[smartslider3 slider="2"]

آموزش تغییر زبان گوشی های اندروید و فارسی کردن آن

آموزش فارسی کردن گوشی های اندروید

وقتی گوشی را خریداری می کنید زبان گوشی معمولا انگلیسی است. ممکن است بخواهید زبان گوشی اندرویدی تان را فارسی کرده یا زبان دیگری بگذارید. تغییر زبان منوی گوشی و فارسی کردن اندروید بسیار ساده است. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه فارسی کردن گوشی های اندرویدی را به چند روش به شما آموزش دهیم.

تغییر زبان گوشی از طریق تنظیمات گوشی

برای تغییر زبان منو در گوشی های اندرویدی لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد تنظیمات یا settings گوشی شوید.
  • گزینه Language and input را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات گوشی گزینه Language and input را انتخاب کنید.
در صفحه تنظیمات گوشی گزینه Language and input را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده گزینه Language را انتخاب کنید.
گزینه Language را مطابق تصویر انتخاب کنید.
گزینه Language را مطابق تصویر انتخاب کنید.
  • با زدن دکمه Language، فهرستی از زبان های قابل انتخاب نمایش داده می شود. با انتخاب هر یک از موارد لیست، زبان گوشی به همان مورد، تغییر پیدا می کند.
از لیست زبان ها، زبان مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
از لیست زبان ها، زبان مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
  • در لیست به دنبال گزینه Farsi یا Persian بگردید و این گزینه را انتخاب کنید. با این کار منوی گوشی و تنظیمات تغییر کرده و فارسی می شوند.
منوی فارسی شده اندروید

نکته: توجه داشته باشید که در برخی مدل های گوشی، به دلیل متفاوت بودن نسخه اندروید یا متفاوت بودن واسط کاربری، ممکن است گزینه های تغییر زبان تا حدودی متفاوت باشد. برای این منظور اگر نتوانستید گزینه Language را بیابید، کافی است از طریق کادر جستجو در بالای صفحه تنظیمات، عبارت Language را تایپ کرده و سپس از طریق آن، اقدام به فارسی کردن گوشی خود نمایید.

فارسی کردن گوشی با استفاده از برنامه فارسی ساز

در صورتی که از طریق تنظیمات، موفق به فارسی کردن گوشی اندرویدی تان نشدید می توانید از نرم افزارهایی که به این منظور ارائه شده اند استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین برنامه ها برای فارسی کردن زبان گوشی های اندرویدی، برنامه ای به نام MoreLocale می باشد.

برای فارسی کردن اندروید با استفاده از نرم افزار MoreLocale لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  • قبل از هر چیز ابتدا نیاز است که ADB یا درایور گوشی را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب نمایید. (برای یافتن درایور گوشی، می توانید به وب سایت رسمی گوشی خود، مراجعه کنید).
  • پس از این که درایور گوشی را دانلود کردید، باید فایل فشرده شده More Locale را دانلود کرده و در حافظه گوشی خود ذخیره کنید.
  • در گام بعدی باید قابلیت USB Debugging را در گوشی تان فعال کنید.
  • پس از این که تمامی مراحل بالا را طی کردید، حال باید نرم افزار More Locale مخصوص کامپیوتر را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید.
  • گوشی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
  • فایل More Locale مخصوص کامپیوتر را از حالت فشرده خارج کنید. سپس روی فایل اجرایی MoreLocale-PC کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.
  • برنامه More Locale مخصوص اندروید را روی گوشی تان اجرا کرده و گزینه Custom Locale را انتخاب نمایید.
  • تنظیمات برنامه را همانند تصویر قرار داده و گزینه Set را انتخاب کنید. (حتما به بزرگی و کوچکی حروف توجه کنید.)
تنطیمات برنامه MoreLocale اندروید برای فارسی کردن گوشی اندروید
تنطیمات برنامه MoreLocale اندروید
  • برنامه را ببندید. به منوی تنظیمات گوشی بروید و همانند آنچه که در قسمت قبلی گفته شد، زبان فارسی را از میان زبان های مختلف موجود در گوشی، انتخاب کنید.

فارسی کردن گوشی با استفاده از رام مخصوص

از آنجایی که بخش زیادی از گوشی های اندرویدی برای فروش در خاورمیانه و ایران طراحی و ساخته می شوند، در مراحل نصب نرم افزار و رام گوشی، زبان فارسی به گوشی ها اضافه می شود. پس برای فارسی کردن این گوشی ها، نیاز به انجام فرایند پیچیده ای نبوده و با استفاده از تنظیمات زبان دستگاه، می توانیم زبان گوشی را به فارسی تغییر دهیم.

اما در صورتی که گوشی مان برای عرضه در خاورمیانه یا آسیا طراحی نشده باشد، معمولا زبان فارسی در رام آن تعبیه نشده و از روش های بالا قادر به فارسی کردن گوشی، نخواهیم بود. در این موارد برای تغییر زبان گوشی به فارسی، باید رام گوشی را تعویض کرده و یک رام مخصوص خاورمیانه را روی آن نصب کنیم. البته باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام به پاک کردن رام گوشی، باید از وجود کاستوم رام مخصوص به گوشی تان، مطمئن شوید و آن را دانلود کنید.

نکته: با تغییر رام گوشی، تمامی اطلاعات شما حذف می شوند. بنابراین باید قبل از اقدامبه تغییر رام، از تمامی فایل ها و اطلاعات مهم خود، پشتیبان تهیه کنید. بهتر است انجام این کار را به کارشناس موبایل یا فردی که در زمینه کار با گوشی های اندرویدی تجربه زیادی دارد بسپارید.

فارسی کردن کیبورد گوشی اندروید

اضافه کردن زبان جدید به کیبورد اندروید فرآیند بسیار ساده ای است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات یا همان Settings  گوشی شوید.
  • صفحه را به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش general and input برسید. این گزینه را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید، گزینه On-screen keyboard را انتخاب کنید.
  • در این بخش از تنظیمات گوشی، نام کیبوردهایی را که در گوشی تان نصب شده اند خواهید دید. کیبوردی که بر روی گوشی تان فعال است را از لیست انتخاب کنید.
مراحل فارسی کردن کیبورد اندروید
  • گزینه Language and types را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، گزینه ای به نام Manage input language وجود دارد که با انتخاب آن می توانید زبان های فعال در گوشی را مشاهده و حتی مدیریت کنید.
  • هم اکنون می توانید زبان های مورد نظر را در کیبورد اضافه کرده یا آن را غیر فعال کنید.
مراحل فارسی کردن کیبورد اندروید 2

توجه: ممکن است با توجه به مدل گوشی اندرویدی تان، مراحل تا حدودی با توضیحات ما متفاوت باشد. اما به طور کلی مراحل افزودن کیبورد فارسی در گوشی های اندروید به روشی که توضیح دادیم می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش های فارسی کردن منوی گوشی و کیبورد در گوشی های اندرویدی پرداختیم. تغییر زبان گوشی های اندرویدی از طریق بخش تنظیمات انجام می شود. اما اگر در بخش تنظیمات ، زبان فارسی موجود نباشد، باید به سراغ روش های پیچیده تری از جمله نصب زبان فارسی و فارسی کردن رام بروید. همچنین اگر به دنبال روش فارسی کردن آیفون هستید، پیشنهاد می کنیم به مقاله ای که در این رابطه منتشر کرده ایم مراجعه کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *