[smartslider3 slider="2"]

آموزش مخفی کردن وضعیت فعالیت یا Activity Status در اینستاگرام

آموزش غیر فعال کردن حالت آخرین بازدید در اینستاگرام

وضعیت آنلاین اینستاگرام (Activity Status) حالتی است، که با آن می توانید زمان آخرین بازدید دیگر کاربران اینستاگرام را ببینید. این قابلیت به صورت پیش فرض در اینستاگرام شما و کاربران دیگر فعال است. با این وجود برخی از افراد (مخصوصا افراد معروف و سلبریتی ها)، ترجیح می دهند که زمان آنلاین بودنشان مشخص نباشد. به این منظور، امکان مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام ارائه شده است.

مخفی کردن Activity Status، حریم خصوصی کاربران را افزایش می دهد. با این کار سایر افراد نمی توانند زمان آخرین باری که شما در اینستاگرام آنلاین بوده اید را بفهمند. در ادامه مراحل مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام (Activity Status)

اکتیویتی استاتوس (Activity Status) قابلیتی است که زمان آخرین فعالیت های کاربر را نشان می دهد و مشخص می کند که مخاطب مورد نظر شما، دقیقا چه زمانی در اینستاگرام آنلاین بوده است. اگر وی در همان لحظه آنلاین باشد، یک آیکون سبز رنگ در گوشه عکس پروفایل او نمایش داده می شود و اگر آنلاین نباشد، آخرین زمان فعالیتش برای شما مشخص می گردد.

برای غیرفعال کردن وضعیت نمایش آخرین فعالیت، باید مراحل زیر دنبال شود:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و بر روی گزینه منو (علامت سه خط موازی بالای صفحه) ضربه بزنید.
  • در منویی که نمایش داده می شود گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، بر روی گزینه حریم خصوصی یا Privacy ضربه بزنید.
مراحل پنهان کردن activity status  در اینستاگرام گوشی
از تنظیمات اینستاگرام، وارد بخش Privacy شوید.
  • در صفحه “حریم خصوصی”، وضعیت فعالیت یا همان Activity Status را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • در حالت عادی چراغ وضعیت آنلاین بودن روشن است. برای پنهان کردن وضعیت خود، چراغ روبروی Show Activity Status (نمایش وضعیت فعالیت ) را خاموش کنید.
مراحل پنهان کردن activity status در اینستاگرام گوشی 2

با انجام این مراحل، وضعیت فعالیت شما از دید مخاطبینتان پنهان می شود. وقتی این قابلیت را با استفاده از مراحلی که در این بخش توضیح دادیم غیر فعال می کنید، علاوه بر اینکه دیگران قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید شما نخواهند بود، شما نیز نمی توانید آخرین زمان بازدید دیگر کاربران را مشاهده کنید. بنابراین فعال بودن یا غیر فعال بودن Activity Status، یک عمل متقابل است و از دو جهت بر روی عملکرد پروفایل شما تاثیر می گذارد. در نتیجه شما به هیچ وجه نمی توانید اکتیویتی خودتان را از کاربران پنهان کنید و زمان فعالیت دیگران را ببینید.

غیر فعال کردن وضعیت فعالیت در نسخه وب اینستاگرام

با وجود غیرفعال کردن Activity Status در اینستاگرام گوشی، گاهی اوقات پیش می آید که وضعیت آنلاین بودن افرادی که با ورژن وب اینستاگرام کار می کنند مشخص باشد. اگر به مراتب از نسخه وب اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید وضعیت فعال بودن خود را تنها با چند کلیک ساده پنهان کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه وب اینستاگرام را در یک مروگر باز کنید.
  • نام کاربری و پسورد حسابتان را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بعد از ورود به حساب، بر روی نمایه خود که در بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.
  • از منوی باز شده بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • بر روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید.
مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام در اینستاگرام وب
از بخش تنظیمات، گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • در قسمت Activity Status تیک کنار گزینه Show Activity Status را بردارید.
مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام در اینستاگرام وب 2

نکات مهم در رابطه با Activity Status اینستاگرام

  • اگر بخواهید Activity Status دیگران را ببینید باید وارد صفحه دایرکت آن ها شوید. در بالای صفحه و در کنار آیدی افراد، وضعیت آنلاین بودنشان نمایش داده می شود. همچنین زمانی که پست، استوری یا لایوی را با مخاطبتان به اشتراک می گذارید، در لیست مخاطبین، وضعیت آنلاین بودنشان مشخص می شود.
  • اگر Activity Status اینستاگرام خودتان را غیر فعال کنید، دیگر نمی توانید وضعیت آنلاین بودن مخاطبین تان را ببینید. در واقع با مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام، این قابلیت به صورت دو طرفه غیر فعال می شود.
  • گاهی اوقات شما مراحل مخفی کردن وضعیت فعالیت اینستاگرام را با اینستاگرام گوشی طی می کنید، اما با فعالیت در نسخه وب اینستاگرام، Activity Status شما نمایش داده می شود. بهتر است در این حالت، مراحل غیر فعال کردن Activity Status در نسخه وب را نیز طی کنید.
  • خیلی از کاربران Activity Status اینستاگرام را با Activity History اشتباه می گیرند. این دو مورد نسبت به هم کاملا متمایز هستند. اکتیویتی استاتوس قابلیتی است که زمان آخرین فعالیت کاربر را نشان می دهد؛ اما اکتیویتی هیستوری (Activity History) قسمتی در برنامه اینستاگرام است که آرشیو و تاریخچه فعالیت های کاربران را نشان می دهد. برای دستیابی به لیست Activity History کافیست بعد از مراجعه به اپلیکیشن اینستاگرام، آیکون با نماد “قلب” را از منوی پایین صفحه انتخاب کنید.
  • تغییراتی که در وضعیت فعال خود ایجاد کرده اید ممکن است با به روز رسانی یا نصب مجدد برنامه اینستاگرام به حالت پیش فرض برگردند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید به سادگی با تکرار مراحل بالا دوباره وضعیت فعال خود را پنهان کنید.

جمع بندی

چک کردن زمان آخرین بازدید، یکی از راه های کنترل اینستاگرام شما توسط سایر کاربران است. حتی اگر پیج خصوصی اینستاگرام داشته باشید، باز هم مخاطبین شما می توانند آنلاین بودن تان را چک کنند. برای بالا بردن حریم خصوصی کاربران، اینستاگرام تنظیمات متعددی در بخش Privacy ارائه داده است. در این مقاله نحوه مخفی کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام را توضیح دادیم.

ویژگی Activity Status در بخش دایرکت و لیست مخاطبین هنگام ارسال پست و استوری، قابل مشاهده است. شما می توانید با طی کردن مراحلی که در مقاله توضیح دادیم، این قابلیت را غیرفعال کنید. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *