[smartslider3 slider="2"]

اهمیت مدرسه در رشد شخصیت کودک چیست؟

رشد شخصیت

کودکان امروزه در حال آماده شدن برای تبدیل به شهروندان بزرگسال فردا هستند. رشد آنها موازی با رشد آینده کشور است، که از طریق کیفیت سیستم آموزشی منعکس خواهد شد. مدرسه باید کنجکاوی را در ذهن‌ها برانگیزد و آنها را به ابزارهایی مجهز کند تا انسان‌های بهتری باشند. با رشد شخصیت کودک و تبدیل او به انسانی بهتر است که آینده یک کشور ساخته می‌شود.

این امر پذیرفته شده است که فرآیند یادگیری در شکل گیری شخصیت فرد و نحوه برخورد او با موقعیت‌های زندگی اثر گذار است. در گذشته آموزش و پرورش به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به مدارک تحصیلی و موفقیت پولی، کلید پیشرفت همه جانبه بود. اما در اصل آموزش و پرورش باید پرورش روند فکر سالم را تسهیل کند و توانایی‌های شناختی را تقویت کند. در دنیای رقابتی کنونی، آموزش یک نیاز اساسی برای انسانها است.

جنبه‌های آموزشی برای رشد شخصیت کودک

آموزش، پایه و اساس هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد. آموزش و پروش یک کشور مسئول رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است. زمینه رشد جامعه بستگی به کیفیت آموزش ارائه شده دارد. بنابراین مدارس با تسهیل توسعه همه جانبه شهروندان آینده، نقش مهمی در شکل گیری آینده یک کشور ایفا می‌کنند.

همچنین باید بیان کرد که بخش مهمی از زندگی را یادگیری تشکیل می‌دهد. در حالی که ما می‌توانیم تا حدودی از والدین یاد بگیریم، اما آنها تنها یک طرفه ماجرا هستند. اما در مدرسه، کودکان در معرض منابع مختلفی قرار می‌گیرند. آموزش مدارس باید بر جنبه‌های زیر متمرکز باشد. این امور در رشد ذهن کودکان هنگام ورود به بزرگسالی نقش بسزایی دارند.

جنبه ذهنی

مدرسه مهمترین چشمه دانش است که کودکان در معرض آن هستند. این فرصت را برای آنها فراهم می‌کند تا در زمینه‌های مختلف آموزشی مانند اجتماعی، ادبیات، تاریخ، ریاضیات، سیاست و سایر موضوعات دانش کسب کنند. هنگامی که فرد در معرض تأثیرات ناشی از منابع مختلف قرار می‌گیرد، درک بیشتری از جهان گسترده پیدا خواهد نمود.

جنبه اجتماعی

مدرسه اولین راه معاشرت برای کودک است. تا آن زمان، والدین و اعضای نزدیک خانواده تنها افرادی هستند که کودک با آنها ارتباط انسانی دارد. در مدارس، کودکان نه تنها در معرض ایده‎‌های جدید بلکه در معرض دیگر هم سن و سالان قرار می‌گیرند. کودک در مدارس شیوه های اجتماعی میاموزد. این آموخته‌ها در بزرگسالی آنها مهم است. در مقاله مهمترین نکات در رشد مهارت اجتماعی کودک بیشتر بخوانید.

توسعه شخصیتی

پیش از این، مدارس به عنوان مکان‌هایی برای یادگیری رویدادها، حل مسائل ریاضی سخت یا خواندن اشعار و غزل در نظر گرفته می‌شد. در سناریوی آموزشی فعلی، کودک یاد می‌گیرد که از روش سنتی یادگیری روتین فراتر رود. به آنها آموزش داده می‌شود که ذهن خود را توسعه دهند و از طریق برنامه درسی انعطاف پذیر، کنجکاوی آنها تقویت می‌شود. کودک از قید و بندهای ذهنی آزاد می‌شود و به تخیل خود اجازه می‌دهد تا مسیر خود را پیش ببرد.

رشد شخصیت کودک وآموزش آنلاین

 آموزش آنلاین در بین متخصصان شاغل و دانشجویانی که تحصیلات عالی را دنبال می‌کنند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این دسته از زبان آموزان آنلاین از استقلال و انعطاف پذیری که این دوره‌ها ارائه می‌دهند سود زیادی می‌برند. یادگیری آنلاین همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا زمان بیشتری را برای مطالعه اختصاص دهند.

دوره‌های آنلاین انگیزه و نظم و انضباط شخصی بیشتری را نسبت به دوره‌های کلاس درس می‌طلبد. دوره‌های آنلاین شامل تعیین اهداف شخصی، پیگیری پیشرفت و رعایت مهلت‌ها است.

با پیشرفت دانش آموزان، آنها به دنبال خودمختاری و آزادی فکری بیشتری هستند. یادگیری آنلاین می‌تواند به آنها در پیگیری برنامه‌های آموزشی شخصی، حتی دوره‌های سطح دانشگاه کمک کند. بسترهای آموزشی آنلاین می‌تواند به این دانش آموزان کمک کند تا قبل از ورود به دانشگاه، یادگیرندگان مستقل تری شوند.

برنامه‌های یادگیری آنلاین فرصت‌هایی را برای کودکانی از جوامع اقتصادی اجتماعی ضعیف ایجاد می‌کند که دسترسی محدودی به منابع آموزشی یعنی معلمان، کتاب‌های درسی و زیرساخت‌ها دارند. این امر کمک بزرگی به رشد شخصیت کودک است.

تلفن‌های همراه در حال حاضر راه پیشرفت را در دست گرفته‌اند، از این تکنولوژی برای تکمیل یادگیری در کلاس درس استفاده می شود. اما همیشه باید به یاد داشت که استفاده بیش از حد کودک از وسایل هوشمند مفید نیست. به همین دلیل باید از نرم افزارهای کنترلی مانند FamilySafe برای نظارت بر گوشی هوشمند کودک استفاده نمود. این ابزار با ایجاد محدودیت می‌تواند کمک بزرگی برای والدین باشد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *