[smartslider3 slider="2"]

معرفی چند گوشی موبایل مناسب برای کودکان زیر 13 سال

معرفی بهترین گوشی مناسب کودکان

در چند سال گذشته استفاده از گوشی های هوشمند در بین کودکان گسترش چشمگیری داشته است. مسائلی همچون آنلاین شدن کلاس های درس، علاقه به بازی های همراه، کم شدن رفت و آمدها، شاغل بودن والدین و تنها ماندن کودک از مهمترین عوامل این گسترش می باشند. از این رو خرید گوشی مناسب کودکان به یک چالش برای والدین تبدیل شده است.

در خرید گوشی مناسب کودکان زیر 13 سال، فاکتورهایی مثل قابلیت کنترل، اندازه صفحه نمایش و قیمت مناسب گوشی اهمیت بیش تری دارند. در این مقاله به بررسی فاکتورهای مهم در خرید گوشی مناسب کودکان می پردازیم. همچنین بهترین مدل های گوشی که فاکتورهای مدنظرمان را پوشش می دهند معرفی می کنیم. اگر به فکر خرید گوشی برای فرزندتان هستید اما نمی دانید چه مدلی را تهیه کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معیارهای مهم در انتخاب گوشی مناسب کودکان

طبیعتا گوشی مناسب یک کودک با گوشی یک فرد بالغ تفاوت هایی دارد، بنابراین در خرید گوشی برای کودکان باید معیارهای خاصی را در نظر بگیریم. در ادامه فاکتورهای مهمی که در خرید گوشی برای کودکان باید به آن ها توجه کنید را معرفی می کنیم.

صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت

امروزه اکثر کودکان مدتی در روز را صرف بازی های آنلاین گوشی یا دیدن کارتون می کنند. برای انجام بازی ها یا دیدن فیلم و کارتون بهتر است که صفحه نمایش گوشی خیلی کوچک نباشد. از طرفی شرکت در کلاس های آنلاین نیاز به یک صفحه نمایش استاندارد دارد که کودک بتواند دید خوبی نسبت به محتوا داشته باشد. بنابراین بهتر است هنگام خرید گوشی برای کودکتان به دنبال مواردی باشید که صفحه نمایش بزرگی داشته باشند و کیفیت نمایشگرشان بالا باشد.

اندازه نمایشگر گوشی کودک بزرگ باشد
بهتر است برای کودک تبلت یا گوشی که صفحه نمایش مناسبی دارد انتخاب کنید.

قدرت پردازش بالا

یکی از کاربردهای قابل پیش بینی کودکان از گوشی، انجام بازی های آنلاین می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، باید هنگام انتخاب گوشی مناسب برای کودکان، سخت افزار قدرتمند را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیرید. چرا که امروزه اکثر بازی های مخصوص گوشی موبایل، توان پردازشی بالایی نیاز دارند. البته به این موضوع هم توجه کنید که برخی بازی ها ممکن است که مناسب سن فرزند شما نباشند.

در نصب بازی ها حساسیت به خرج دهید و با کمک راهنمای رده سنی بازی ها، فقط بازی هایی را روی گوشی نصب کنید که از نظر سنی مناسب کودک باشند. این موضوع در انتخاب مدل گوشی هم تاثیر گذار است؛ چرا که به احتمال زیاد بازی مناسب کودکان زیر 7 سال پردازش سبک تری نسبت به بازی های پیچیده از جمله کال اف دارد.

کیفیت ساخت

برخی کودکان درک درستی از نگهداری و مراقبت از وسایل شخصی خود ندارند. بنابراین بهتر است هنگام خرید، موبایلی را انتخاب کنید که کیفیت ساخت بدنه آن بالا باشد. متریال به کار گرفته شده در ساخت گوشی مناسب برای کودکان باید به گونه ای باشد که در اثر ضربه آسیب چندانی به آن وارد نشود.

ترجیحا گوشی را خریداری کنید که بدنه پلاستیکی نداشته باشد. همچنین حتما از محافظ صفحه و گارد برای جلوگیری از آسیب احتمالی به گوشی استفاده کنید.

انتخاب گوشی کودکان و در نظر گرفتن بدنه مقاوم گوشی
برخی گوشی ها خاصیت ضد ضربه بودن دارند و این احتمال آسیب گوشی را کم تر می کند. با این وجود می توانید از گارد گوشی برای محافظت در برابر ضربه استفاده کنید.

گوشی مناسب کودکان و قیمت مناسب

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید گوشی کودکان قیمت گوشی می باشد. از آنجایی که کودک استفاده وسیعی از امکانات گوشی نمی برد خرید گوشی با مشخصات بالا چندان بصرفه نیست. شما می توانید با در نظر گرفتن برنامه هایی که فرزندتان به آن نیاز دارد، گوشی را تهیه کنید که نیازهای نرم افزاری کودک را پاسخ بدهد.

برای مثال گوشی با حافظه جانبی زیاد یا کیفیت دوربین بالا کارایی زیادی برای کودک زیر 13 سال ندارد. در عوض می توانید تمرکزتان را بر روی گوشی هایی بگذارید که از نظر پردازشی و کیفیت صفحه مطلوب باشند؛ چرا که برای پیگیری درس و انجام بازی آنلاین این دو ویژگی اهمیت بیش تری دارند.

همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است برخی کودکان درک درستی از نگهداری و مراقبت از وسایل شخصی خود نداشته باشند، خرید یک گوشی گران قیمت برای آن ها اشتباه است.

قابلیت نظارت و کنترل توسط والدین

بسیاری از والدین تصور می کنند که هفت تا نه سالگی، بهترین سن خرید گوشی برای کودک است، با این حال متخصصان بر این باورند که در این سن کودک آمادگی داشتن تلفن همراه را ندارد چرا که باعث آسیب های روحی و روانی در او می شود. با این حال تحقیقات نشان داده است که کودکان در بازه سنی هشت تا نه سالگی صاحب تلفن همراه می شوند.

قابلیت کنترل گوشی برای خرید گوشی کودکان اهمیت دارد
برای فرزند زیر 15 سالتان عضویت در فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام را ممنوع کنید. زیرا افسردگی و ایجاد حس پرخاشگری، عدم اعتمادبنفس و مقایسه خود با دیگران تنها بخشی از آسیب های شبکه های اجتماعی برای افراد نابالغ می باشد.

ممکن است با توجه به شرایط زندگی تان نیاز داشته باشید که برای فرزند زیر 12 سالتان گوشی بخرید. در این شرایط بهتر است ساعات استفاده از گوشی را برای فرزند محدود کنید. کودک شما باید بداند که استفاده از اینترنت یا بازی با موبایل حد و حدودی دارد و این کنترل ساعات کار با گوشی به نفع سلامت خودش است.

گوشی کودک باید قابلیت هایی برای نظارت و کنترل توسط والدین داشته باشد. برای مثال با قابلیت Gps شما می توانید هر لحظه از موقعیت مکانی فرزندتان مطلع شوید. یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای محدودکننده اینترنت می توانید ساعات استفاده فرزندتان از اینترنت را محدود کنید. قابلیت استفاده از نرم افزار نظارت بر فرزندان یکی دیگر از ترفندهای نظارتی است که می توان بر روی گوشی کودک اعمال کرد.

معرفی بهترین گوشی کودک

فاکتورهای مهم در انتخاب گوشی مناسب کودکان معرفی شدند. برای خرید گوشی باید کاربرد گوشی و اولویت های خودتان را تعیین کنید و با درنظر گرفتن این اولویت ها بهترین گوشی را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از بهترین گوشی هایی که مناسب کودکان هستند معرفی شده است. در این انتخاب ها سعی کرده ایم گوشی هایی را معرفی کنیم که با ویژگی های گوشی مناسب کودکان همخوانی داشته باشند.

گوشی Samsung Galaxy A52

یکی از گوشی های مناسب و میان رده که می توانید برای فرزندتان تهیه کنید گلکسی A52 ۲۰۲۱ می باشد. گلکسی A52 مدل ۲۰۲۱ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی زیبا AMOLED و بلندگوهای استریو باکیفیت بهره می برد که برای تماشای فیلم و شرکت در کلاس های درس گزینه خوبی است. همچنین عملکرد این گوشی برای بازی سه بعدی مناسب است.

دوربین اصلی گلکسی A52 دارای لرزشگیر اپتیکال است که به معنای لرزش کمتر در حین فیلمبرداری است. گلکسی A52 همچنین دارای یک دوربین فوق عریض است و می تواند عکس های پرتره با افکت بوکه بگیرد که امروزه نوجوانان به آن علاقه نشان می دهند.

گوشی مناسب کودکان سامسونگ A52
اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و کیفیت معقول مناسب کودکان هستید گلکسی A52 سامسونگ می تواند گزینه خوبی باشد.

گوشی هوشمند OnePlus Nord 2

بدون شک جذاب ترین ویژگی OnePlus Nord 2 صفحه نمایش ۶.۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است. این نرخ به روزرسانی بالا به معنای روان تر بودن بازی ها و ویدیوها می باشد. گوشی هوشمند Nord با وجود قیمت مناسبی که دارد عملکرد سریعی داشته و می تواند جدیدترین بازی های موبایل را به خوبی اجرا کند.

 از نکات منفی OnePlus Nord 2 می توان به بلندگو با صدای متوسط و نبود جک هدفون اشاره کرد. اما به طور کلی یک گوشی گزینه مناسب برای استفاده کودک می باشد.

گوشی مناسب کودکان OnePlus Nord 2
گوشی مناسب کودکان OnePlus Nord 2

شیائومی Redmi 9C

گوشی Redmi 9C یکی دیگر از گزینه هایی است که می تواند در لیست بهترین گوشی برای کودک و نوجوان قرار بگیرد. مشخصات سخت افزاری و قیمت گوشی ردمی نوت 9 سی باعث شده که این گوشی هوشمند ارزش خرید بالایی داشته باشد. Redmi 9C برای به نمایش درآوردن محتوا از یک نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD استفاده می کند. تراکم پیکسلی 269ppi و حداکثر روشنایی 400 نیت باعث شده که متن ها با جزئیات بالایی در این نمایشگر به نمایش گذاشته شوند.

قدرت پردازش مناسب، بهره گیری از سیستم عامل اندروید 10 و مجهز بودن به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر این گوشی را به یک گزینه مناسب برای کاربری کودکان تبدیل کرده است.

شیائومی  Redmi 9C
گوشی های سری شیائومی می توانند گزینه خوبی برای کودکان باشند. در بین مدل های موجود خرید شیائومی Redmi 9C پیشنهاد می شود.

گوشی مناسب کودکان سری iPhone

در صورتی که محدودیت قیمتی ندارید گوشی های شرکت اپل همیشه جذابیت دارند. با این وجود می توانید در سری آیفون نیز موارد قیمتی مناسب تری را انتخاب کنید. آیفون ۱۳ مینی دارای صفحه نمایش ۵.۴ اینچی است. این گوشی عملکرد خوبی در سطح نسخه بزرگتر آن (آیفون ۱۳) دارد.

آیفون ۱۳ مینی به طور فابریک از انواع کنترلرهای بازی پشتیبانی می کند که می تواند آن را به یک کنسول بازی کوچک قدرتمند تبدیل کند. همچنین این مدل از بهترین دوربین هایی که تا به حال بر روی یک آیفون قرار گرفته، استفاده می کند. آیفون ۱۳ مینی از قابلیتی به نام Screen Time پشتیبانی می کند که به والدین اجازه می دهد محدودیت های محتوا و حریم خصوصی را تعیین کنند و زمان استفاده روزانه فرزندشان از آیفون را ببینند.

آیفون SE 2020
آیفون SE 2020

مدل دیگری از آیفون که برای کودکان پیشنهاد می شود آیفون SE 2020 می باشد. با این مدل آیفون نوجوانان و کودکان از سهولت استفاده و به روز بودن آیفون لذت خواهند برد. گیمرهای مشتاق می توانند حتی فشرده ترین بازی ها با تنظیمات متوسط تا بالا را روی این گوشی انجام دهند. مانند همه دستگاه های iOS مدرن، SE به طور بومی از کنترلرهای بازی بی سیم خاصی مانند کنترلر بی سیم Xbox و PlayStation DualShock 4 پشتیبانی می کند.

آیفون اس ای ۲۰۲۰ به GPS مجهز شده است که به والدین این امکان را می دهد که با استفاده از اپلیکیشن Find My iPhone، در شرایط اورژانسی محل حضور فرزند خود را پیدا کنند. در مجموع آیفون اس ای ۲۰۲۰ بهترین آیفون برای کودکان است.

سایر گوشی های مناسب کودکان

  • گوشی Samsung Galaxy A21s: صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، عملکرد خوب باتری، دوربین قابل قبول
  • گوشی Samsung Galaxy A10e: قیمت مقرون به صرفه، مناسب برای اولین تلفن هوشمند کودک
  • گوشی Google Pixel 4a: بهترین دوربین در سطح خود، صفحه نمایش OLED ۵.۸ اینچی زیبا، مجهز به پردازنده سریع و توانایی اجرای بازی های سنگین
  • ASUS ROG Phone 2: قدرت پردازش بالا و مناسب بازی
  • نوکیا ۵.۳: قیمت مقرون به صرفه، عمر باتری طولانی
  • موتورولا Moto G8 Power: قیمت مقرون به صرفه، نمایشگر بزرگ، عمر باتری طولانی

3 نظر برای “معرفی چند گوشی موبایل مناسب برای کودکان زیر 13 سال

    1. سلام. تقریبا تمامی گوشی های اندروید، امکانات لازم برای نصب سامانه کنترل گوشی فرزند را دارند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *