[smartslider3 slider="2"]

چگونه پیج اینستاگرام را عمومی کنیم؟

آموزش عمومی کردن پیج اینستاگرام در گوشی و وب

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است که بر مبنای تعامل افراد با یکدیگر بنا شده است. این یعنی هر چقدر محتوایی که کاربران تولید می کنند موردپسند افراد بیش تری قرار گیرد، اینستاگرام به بیش تر دیده شدن آن محتوا کمک می کند. خصوصی کردن پیج اینستاگرام باعث می شود تا تعامل کاربران با پیج کاهش یابد. در نتیجه کسب و کارها و افرادی که قصد دارند با دیده شدن در این پلتفرم کسب درآمد کنند، بهتر است پیج عمومی اینستاگرام داشته باشند.

اما عمومی یا Public کردن پیج اینستاگرام چه مزایایی دارد و چطور می توان یک پیج اینستاگرام عمومی داشت؟ برای دانستن این موارد و مراحل عمومی کردن پیج اینستاگرام در ادامه مقاله همراه ما باشید.

عمومی کردن پیج اینستاگرام (از طریق نسخه موبایل)

مراحل عمومی کردن پیج اینستاگرام با گوشی
برای عمومی کردن حساب اینستاگرام، چراغ مقابل گزینه Private Account را خاموش کنید.
  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد صفحه Profile شوید.
  • از نوار پایین صفحه روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.
  • بعد از ورود به صفحه پروفایل، علامت سه خط در بالا و گوشه سمت راست تصویر را لمس کرده و در پنجره باز شده روی گزینه settings ضربه بزنید.
  • در صفحه ابزار، گزینه privacy را لمس کرده و گزینه private account را خاموش کنید.

اکنون پروفایل شما عمومی یا Public شده است و همه کاربران با مراجعه به پیج و بدون اجازه شما، می توانند پست ها، استوری ها و به طور کلی تمام محتوای پیج شما را مشاهده کنند.

عمومی کردن پیج اینستاگرام (از طریق نسخه وب)

برای عمومی کردن پیج اینستاگرام از طریق نسخه وب مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد سایت اینستاگرام شوید.
  • در صفحه ورود (login)، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بعد از ورود به حساب، روی عکس پروفایل خود، از گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه settings را انتخاب کنید.
پابلیک کردن پیچ اینستا توسط نسخه وب
بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • از نوار سمت چپ صفحه privacy & Security را انتخاب کنید.
  • در ابتدای صفحه باز شده از بخش Account Privacy، تیک Private Account را غیرفعال کنید.
پابلیک کردن پیچ اینستا توسط نسخه وب 2
از بخش Account Privacy، تیک Private Account را غیرفعال کنید.

اکنون صفحه شما به حالت عمومی تغییر پیدا می کند.

پیج اینستاگرام عمومی (Public) چه ویژگی هایی دارد؟

در زمانی نه چندان دور، افراد و کسب و کارها برای آن که بتوانند خود را به عموم مردم معرفی کنند، باید زمان و هزینه زیادی صرف می کردند. امروزه  نرم افزارهای اجتماعی مانند اینستاگرام فرصتی فراهم کرده اند تا افراد با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن، نه  تنها در یک شهر، بلکه در تمام جهان شناخته شوند.

دیده شدن در اینستاگرام به افراد کمک می کند تا به خواسته خود برسند. ممکن است هدف برخی افراد از معروف شدن در این فضا، برنده شدن در یک انتخابات باشد. اما هدف اکثر افراد، کسب درآمد بیش تر از طریق اینستاگرام است.

بهتر دیده شدن و رونق بیش تر کسب و کار

فرض کنید شخصی قصد دارد برای صرف شام به دنبال یک رستوران بگردد و فرصت زیادی هم ندارد. شما نیز صاحب یک رستوران با محیط و غذایی عالی هستید و یک صفحه در اینستاگرام برای معرفی کسب و کار خود ایجاد کرده اید. افراد با سرچ نام رستوران شما، پیج شما را پیدا می کنند.

حالا اگر پیج شما عمومی باشد، آن شخص می تواند بلافاصله به اطلاعاتی که از کسب و کارتان به اشتراک گذاشته اید دسترسی پیدا کنند. منوی غذا و محیط رستوران شما را ببیند و برای صرف شام به رستوران شما مراجعه کند. در حالی که اگر پیج شما خصوصی باشد، ممکن است به راحتی از صفحه شما عبور کند، زیرا نمی تواند در همان لحظه، کیفیت خدمات شما را ارزیابی کند.

یک پیج عمومی اینستاگرام به شما کمک می کند تا بیش تر و بهتر دیده شوید. محتوایی که برای تولید آن زحمت کشیده اید، به همراه کیفیتی که کسب و کارتان دارد، فرصت قرار گرفتن در Explore و دسته بندی هشتگ ها را پیدا می کند. در نتیجه افراد بیش تری به شما دسترسی پیدا کرده و کسب و کارتان رونق بیش تری می گیرد.

قابلیت تبدیل به پروفایل بیزینس

اینستاگرام در سال 2016 قابلیت پروفایل بیزینس را به این برنامه اضافه کرد. در این قابلیت که تنها برای پیج های عمومی دسترس است، کسب و کارها می توانند با تبدیل پروفایل عادی به بیزینس، از امکاناتی که اینستاگرام در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند.

در اکانت بیزینس یک پیج عمومی اینستاگرام، قابلیت اضافه کردن دکمه تماس وجود دارد. در نتیجه مشتریان شما می توانند به راحتی با لمس این گزینه با شما تماس گرفته یا برایتان ایمیل ارسال کنند. از طرفی امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، فقط برای اکانت های تجاری وجود دارد. همچنین ابزارهای تحلیلی که در بخش Instagram Insights وجود دارد، به کسب و کارها کمک می کند تا با بررسی بازخورد کاربران نسبت به محتوای تولید شده، بتوانند عملکرد خود را ارزیابی کنند.

کنترل کمتر بر روی پروفایل اینستاگرام

در یک پیج عمومی کاربران می توانند بدون فالو کردن، به محتوایی که در پیج خود به اشتراک گذاشته اید، دسترسی داشته باشند. شما نمی توانید متوجه شوید که چه کسی و در چه زمانی صفحه شما را مشاهده کرده است و این می تواند اطلاعات شما را در معرض خطر قرار دهد. در یک پیج عمومی اینستاگرام اطلاعات شما در معرض دید همه کاربران قرار دارد. ممکن است که برخی از این افراد هکر و کلاهبردار باشند.

می توان گفت که امنیت پیج اینستاگرام عمومی، نسبت به حساب خصوصی پایین تر است. پس اگر پیج شما عمومی است، اطلاعاتی را در این فضا منتشر کنید که امکان سوء استفاده از آن ها بسیار پایین باشد.

سخن آخر

با عمومی کردن پیج اینستاگرام، افراد و بیزینس ها می توانند تعامل بیش تری با کاربران داشته باشند. هر چه میزان این تعامل بالاتر باشد، پیج شما بیش تر دیده می شود و احتمال فروش شما افزایش می یابد. با عمومی کردن پیج، شما کنترل کمتری روی افرادی که محتوای شما را مشاهده می کنند، خواهید داشت.  اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، بهتر است نحوه خصوصی کردن پیج اینستاگرام را یاد بگیرید.

اینستاگرام برای کمک به کسب و کار شما، امکانات مفیدی در اکانت های بیزینس قرار داده است. در یک پیج عمومی اینستاگرام شما می توانید پروفایل کاربری خود را از حالت عادی به حالت بیزینس تغییر داده و از این امکانات برای رشد و بیش تر دیده شدن در این فضا استفاده کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *