[smartslider3 slider="2"]

آموزش نحوه خواندن پیام حذف شده از واتساپ

خواندن پیام حذف شده واتساپ

آیا تابحال با پیام This message is was deleted در واتساپ مواجه شده اید؟ این پیام در شرایطی نمایش داده می شود که کاربری به شما پیام دهد و بعد از آن، پیام واتساپ را حذف کند. حذف پیام در واتساپ می تواند کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد که چه پیامی برای آنها ارسال شده، که بعد از آن فرستنده پیام اقدام به حذف آن نموده است. واتساپ اجازه دسترسی به پیام های حذف شده را نمی دهد اما روشی وجود دارد که امکان خواندن پیام حذف شده واتساپ را فراهم می کند.

در این مقاله روش های خواندن پیام حذف شده واتساپ را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

خواندن پیام حذف شده واتساپ توسط مخاطب

واتساپ قابلیتی دارد که تا 68 دقیقه بعد از ارسال پیام، می توانید پیام ارسال شده را به صورت دو طرفه حذف کنید. با این کار مخاطبی که پیام برای او ارسال شده بود با پیام This message is was deleted مواجه می شود.

چت های WhatsApp رمزنگاری شده اند و در حالت عادی امکان بازیابی پیام های حذف شده واتساپ از طریق خود برنامه وجود ندارد. تنها راه برای خواندن پیام حذف شده، این است که از برنامه های ردیابی اعلان گوشی استفاده کنید.

برنامه های زیادی برای رهگیری اعلانات وجود دارند که یکی از بهترین آن ها WAMR می باشد. با برنامه WAMR، امکان ردیابی اعلان های WhatsApp و سایر پیام رسان ها مانند اینستاگرام و تلگرام را خواهید داشت. هنگامی که شخصی برای شما پیامی در واتساپ ارسال می کند، اپلیکیشن WAMR محتوای این پیام را ذخیره کرده و حتی اگر کاربر آن را حذف کند، محتوای پیام حذف شده توسط برنامه WAMR در دسترس شما قرار می گیرد.

خواندن پیام حذف شده واتساپ با اپلیکیشن WAMR  امکان پذیر است.
خواندن پیام حذف شده واتساپ با اپلیکیشن WAMR امکان پذیر است.

البته این راهکار با محدودیت هایی همراه است. این محدودیت ها شامل موارد زیر می شوند:

  • اگر شما ناتیفیکیشن پیام برخی از مخاطبین خود را بی صدا کرده  باشید و آنها پیامی را برای شما ارسال نموده و بعد حذف کنند، نمی توان پیام های مذکور را بازیابی کرد.
  • اگر دانلود خودکار رسانه در واتساپ را غیرفعال کرده باشید، WAMR نمی تواند فایل های حذف شده را ذخیره کند.
  • اگر هنگام دریافت و حذف شدن پیام، اینترنت گوشی شما خاموش باشد، WAMR امکان دریافت و ذخیره اعلان ها را ندارد.

بنابراین حالت ایده آل برای خواندن پیام حذف شده واتساپ این است که اینترنت گوشی وصل باشد و پیام های واتساپ توسط نوتیفیکیشن، اعلان شوند. به محض دریافت اعلان جدید، WAMR آن را در حافظه خود ذخیره می کند. در این صورت حتی اگر کاربر فرستنده پیام، پیامش را حذف کند، شما باز هم از محتویات پیام مطلع خواهید شد.

در ادامه نحوه استفاده از این برنامه را توضیح می دهیم.

مراحل بازیابی و خواندن پیام های حذف شده با برنامه WAMR

با استفاده از WAMR می توانید اعلان پیام های متنی و فایل های چندرسانه ای را بررسی کنید. مراحل استفاده از برنامه  WAMR به شرح زیر است:

  • WAMR را از گوگل پلی دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید.
دانلود wamr
wamr را تنها از وب سایت های معتبر مثل گوگل پلی دانلود کنید.
  • برنامه را باز کنید، شرایط و ضوابط را بخوانید و بپذیرید. پس از قبول شرایط بر روی دکمه Next ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید از شما خواسته می شود که برنامه هایی را که قصد دارید اعلان آن ها را نظارت کنید علامت بزنید. از لیست، برنامه WhatsApp را انتخاب کنید و روی دکمه فلش ضربه بزنید.
مراحل خواندن پیام حذف شده واتساپ
مراحل خواندن پیام حذف شده واتساپ با WAMR
  • در صفحه Setup، روی دکمه Enable در پشت Notification reader ضربه بزنید.
مراحل خواندن پیام حذف شده واتساپ با WAMR
  • در صفحه دسترسی به اعلان، به نظارت بر اعلان برای WAMR اجازه دهید.
کار با wamr
بر روی Allow کلیک کنید.

مراحل کار به پایان رسید. از این به بعد اگر شخصی پیامی را برای شما ارسال کرده و سپس آن را حذف کند، WAMR به شما اطلاع خواهد داد. با ضربه زدن روی اعلان، می توانید پیام را بخوانید.

نمونه ذخیره نوتیفیکیشن توسط برنامه WAMR
نمونه ذخیره نوتیفیکیشن توسط برنامه WAMR

نکته:

نسخه های جدید سیستم عامل اندروید از راهکارهای جدیدی در مدیریت مصرف باتری بهره می برند و همین امر ممکن است، روند اجرای این برنامه را مختل کند. در واقع قابلیت مدیریت مصرف باتری در سیستم عامل اندروید، اجرای برنامه WAMR را با مشکل مواجه می کند. بنابراین باید با مراجعه به تنظیمات برنامه WAMR، آن را در پس زمینه فعال نگه دارید تا همیشه به اعلان های واتساپ دسترسی داشته باشد .

بازیابی پیام هایی که خودمان حذف کرده ایم

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که تاریخچه پیام با یکی از مخاطبینتان را حذف کنید، اما مدتی بعد به آن پیام نیاز پیدا کرده باشید. در این شرایط ممکن است بتوانید با استفاده از بکاپ واتساپ پیام مدنظرتان را بازیابی کنید.

در مقاله ای با عنوان روش های بکاپ گیری از واتساپ در رابطه با گرفتن بکاپ واتس اپ در گوشی توضیح داده ایم. برای گرفتن بکاپ باید به تنظیمات واتساپ بروید و از قسمت chats گزینه chat backup را انتخاب کنید. در صفحه chat backup می توانید نسخه پشتیبان از واتساپتان تهیه کنید. همچنین این صفحه تنظیماتی ارائه می دهد که می توانید بازه زمانی بکاپ خودکار را تعین کنید (روزانه، هفتگی و ماهانه) تا خود واتساپ در بازه تعیین شده یک پشتیبان جدید از داده ها بگیرد.

خواندن پیام حذف شده واتساپ با بکاپ واتساپ
با قابلیت بکاپ واتساپ می توانید پیام های حذف شده قدیمی را بازیابی کنید.

اگر از واتساپ به عنوان پیام رسان اصلی خود استفاده می کنید و بازیابی و خواندن پیام های حذف شده و قبلی، برای شما اهمیت دارد، باید همیشه از اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا در مواقع لازم به آن ها دسترسی داشته باشید. چون گاهی ممکن است به طور تصادفی یا عمدی، این پیام ها را پاک کنید و بعدا به آنها نیاز پیدا کنید.

البته به این نکته هم توجه کنید که بازگردانی پیام ها از طریق بکاپ، منوط به این است که در زمان گرفتن آخرین بکاپ، پیام مدنظر شما بر روی اکانت بوده است یا خیر؟ برای مثال اگر امکان بک آپ به صورت روزانه را فعال کرده اید، از زمان بک آپ قبلی تا روز بعد که بک آپ جدید گرفته می شود فرصت دارید نسخه پشتیبان پیام هایتان را بازیابی کنید.

در صورت نیاز به استفاده از فایل پشتیبان، لازم است واتساپ را حذف کرده و دوباره نصب کنید. پس از نصب هنگامی که وارد حساب کاربری شدید روی گزینه Restore Chat History کلیک کنید. به این ترتیب نسخه پشتیبان پیام های واتساپ را بازیابی می کند و شما می توانید به پیام مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

خواندن پیام حذف شده واتساپ امکان پذیر است. برای این کار می توانید از برنامه های ردیابی اعلان  که در مقاله معرفی کردیم استفاده کنید. اگر به دنبال برنامه دیگری برای دسترسی به اعلان های گوشی هستید ما به شما اپلیکیشن های Notisave ،WhatsRemoved ،Auto RDM و Notification History Log را پیشنهاد می کنیم.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *