[smartslider3 slider="2"]

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام در یک دقیقه

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

اینستاگرام برای کاربرانی که نمی خواهند در این برنامه فعالیت داشته باشند دو راهکار ارائه داده است. دی اکتیو اینستاگرام (غیرفعال کردن اینستاگرام) به صورت موقت و دائم، دو راه حلی هستند که اینستاگرام به کاربرانش ارائه داده است.

دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام همان حذف دائمی اکانت اینستاگرام است. قبلا در مقاله ای مراحل حذف اکانت اینستاگرام را توضیح داده ایم. با کلیک بر روی لینک ارائه شده می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما در این مقاله قصد داریم مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت را آموزش دهیم و نکات مربوط به آن را بررسی کنیم.

در غیر فعال کردن موقت اکانت اینستاگرام، اطلاعات شما در سرور اینستاگرام باقی می ماند و این اطلاعات تنها از دید کاربران مخفی می شوند. بنابراین هر زمان که بخواهید با فعال کردن مجدد اکانت، می توانید به تعامل با دوستانتان بپردازید. برای آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مراحل دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام

درون اپلیکیشن موبایل اینستاگرام امکانی برای حذف دائم یا موقت اکانت وجود ندارد. برای حذف موقت اکانت اینستاگرام از طریق موبایل یا کامپیوتر، حتما باید از طریق مرورگر اقدام کنید. برای دی اکتیو کردن اینستاگرام از طریق موبایل یا کامپیوتر مراحل زیر را طی کنید:

نکته: راه دوم برای رسیدن به صفحه حذف موقت حساب اینستاگرام این است که وارد سایت اینستاگرام با آدرس Instagram.com شوید. با ورود به وب سایت از شما خواسته می شود که نام کاربری و پسورد حسابتان را وارد کنید. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و به حسابتان لاگین کنید. بر روی عکس پروفایلتان در بالای صفحه ضربه زده و روی گزینه profile کلیک کنید. سپس در صفحه جدید روی گزینه profile edit ضربه بزنید. به پایین صفحه بروید و روی گزینه temporarily disable my account کلیک کنید. البته با کلیک بر روی دکمه ای که ارائه دادیم، به صورت مستقیم به این صفحه هدایت می شوید.

  • یوزر نیم و پسورد حسابتان را وارد کنید.
مراحل دی اکتیو اینستاگرام
برای شروع فرایند دی اکتیو کردن اینستاگرام نام کاربری و رمز عبور حسابتان را وارد کنید.
  • اکنون در صفحه ای هستید که از شما می خواهد دلیل حذف موقت حساب را بگویید. در این مرحله باید دلیلی برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام ارائه دهید. از لیست why are you disabling your account، یک گزینه را که به نظرتان مناسب است انتخاب کنید.
  • یک بار دیگر پسورد حسابتان را وارد کنید.
  •  روی گزینه temporarily disable account (به معنی دی اکتیو موقت) کلیک کنید تا فرایند دی اکتیو کردن اینستاگرام کامل شود.
انتخاب دلیل حذف اکانت و حذف موقت اکانت
از بین دلایل موجود، یکی از موارد را انتخاب کنید و بر روی دکمه temporarily disable account کلیک کنید.

با انجام مراحل فوق، حساب شما غیر فعال شده و بعد از گذشت مدت کوتاهی (حداکثر دو ساعت) به طور کامل از دید کاربران اینستاگرام پنهان می شود. در این صورت افراد در لیست فالور و فالوینگشان اکانت شما را نمی بینند و امکان ارسال پیام به شما را ندارند.

اگر مایل به انجام مراحل فوق نیستید، می توانید کار ساده تری انجام دهید. اگر قصد دارید مدتی از فضای اینستاگرام دور باشید کافی است برنامه اینستاگرام را از گوشی تان حذف کنید. به این ترتیب، اکانت شما با تمام اطلاعاتش سرجای خود باقی می ماند و هر زمان مایل بودید، می توانید مجددا وارد حسابتان شوید.

در این شرایط تنها کافی ست نام کاربری و رمز حسابتان را به خاطر بسپارید تا زمانی که خواستید مجددا وارد حسابتان شوید، از این اطلاعات برای ورود استفاده کنید. در صورتی که برنامه اینستاگرام را از گوشی تان حذف کرده باشید، سایر کاربران امکان ارسال پیام به صفحه تان را دارند و می توانند پست های شما را ببینند.

بازگردانی اکانت غیرفعال شده اینستاگرام

تا اینجا گفتیم که با دی اکتیو موقت اینستاگرام، تمام اطلاعات اکانت شما از جمله پست ها، چت ها، فالورها و فالوینگ های شما درون اکانتتان محفوظ می مانند و روزی که دوباره اینستاگرام را فعال کنید به تمام این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

اگر بعد از ورود مجدد به حساب متوجه شدید که تعداد فالور یا فالوینگتان کمتر شده است، به این دلیل است که مخاطبینتان هم اینستاگرام خود را دیلیت اکانت یا حذف موقت کرده اند.

مدتی بعد از دی اکتیو اینستاگرام، ممکن است بخواهید مجددا حسابتان را فعال کنید. برای فعال کردن مجدد اکانت اینستاگرامی که دی اکتیو شده، راه ساده ای پیش رو دارید و کافی ست مانند یک اکانت معمولی که قصد ورود به حساب را دارد، ورود کنید. برای این منظور از طریق مرورگر یا اپلیکیشن وارد اینستاگرام شوید و مشخصات حساب کاربری شامل نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کنید تا دوباره وارد حسابتان شوید.

در صورت صحیح بودن اطلاعات، پیج شما دوباره اکتیو می شود. اما اگر اطلاعات وارد کرده صحیح نباشد با پیام هایی همچون عدم صحت اطلاعات ورود مواجه می شوید. در صورتی که رمز عبور حسابتان را به خاطر ندارید، باید مراحل بازیابی رمز اینستاگرام را طی کنید.

فعال کردن مجدد اکانت دی اکتیو شده
فعال سازی مجدد اکانت دی اکتیو شده

نکات مهم در دی اکتیو اکانت اینستاگرام

  • فقط یک بار در هفته می توانید حسابتان را غیر فعال کنید. بنابراین در صورتی که امروز اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو کنید و فردا دوباره وارد اینستاگرام خود شوید و بخواهید مجددا آن را غیرفعال کنید، اینستاگرام مانع می شود و شما باید یک هفته برای حذف موقت حساب اینستاگرام خود صبر کنید.
  • دی اکتیو موقت اینستاگرام با حذف دائم اکانت اینستاگرام تفاوت زیادی دارد. در حذف دائم اطلاعات، حساب شما از جمله فالور، فالوینگ و تاریخچه فعالیت هایتان از سرور اینستاگرام حذف می شود. این اطلاعات قابل برگشت نیستند. همچنین با دیلیت اکانت اینستاگرام، نام کاربری شما آزاد می شود و دیگران می توانند حسابی با این نام ایجاد کنند. در دی اکتیو اکانت اینستاگرام هیچ یک از اتفاقات فوق رخ نمی دهد و تنها حساب شما برای مدتی از دسترس خارج می شود.
  • برگشتن اکانت اینستاگرام چند ساعتی زمان می برد و شما نمی توانید بلافاصله بعد از دی اکتیو اینستاگرام آن را برگردانید.
  • در صورت فعال کردن اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده، فالوورهای شما هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنند.
  • بعد از فعال کردن مجدد حساب، مثل گذشته می توانید به فعالیت در حسابتان بپردازید.
  • دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام کمکی به رفع بلاک توسط سایر کاربران یا رفع ریپورت اینستاگرام نمی کند.
  • بعد از دی اکتیو کردن اینستاگرام تا چند ساعت نام کاربری شما Instagrammer خواهد بود، اما پس از گذشت چند ساعت نام کاربری شما به طور کامل حذف خواهد شد.
  • هنگامی که حساب اینستاگرام خود را از دسترس خارج می کنید، نام کاربری شما غیر قابل استفاده خواهد بود و هیچ شخصی قادر نیست که از نام کاربری شما استفاده کند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *