[smartslider3 slider="2"]

رسانه اجتماعی یا social media چیست؟

رسانه اجتماعی

مجموعه‌ای از وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی که کاربران را قادر می‌سازد تا هر چیزی را برای مشارکت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، رسانه اجتماعی نامیده می‌شود. این یک فناوری تعاملی با واسطه رایانه برای به اشتراک گذاری ایده‌ها، اطلاعات، علایق شغلی و سایر اشکال بیان از طریق شبکه جهانی است.

اما چرا دانش آموزان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ این ابزار نه تنها برای ارتباطات و بازاریابی بلکه در زمینه آموزش نیز تبدیل به یک ابزار ارزشمند شده است. به طور کلی، دانش آموزان از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن و دریافت سریع اطلاعات، بررسی و راه حل مشکلات خود استفاده می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی هر دانش آموز ایفا می‌کنند. با کمک آن، ارائه و جمع آوری اطلاعات زیاد، برقراری ارتباط با دوستان، همکلاسی‌ها، معلمان و همکاران به یک گزینه آسان تبدیل شده است. دانش آموزان و معلمان در حال استفاده از این پلت‌فرم برای کسب دانش و آموزش، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

در مقاله تأثیر رسانه بر کودک و نوجوان چیست؟ بیشتر در این مورد بخوانید.

مزایای آموزشی رسانه اجتماعی

در طول سالیان متمادی رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر و بستری که سازمان‌ها می‌توانند با مخاطبان جهانی خود تعامل داشته باشند، اعتبار بالاتری کسب کرده‌اند. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، معلمان می‌توانند توانایی تکنولوژیکی و مشارکت دانش آموزان در مطالعات را بهبود بخشند. همچنین باعث ایجاد حس همکاری خوب در کلاس درس می‌شود در حالی که مهارت‌های ارتباطی بهتری با دانش آموزان ایجاد می‌کنند.

رسانه اجتماعی یک رسانه عالی و رایگان برای کاربر است. نه تنها می‌توان از آن برای برقراری ارتباط استفاده کرد. همچنین یک دستگاه فناوری برجسته برای تبلیغ مواردی مانند رویدادها، دوره‌های جدید و تحقیقات مختلف پیشرفته است. بنابراین از آن برای بهبود یادگیری استفاده می‌شود.

تاثیر رسانه اجتماعی در آموزش و پرورش

رسانه‌های اجتماعی یک فناوری جدید در آموزش و پرورش است. می تواند دیدگاه شما را در مورد موضوعات مختلف گسترش دهد و محتوای اصلی را برجسته می‌کند. این به شما فرصتی می‌دهد تا با متخصصان برای یافتن راه حل در مورد موضوعاتی که ممکن است به کمک نیاز داشته باشید، مشورت کنید. رسانه‌های اجتماعی بعنوان یک منبع قطعی اطلاعات قابل قبول شده‌اند. از این رو، این یک بستر عالی است که در آن سازمان‌ها می‌توانند با تعداد زیادی از مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

نکته اصلی در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای یادگیری این است که به زودی متوجه می شوید که متخصصان در زمینه‌ها و موضوعات مختلف چه کسانی هستند. وقتی شروع به دنبال کردن این متخصصان می‌کنید، از آنها کمک‌های بیشتری دریافت می‌کنید. این به شما امکان می‌دهد نتایج باورنکردنی را ارائه دهید.

چگونه می توان از رسانه اجتماعی در آموزش استفاده کرد؟

استفاده از رسانه‌های اجتماعی در آموزش و پرورش به همه کمک می‌کند تا اطلاعات ارزشمندتری را در حین ارتباط با گروه‌های آموزشی و سایر سیستم‌های آموزشی بدست آورند.

سایت‌ها و وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های زیادی برای بهبود تکنیک‌های یادگیری و آموزش خود به دانش آموزان و مدارس ارائه می‌دهند. از طریق این شبکه‌ها، می‌توان به ماژول‌ها یا افزونه‌های رسانه‌های اجتماعی بپیوندید. این امر اشتراک گذاری و همکاری را تقویت می‌کند. دانش آموزان می‌توانند از طریق تمرینات آموزشی آنلاین سود ببرند. دوره‌های آنلاین نیز توسط دانشگاه‌های خارج از کشور از طریق اسکایپ و از طریق جوامع اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود ، ارائه می‌شود.

همه نکات ذکر شده از مزایای آموزش رسانه‌های اجتماعی در مدارس است. با بررسی مزایای فوق، می‌توان اهمیت سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را در زمینه آموزشی در دنیای امروز درک کرد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *