[smartslider3 slider="2"]

مدیریت زمان و نرم‌افزارهای مرتبط با آن

مدیریت زمان

نمی‌توانید با گوشی هوشمندتان زندگی کنید، همچنین بدون آن نیز قادر به زندگی کردن نخواهید بود. این جمله‌ی مشهور واقعیت کنونی جامعه بشری را نشان می‌دهد. اما گاهی نیاز است تا برای چند ساعت در روز از این وسایل دور باشید. برای مدیریت زمان و استفاده درست از این تکنولوژی در دسترس، روش های زیادی وجود دارد.

با ارزشمند ترین سرمایه انسان زمان و مدیریت زمان است. امروزه دیگر همه متوجه حضور بیش از حد گوشی و وسایل هوشمند در زندگی روزمره خودشان شده‌اند. می توانیم از نرم افزارهای مخصوص موبایل، برای مدیریت زمان استفاده از موبایل بهره ببریم. اگر قصد دارید تا زمان کمتری را صرف استفاده از گوشی هوشمندتان کنید، این مقاله برای شماست.

معرفی شش نرم افزار کاربردی برای مدیریت زمان

ضعف در برنامه ریزی می‌تواند مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کند.به همین دلیل باید از تکنولوژی های نوین برای دست یابی به خواسته های خود استفاده نماییم. در این بخش به معرفی بهترین نرم افزارهای کاربردی برای مدیریت زمان میپردازیم.

نرم افزاری جذاب برای مدیریت زمان

نرم افزار forest بسیار جذاب و کاربردی برای کنترل و مدیریت زمان در هنگام استفاده از گوشی است. در هر 30 دقیقه که با گوشی کاری انجام نشود، یک درخت برای کاربر کاشته خواهد شد. درواقع forest بازی دلچسب است که در کنترل مدت زمان استفاده از تلفن همراه کمک می کند. با نصب این نرم افزار کاربردی به محیط زیست کمک می کنید. زیرا که با کسب هر 2500 امتیاز در این اپلیکیشن یک درخت در دنیای واقعی کاشته می شود.

نمایش زمان استفاده از نرم‌افزارها

اپلیکیشن Quality Time مدت زمان استفاده از برنامه‌های مختلف را نمایش می‌دهد. با کمک آن می‌توان متوجه شد که هرکدام از اپلیکیشن‌های گوشی یا تبلت هوشمند چقدر از زمان را به خود اختصاص می‌دهند. در این نرم افزار می‌توان تعداد دفعات اجرای نرم افزار های مختلف و مدت زمانی که در هربار اجرا در آن گذرانده شده را مشاهده کرد. Quality Time  می‌تواند تعداد دفعاتی که قفل گوشی را هم باز کرده ایم را نیز نمایش دهد.

نرم افزار بلاک برای مدیریت زمان

AppBlock – Stay Focused اجازه می‌دهد هر نرم افزار و وب‌سایت دلخواهی را تحت شرایط معین مسدود کنید. این تنظیمات برای دفعات بعدی به راحتی قابل دسترسی خواهند بود. درضمن می‌توانید آن‌ها را بر اساس گزینه‌هایی غیر از زمان همچون موقعیت، اتصال اینترنت یا حتی ترکیبی از همه انتخاب کنید.

نرم افزار ترک اعتیاد به گوشی

در مقایسه با نرم افزارهای مشابه ترک اعتیاد به گوشی، Space توسط میلیون‌ها کاربر سراسر جهان به عنوان یکی از ساده‌ترین آنها یاد می‌شود. قابلیت‌های فراوانی ندارد اما نقطه قوتش همین است. کافی است آن را اجرا کنید و به کار و زندگی خود بپردازید. در آخر روز می‌بینید به چه دستاوردهایی رسیده‌اید.

Stay Free و مدیریت زمان

اعتیاد به شبکه‌های مجازی منجر به پیشامدهای بسیار بد و همچنین اتلاف چشمگیر وقت‌ می‌شود. این نرم‌افزار دقیقا نشان می‌دهد که به چه میزان از هر نرم افزار استفاده شده است. همچنین نشان میدهد چند بار اجرا شده‌اند. میانگین استفاده روزانه، میزان استفاده روز و کاهش یا افزایش نسبت به روزهای گذشته، برخی از اطلاعاتی هستند که StayFree با ارائه آنها شما را در مدیریت زمان استفاده از موبایل یاری می‌کند.

در آخر باید گفت با ارزشمند ترین سرمایه هر کدام از انسان‌ها زمان است. یکی از دغدغه‌های هریک از ما مدیریت زمان مخصوصا کنترل میزان استفاده از گوشی است. کودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز دارند تا از این دنیای بزرگ بیرون کشیده شوند. این امر وظیفه والدین است تا در این فضای مجازی کودکان خود را حمایت کرده و از آنها مراقبت لازم را به عمل آورند.

برای این امر بهترین راه استفاده از نرم افزارهای کنترل و نظارت والدین است. تمام نرم‌افزارهای بررسی شده در قسمت قبل مناسب افراد بزرگ سال بود. یکی از بهترین نرم افزارهای نظارتی کودک، FamilySafe است. با استفاده از این نرمافزار دیگر نیاز به هیچ کدام از موارد ذکر شده بالایی برای کودک نیست. والدین میتوانند با خیالی آسوده و استفاده از FamilySafe کودک خود را با گوشی‌اش تنها بگذارند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *