[smartslider3 slider="2"]

10 بازی اندروید برتر برای تقویت هوش

بازی اندروید

اولین قدم برای کار روی توجه و تمرکز کودک، جلب توجه است. اکثر کودکان را می‌توان از طریق بازی و سرگرمی جذب خود نمود. همچنین می‌توان بازی‌هایی برای افزایش تمرکز کودکان با آنها انجام داد. بهترین روش برای افزایش توجه و تمرکز، آموزش افزایش دقت در بازی‌ها به ویژه در انواع بازی اندروید است.

اما باید به این نکته توجه داشت که برای تقویت تمرکز در کودکان، جذاب بودن بازی بسیار مهم است. برای همین منظور بازی‌های خاصی برای توسعه توانایی‌های مغزکودک ساخته شده است. با انجام آن‌ها می‌توان تاثیر مثبت را بر ذهن و روان کودک خود حس نمود.

بازی‌های فکری فارغ ازهر سنی برای تقویت و بهبود عملکرد مفیدند. به صورت کلی انجام دادن تمریناتی که موجب افزایش تمرکز می‌شوند فوایدی همچون افزایش دقت در هر سنی و افزایش تمرکز در سنین بالا دارند. در مقاله بازی کودک و رابطه‌ی آن با ایجاد تمرکز چیست؟ در این باره بیشتر بخوانید.

شاید نصب یک یا چند بازی که در سبک کودکان وسنین پایین طراحی شده باشد، تجربه کاربری‌تری را برای فرزندان شما داشته باشد. در ادامه می توانید با بهترین انواع بازی اندروید که می‌تواند هوش کودک زیر ده سال شما را به چالش بکشاند آشنا شوید.

معرفی 10 بازی اندروید مناسب کودک

Farm Harvest pop

این بازی سبک پازل و جورچین دارد و مناسب رده سنی زیر 10 سال است. با شروع فصل برداشت محصول کودک باید به لوسی در جمع آوری محصول کمک نماید. در این بازی باید با استفاده از قرار دادن میوه‌های مشابه کنار یکدیگر پازل‌ها را برای برداشتن محصول حل نمود.

Candy Crack Mania

این بازی اندروید در سبک بازی های فکری قرار دارد و برای رده سنی سه سال به بالا طراحی شده است. این بازی پرطرفدار کودک را وارد سرزمین ابنبات ها کرده و با تطبیق دادن آنها میتواند امتیاز کسب نماید.

Mahjong‏ kids

این بازی پازلی دارای سبک معمایی و برای رده سنی سه سال به بالا است. این بازی با ترکیب میلیون ها کاشی می تواند تا ساعت ها کودک را به خود سرگرم نماید. هدف آن افزایش دقت و جفت کردن تصاویر یک شکل است.

Bricks Breaker

این بازی چالش برانگیز و فکری برای رده سنی سه سال به بالا طراحی شده است. کودک باید صفحه را با انگشت خود به سمت هدف حرکت بدهد و با یافتن بهترین موقعیت و زاویه سعی کند به آجرها ضربه بزند تا امتیاز کسب کند. هدف از این بازی تقویت تمرکز و استفاده از انگشتان دست است.

Matches Puzzle Games

این بازی مناسب رده سنی زیر 10 سال است و در رده بازی های فکری قرار میگیرد. این بازی اندروید در ظاهر ساده است. کودک باید در این مسیر با بازی کردن با کبریت ها و چیدمان درست آن ها اشکال خواسته شده را بسازد.

Khan Academy Kids

این بازی مناسب کودکان شش سال به پایین است و با تقویت مهارت هایی مانند خواندن، نوشتن و حل مسئله را با مشارکت در نقاشی و قصه‌گویی تقویت میکند.

ABC Kids – Tracing and Phonics

این بازی اندروید مناسب رده سنی زیر شش سال است و در سبک آموزشی ساخته شده است. در این بازی مواردی چون ردیابی حروف، تطبیق حروف بزرگ و یا جابجایی واجی برای کودکان طراحی شده است.

Algorithm City

این بازه برای رده سنی بالای شش سال طراحی شده است. در این اپلیکیشن اصول برنامه نویسی به کودک آموزش داده میشود. کودک باید در تمام مراحل پنگوئن را راهنمایی کرده و سکه بیشتری برای برد خود جمع آوری نماید. شهر الگوریتم مقدمه ای عالی برای شروع یادگیری برنامه نویسی است.

Math Land

این بازه برای رده سنی بالای شش سال طراحی شده است. در بازی سرزمین ریاضی  کودک کنترل یک دزد دریایی را به دست میگیرد. کودک در این میان باید مسائل ریاضی را نیز حل نماید. این بازی انواع مسئله‌های ریاضی را شامل می‌شود.

 Chess for Kids

بازی شطرنج همیشه و برای هر سنی مفید بوده است. همچنین به بهبود مهارت‌های حل مسئله کودک، تشخیص الگو، تمرکز و موارد دیگر کمک می‌کند. این بازی که برای کودکان طراحی شده است به کودک امکان می‌دهد تا با افراد دیگر در سراسر جهان شطرنج بازی کرده یا در سطوح مختلف با ربات‌ها رقابت کنند.

اما همیشه والدین باید این امر را در نظر بگیرند که زمان استفاده از این بازی ها نباید طولانی مدت و تبدیل به اعتیاد برای کودک شود. بنابراین باید به دنبال راهی برای جلوگیری از این امر باشند. FamilySafe یکی از این راه‌ها است. با FamilySafe می‌توان ساعت کار کودک را محدود نمود و از استفاده بیش از حد از آن جلوگیری کرد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *