودک به وجود آورد. در مقاله بررسی عوامل مهم و تاثیرگذار خانواده و اینترنت بر یکدیگر بیشتر در این مورد بخوانید.

آموزش مسئولیت پذیری با قرارداد خانوادگی

بچه ها هر روز چیزهای بسیار زیادی یاد می‌گیرند و مسئولیت پذیری درس مهمی است که باید آموخت و یادگیری آن دشوار است. با ایجاد قرارداد خانوادگی، قوانین روشن خواهند بود. همچنین باید برای تبعات نقض قوانین توافق شده نیز شرایط دقیقی ایجاد شده باشد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *