[smartslider3 slider="2"]

گوشی هوشمند، مزایا و معایب آن برای کودک

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند همواره در بین کودکان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. اما با این توصیف بسیاری از والدین برای خرید آن مطمئن نیستند. این امر که آیا کودک آماده است یا خیر، سوال مهمی است که باید به آن پاسخ گفت. در همین راستا باید قبل از خرید تلفن همراه، مطمئن شد که کودک می‌تواند مسئولیت گوشی را بر عهده بگیرد. به همین دلیل است که والدین باید هنگام خرید گوشی هوشمند محدودیت‌هایی را در نظر بگیرند.

به دنبال یک برنامه برای گوشی کودک و خودتان باشید. نرم افزاری کنترلی که بتواند محدودیت‌ها را اعمال کند، بیابید. یک برنامه ردیاب GPS را بر روی تلفن نصب کنید. یا از فرزند خود بخواهید مکان خود را به اشتراک بگذارد. برای این منظور می‌توانید از برنامه هایی همچون FamilySafe استفاده نمایید. در مقاله پنج نکته از بهترین کاربردهای ردیاب کودک بیشتر در این مورد بخوانید.

گاهی نیز می‌توان تلفن را فقط در مواقع خاص به کودک داد. مانند زمانی که ممکن است دسترسی به تلفن دیگری نداشته باشد. قبل از انجام این امر درباره مسائل جدی مانند آزار، خطرات ناشی از حواس پرتی و قوانین مدرسه برای استفاده از تلفن همراه با کودک صحبت کنید.

 در این میان این سوال پیش می‌آید که کودکان از چه سنی باید تلفن همراه داشته باشند؟ میانگین سنی که کودکان تلفن دریافت می کنند بین 12 تا 13 است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که والدین بهترین قضاوت کننده در مورد اینکه آیا فرزندانشان برای داشتن تلفن همراه آماده هستند یا خیر، می‌باشند.

مزایای استفاده از گوشی هوشمند

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد یک محیط آموزشی جدید شده است. دانش آموزان می‌توانند به سرعت به سوالات پاسخ دهند. اینترنت راه‌های بی شماری را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را بیابند.

دانش آموزان به برنامه‌های آموزشی دسترسی دارند. همچنین قرار دادن صدا و تصویر در کلاس درس می‌تواند داستان‌ها را زنده کند. تماشای اولین قدم‌های انسان بر روی ماه می‌تواند آن لحظات را در ذهن یک کودک بازسازی نماید.

تلفن‌های هوشمند فرصت‌های بیشتری را برای یادگیری فراهم می‌کند. کار گروهی و یادگیری اجتماعی مجموعه مهمی از مهارت‌ها در رشد کودک است. گنجاندن تلفن‌های هوشمند یادگیری اجتماعی را برای دانش آموزان کمرو آسان‌تر و در دسترس‌تر کرده است.

یکی از دلایل بسیار خوب برای دریافت تلفن به کودک این است که به شما امکان می دهد تقریباً در همه حال با او در ارتباط باشید. وقتی فرزند شما تلفن دارد، می‌توانید در مواقع ضروری به راحتی با او تماس بگیرید. این احساس امنیت و ایمنی بیشتر احتمالاً تنها دلیلی است که والدین حتی باید تلفن همراه خود را برای فرزند خردسال خود در نظر بگیرند.

معایب استفاده از تلفن همراه برای کودکان

فناوری بر کودکان می‌تواند ماهیت منفی نیز داشته باشد. در حالی که به نظر می‌رسد مزایای آن برای کودکان و دیگر سرگرمی‌های غیر فناوری مانند موسیقی، ورزش یا هنر در حال افزایش است.

آسیب‌ها و آزار در فضای مجازی نگران کننده است و روند رشد آن در حال افزایش است. آزار اینترنتی می‌تواند از بیان نفرت گرفته تا تمسخر و تهدید متغیر باشد. این امر گاهی در برخی از کودکان منجر به افسردگی و خودکشی می‌شود.

گوشی هوشمند می‌توانند گران باشند. اگر فرزندان شما تلفن خود را گم کنند، هزینه تلفن جایگزین چه خواهد شد؟.

اگرچه افزایش استقلال که گوشی هوشمند ممکن است به کودک ارائه دهد می‌تواند خوب باشد، اما می‌تواند منفی نیز باشد. با استفاده از تلفن همراه، فرزند شما راه دیگری برای برقراری ارتباط با دنیای خارج خواهد داشت که شما نظارت کمی بر آن خواهید داشت. به این منظور باید از نرم افزارهای نظارتی و کنترلی استفاده نمود. برای مثال FamilySafe می‌تواند در این راه کمک بزرگی برای والدین باشد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *