[smartslider3 slider="2"]

آموزش تغییر زبان گوشی آیفون و فارسی کردن آن

برای اینکه بتوانید از گوشی آیفون خود بهتر استفاده کنید، گاهی اوقات لازم است که تغییراتی در آن ایجاد کنید. مواردی از جمله تغییر زمان، تغییر تم و تغییر زبان گوشی از جمله این تنظیمات می باشند. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با فارسی کردن آیفون و مراحل انجام این کار توضیح دهیم. پس اگر می خواهید زبان منو یا کیبورد گوشی اپل تان را فارسی کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل تغییر زبان آیفون

انگلیسی زبان بین المللی است که بهتر است همه افراد دنیا با آن آشنایی داشته باشند. تمام نرم افزارها و سیستم عامل های موجود در دنیا به صورت پیش فرض با منوی انگلیسی ارائه می شوند. با این وجود کمپانی های سازنده این محصولات، زبان سایر کشورها را در تنظیمات محصولات خود ارائه می دهند تا کاربرانی که به انگلیسی مسلط نیستند، بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

برای تغییر زبان سیستم عامل در گوشی های شرکت اپل باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات یا Settings آیفون شوید.
  • روی گزینه General ضربه بزنید.
  • وارد Language & Region شوید.
مراحل تغییر زبان منوی گوشی
وارد تنظیمات اصلی گوشی شده و Language & Region را انتخاب کنید.
  • گزینه iPhone language را برای تغییر زبان آیفون انتخاب کنید.
  • در این بخش می توانید به راحتی روی Other Languages بزنید و زبان آیفون خود را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب زبان، از پایین صفحه دکمه قرمز رنگ Change to را انتخاب کنید.
تغییر زبان آیفون 2
از بخش iPhone language، زبان منوی گوشی را انتخاب کرده و تغییر دهید.

تغییر زبان سیستم گوشی های iPhone به همین سادگی است. حالا زبان گوشی شما به زبانی که انتخاب کردید تغییر پیدا خواهد کرد. در بخش زبان شما می توانید تغییرات دیگری را هم انجام دهید، برای مثال در قسمت Region می توانید کشور خود را انتخاب کنید. با این کار تقویم و ساعت شما مطابق کشوری که در آن هستید، تغییر می کند و حتی گوگل مپ و وضعیت آب و هوایی تان نیز، طبق موقعیت جغرافیایی تان عوض می شوند.

فارسی کردن منوی گوشی های آیفون

اگر به قصد فارسی کردن آیفون مراحل تغییر زبان را پیش رفته باشید، قطعا متوجه شده اید که در لیست زبان های موجود، فارسی وجود ندارد. عدم پشتیبانی آیفون از زبان فارسی سالهاست که ادامه دارد و ظاهرا کمپانی اپل علاقه ای به اضافه کردن زبان فارسی به منوی دستگاه خود ندارد. البته آیفون در بخش کیبورد، از زبان فارسی پشتیبانی می کند. اما برای تغییر منو به زبان فارسی، کار کمی پیچیده تر خواهد بود.

برای تغییر زبان گوشی اپل به فارسی، شما باید گوشی تان را جیلبریک کنید. جیلبریک کردن آیفون تقریبا شبیه به روت کردن دستگاه های اندرویدی می باشد. با جیلبریک کردن گوشی آیفون، امکانات و دسترسی های بیش تری برای مالک گوشی فراهم می شود. در واقع با این کار، اختیاراتی در سطح مدیر دریافت خواهید کرد. البته جیلبریک گوشی یک سری محدودیت ها نیز ایجاد می کند. قبل از اینکه تصمیم به جیلبریک کردن گوشی آیفون بگیرید، بهتر است مقاله ای را که در این زمینه ارائه داده ایم، با دقت مطالعه کنید.

با خواندن مقاله جیلبریک، اگر همچنان قصد فارسی کردن آیفون تان را داشتید، برای جیلبریک دستگاه، باید از نسخه جیلبریکی استفاده کنید که سازگار با نسخه سیستم عامل گوشی تان باشد. مثلاً در صورتی که دستگاه خود را به سیستم عامل ios12 بروزرسانی کرده باشید، باید از جیلبریکی استفاده کنید که برای سیستم عامل ios12 طراحی شده باشد.

برای فارسی کردن آیفون، پس از جیلبریک وارد برنامه Cydia شوید و در بخش Search نام Persian Language for iOS8 را جستجو کنید. سپس در بالای صفحه، سمت راست واژه Install را تایپ کنید. پس از این کار می توانید زبان فارسی را نصب کنید.

فارسی کردن کیبورد در گوشی های آیفون

خوشبختانه از نسخه ios 8 به بعد کمپانی اپل، امکان استفاده از زبان فارسی را در کیبورد این دستگاه ممکن ساخت. در صورتی که مشکلی با انگلیسی بودن منوی گوشی ندارید و فقط نیاز به داشتن یک کیبورد فارسی برای ارسال پیام هایتان دارید، به راحتی می توانید به تنظیمات مراجعه کرده و زبان فارسی را به صفحه کلید گوشی تان اضافه کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات بروید و General را انتخاب کنید.
  • گزینه Keyboard را لمس کنید.
  • در پنجره جدید گزینه اول یعنی Keyboards را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی و در بالای صفحه می توانید کیبوردهایی که در حال حاضر از آن ها استفاده می کنید را ببینید. برای تغییر زبان نوشتاری آیفون کافی است از پایین صفحه گزینه Add New Keyboard را انتخاب کنید.
  • برای تغییر زبان نوشتن در گوشی آیفون، زبان فارسی را از لیست پیدا کرده و آن را لمس کنید.
  • پس از انتخاب زبان، به صفحه قبلی برخواهید گشت و می بینید که زبانی که انتخاب کرده اید به فهرست زبان های کیبورد اضافه شده است.
مراحل فارسی کردن کیبورد گوشی آیفون
مراحل فارسی کردن کیبورد در آیفون

حالا کافی است که کیبورد را باز کنید. انگشتتان را روی آیکون کره زمین در پایین سمت چپ کیبورد نگه دارید و زبان کیبورد را عوض کنید.

برای تغییر دادن زبان نوشتار کیبورد، انگشتتان را روی آیکون کره زمین در پایین سمت چپ کیبورد نگه دارید و زبان کیبورد را از لیست زبان های افزوده شده، عوض کنید.
برای تغییر دادن زبان نوشتار کیبورد، انگشتتان را روی آیکون کره زمین در پایین سمت چپ کیبورد نگه دارید و زبان کیبورد را از لیست زبان های افزوده شده، عوض کنید.

فارسی کردن مرورگر سافاری در آیفون

شما می توانید مرورگر گوشی یا بسیاری از نرم افزارهای نصب شده بر روی آیفون را فارسی کنید. برای این کار باید به لیست برنامه های نصب شده مراجعه کنید.

تغییر زبان سافاری در iOS به این ترتیب است که ابتدا باید به تنظیمات بروید و سپس سافاری را از فهرست برنامه ها انتخاب کنید. در پنجره بعدی و در کادر Preferred Language روی گزینه Language بزنید. در صفحه بعدی زبان مدنظرتان را از فهرست زبان ها پیدا و انتخاب کنید. بار بعدی که سافاری را باز کنید، مرورگر با همان زبانی که انتخاب کرده اید، باز خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله به مبحث فارسی کردن آیفون پرداختیم. فارسی کردن منوی آیفون در حال حاضر تنها از طریق جیلبریک آیفون میسر است. اما برای فارسی کردن کیبورد شما می توانید به راحتی به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و زبان فارسی را به کیبوردتان اضافه کنید. همچنین در آیفون می توانید زبان برنامه های زیادی از جمله مرورگر سافاری را فارسی کنید.

برای این کار کافی است به لیست برنامه های نصب شده بروید و در بخش تنظیمات برنامه، از لیست زبان ها، زبان فارسی را انتخاب کنید. با این وجود بهتر است که خودتان را با زبان اصلی گوشی (زبان انگلیسی) وفق دهید. از آن جایی که کلمات مورد استفاده در منوی گوشی، کلمات پر کاربرد و ساده ای هستند، با چند بار کار کردن به راحتی می توانید متوجه منظور کلمات شوید. همچنین در استفاده های اولیه، کمک گرفتن از مترجم گوگل به شما کمک زیادی خواهد کرد.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *