[smartslider3 slider="2"]

هفت نکته در مورد بازی‌های ویدئویی

بازی‌های ویدئویی

بازی‌های ویدئویی نقش مهمی در زندگی بسیاری از کودکان ایفا می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان خردسال به طور متوسط ​​حدود 20 دقیقه در روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند. این امر با بزرگ شدن کودکان افزایش دو برابری می‌یابد. به طور کلی، تحقیقات نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی آموزشی برای رشد و یادگیری مغز کودکان مفید است.

محققان با بررسی داده‌های مطالعات قبلی و کار بر روی آنها و بررسی‌های تازه‌ای که انجام داده‌اند حرف‌های جدیدی را بیان کرده اند. آنها دریافته‌اند بازی‌های ویدئویی و برنامه‌های کاربردی تعاملی و آموزشی بر رشد مغز کودکان تأثیر مثبت دارد. با این حال، بازی‌های دارای خشونت و سرگرم کننده تأثیر منفی بر رشد مغز کودکان داشته‌اند.

مطالعات نشان داد که بازی‌های آموزشی می‌تواند به کودکان پیش دبستانی در یادگیری مهارت‌های کد نویسی، یادگیری و ریاضی کمک کند. در تحقیقی که بر روی بازی‌هایی شامل حرکت و ورزش می‌شد، نشان داده شد که آنها می‌توانند به بهبود تصمیم گیری کودکان و عملکردهای کلی مغز کمک کند.

ارتقاء یادگیری به وسیله بازی‌های ویدئویی

به عنوان والدین، ​​می توانید کارهایی را برای ارتقاء یادگیری فرزندان خود هنگام انجام بازی‌های ویدئویی انجام دهید.

کودک خود را تشویق کنید تا به جای بازیهای سرگرم کننده یا خشونت آمیز، بازی‌های آموزشی انجام دهد.

یکی از بهترین راه‌ها این است که در هنگام طول بازی با کودک ارتباط برقرار کنید. با کودک بازی کنید یا او را تماشا کنید و در صورت انجام کاری به صورت صحیح و درست با پرسیدن سوالات و تحسین کردن با او تعامل داشته باشید.

بازی‌هایی را برای کودک پیدا کنید که بر روی خصوصیات آنها قبلا فکر شده باشد. اگر کودکان بتوانند با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند، می‌توانند بهتر یاد بگیرند. این امر کمک میکند تا مهارت‌های اجتماعی بهتری را داشته باشند.

بازی های ویدئویی ورزشی را بیابید تا به کودک کمک کنید تا حرکتی داشته باشد و عملکرد کلی مغز را بهبود بخشد.

نقش بازی‌های ویدئویی در زندگی کودکان

  • این بازی‌ها می‌توانند به رشد مغز کودکان کمک کنند. گاهی با انجام برخی از بازی‌ها او مجبورخواهد شد تا روش‌های مختلف را برای پیشرفت جستجو کرده و در طول آن مذاکره، برنامه ریزی و آزمایش کند. بسیاری از بازی ها شامل برنامه ریزی و حل مشکلات است.
  • محتوای برخی بازی های ویدئویی می‌تواند کودکان را به مطالعه و تحقیق تشویق کند. بازی‌هایی مانند عصر اسطوره شناسی، تمدن و عصر امپراتوری‌ها ممکن است علاقه کودک را به تاریخ جهان، جغرافیا، فرهنگ‌های باستانی و روابط بین المللی جلب کند. علاوه‌بر این، این بازی‌ها اغلب به کودکان امکان طراحی و تبادل نقشه یا سایر محتواهای سفارشی را می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا مهارت‌های خلاقانه و فنی را در حین سرگرمی کسب کنند.
  • اکثر نوجوانان بازی‌های ویدئویی را به عنوان یک فعالیت اجتماعی می‌دانند نه یک فعالیت منفرد. اجازه دهید کودکان با هم معاشرت کنند.
  • کودکان در مورد یادگیری حرکت‌های جدید از بازی‌های ویدیویی ورزشی و تمرین آنها لذت می‌برند. ب تحقیقات نشان داد که انجام بازی‌های ویدئویی ورزشی واقع بینانه منجر به افزایش زمان ورزش کردن در زندگی واقعی شده است.
  • وقتی کودکان به صورت گروهی بازی‌هایی را انجام می‎‌دهند، بدون وابستگی به اینکه چه کسی مهارتهای خاصی را در آن بازی دارد، به نوبت پیش می‌روند و دنبالش می‌کنند. بازی‌های چند نفره آنلاین به نوجوانان فرصتی نادر برای شرکت و در برخی مواقع هدایت تیم‌ می‌دهد.
  • تقریباً یک سوم کودکان مورد بررسی در یکی از تحقیقات انجام شده گفته‌اند که بازی را به دلیل این انجام می دهند زیرا دوست دارند نحوه بازی کردن را به دیگران آموزش دهند. آموزش دیگران باعث ایجاد صبر می‌شود.
  • حتی گاهی در موارد بررسی شده، مشاهده شد که کودکان از بازی های آموزش موسیقی، نواختن را آموخته‌اند.

حرف آخر

به عنوان نکته آخر والدین باید همیشه این امر را در نظر داشته باشند که امکان دارد کودک بیش از حد با این وسایل بازی کند. این بازی ها امکان دارد او را از زندگی واقعی دور کنند. حتی در مواقعی امکان دارد کودک به این بازی‌ها اعتیاد پیدا کند. در مقاله اعتیاد به بازی‌های آنلاین و اثرات آن بر روی کودک بیشتر در این مورد بخوانید.

پس باید از کودک خود مراقبت کرده و همواره او را تحت نظارت داشته باشند. برای این امر می‌توان از FamilySafe استفاده نمود. FamilySafe کمک می‌کند تا والدین ساعات استفاده از وسایل هوشمند کودک را نظارت نمایند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *