[smartslider3 slider="2"]

آموزش ثبت نام در روبیکا و نحوه کار با این برنامه

ثبت نام در روبیکا و نحوه کار با این برنامه

روبیکا یک سوپر اپلیکیشن ایرانی است که قابلیت پیام رسانی، انتشار محتوای تصویری، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و… را ارائه می دهد. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن Rubika باید در این برنامه ثبت نام کنید. ثبت نام در روبیکا و فعالیت در این اپلیکشن رایگان است، اما مشابه سایر برنامه های شبکه اجتماعی، هزینه اینترنت از بسته اینترنتی شما کسر می شود.

در این مقاله امکانات و خدمات اپلیکیشن روبیکا را معرفی می کنیم. همچنین نحوه ثبت نام و شروع فعالیت در روبیکا را آموزش می دهیم. در ادامه به طور مختصر دسترسی به تنظیمات مهم و امکانات این برنامه را بررسی می کنیم.

مهم ترین امکانات برنامه روبیکا

 روبیکا به عنوان یک سوپر اپلیکیشن ایرانی فعالیت دارد و سرورهای این برنامه در ایران مستقر هستند. این اپلیکیشن در سال 1396 ارائه شد. در سال های اول انتشار روبیکا، دولت ایران تبلیغات زیادی روی این برنامه داشت و حتی مصرف اینترنت این اپلیکیشن رایگان بود. در حال حاضر هزینه اینترنت این برنامه طبق تعرفه اینترنت داخلی محاسبه می شود.

بعد از نصب برنامه و ثبت نام در روبیکا با امکانات متعددی مواجه می شوید. برخی از مهم ترین امکانات و خدماتی که روبیکا ارائه می دهد عبارتند از:

  • پیام رسان اینترنتی با قابلیت ایجاد کانال
  • شبکه اجتماعی با امکان انتشار پست های تصویر و ویدئو
  • امکان پرداخت قبوض و امکانات معمول اپلیکیشن های پرداخت اینترنتی همچون خرید شارژ، خرید بلیط و…
  • امکان مشاهده شبکه های تلویزیونی و مشاهده مسابقات ورزشی به صورت زنده
  • تماشای فیلم و سریال های داخلی و خارجی
  • امکان گوش دادن به موسیقی
  • آموزش آنلاین رایگان و امکان شرکت در این کلاس ها
  • دسترسی به معتبرترین خبرگزاری ­ها از طریق صفحه اخبار
  • و…

ثبت نام در روبیکا و ورود به برنامه

برای استفاده از روبیکا قبل از هر کاری آخرین نسخه برنامه روبیکا را دانلود کنید. بعد از اتمام فرایند دانلود، بر روی دکمه نصب برنامه ضربه بزنید تا فرایند نصب روبیکا انجام شود. بعد از اینکه روبیکا را نصب کردید وارد برنامه شوید و مانند عکس زیر گزینه ورود را لمس کنید.

ثبت نام در روبیکا و ورود به برنامه
ثبت نام در روبیکا و ورود به برنامه

برای ثبت نام در برنامه نیاز است که شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس دکمه ورود را لمس کنید. (نکته: شماره همراه خود را به صورت کامل و همراه با 0 اول شماره وارد کنید.)

بعد از وارد کردن شماره همراه، کد امنیتی از طرف سرورهای این اپلیکیشن برای شما ارسال می شود. وارد صفحه پیام های گوشی شده و کد احراز هویت روبیکا را بخوانید. کد دریافتی را برای تایید شماره موبایل خود، داخل نرم افزار وارد کنید تا نرم افزار از صحت شماره موبایل شما مطمئن شود. با انجام مراحل فوق، ثبت نام در روبیکا با موفقیت به پایان می رسد. حال برای استفاده از امکانات برنامه، باید وارد برنامه شوید.

تنظیمات روبیکا

با مراجعه به تنظیمات برنامه روبیکا، می توانید تغییراتی از جمله موارد امنیتی، پیام، اطلاعات کاربری و… را تغییر دهید. برای ورود به تنظیمات برنامه روبیکا، باید بر روی آیکون تنظیمات برنامه که در گوشه پایین و سمت چپ برنامه قرار گرفته است ضربه بزنید.

 در صفحه تنظیمات، گزینه های مختلفی وجود دارد. با ورود به هر صفحه می توانید تنظیمات مربوط به همان بخش را مشاهده کنید. برای مثال در بخش اطلاعات کاربری بر روی پروفایل کلیک کنید. در این صفحه می توانید نام کاربری تان را تغییر دهید. همچنین امکان تعیین تصویر پروفایل برای شما فراهم است.

تنظیم مربوط به تغییر نام در روبیکا
دسترسی به تنظیمات مربوط به تغییر نام در روبیکا

برای ثبت نام کاربری (آیدی) کافیست گزینه تنظیم نام کاربری را لمس کنید. پس از وارد کردن نام کابری مورد نظر در کادر مشخص شده، کافیست گزینه ثبت را انتخاب کنید.

نام کاربری باید غیر تکراری باشد و هیچ کسی غیر از شما این نام کاربری را انتخاب نکرده باشد؛ در غیر این صورت برنامه به شما امکان ثبت نام کاربری را نمی دهد. نام کاربری روبیکا باید با حروف انگلیسی باشد. همچنین در انتخاب نام کاربری می توانید از اعداد 0-9 استفاده کنید. تعداد حروف نام کاربری شما می تواند بین 5 تا 30 حرف باشد.

امکانات برنامه روبیکا

امکانات مختلف برنامه روبیکا
بر روی هر یک از لینک های صفحه اصلی که کلیک کنید، به صفحه مخصوص همان خدمات منتقل می شوید.

در صفحه اصلی روبیکا، خدمات مختلف این برنامه لیست شده اند. پیام رسان، فیلم و سریال، خرید اینترنتی، خرید بلیط و… برخی از خدمات برنامه روبیکا هستند. کار با روبیکا و استفاده از امکانات آن خیلی ساده است. با این وجود در ادامه چند مورد از خدمات این برنامه را بررسی می کنیم.

 قرار دادن پست در روبیکا

شما می توانید در روبینو فعالیت کنید و پست هایی را در صفحه اختصاصی تان منتشر کنید. انتشار پست و دیده شدن آن باعث افزایش امتیاز شما در این برنامه می شود.

برای اینکه بتوانید یک پست جدید در روبیکا منتشر کنید، کافی ست وارد “صفحه من” شوید و بر روی آیکن مداد ضربه بزنید. بعد از ورود به صفحه افزودن پست می توانید متن مورد نظرتان را بنویسید و برای اضافه کردن فایل، بر روی علامت + ضربه بزنید. فایل تصویری را از گالری گوشی انتخاب کنید و اگر پستتان آماده است، بر روی دکمه “ارسال” ضربه بزنید تا پست در صفحه شما منتشر شود.

همچنین شما می توانید صفحات روبیکای دوستانتان یا سایر صفحات عمومی در برنامه روبیکا را بررسی کنید.

کسب امتیاز و شرکت در قرعه کشی

روبیکا جهت تبلیغات برنامه و جذب مخاطب قرعه کشی هایی را انجام می دهد. برای شرکت در قرعه کشی روبیکا باید کاربران بتوانند امتیاز خودشان را در این برنامه بالا ببرند. کسب امتیاز در روبیکا به دو صورت امکان پذیر است. حالت اول این است که با فعالیت در روبیکا و به دست آوردن لایک و ستاره، امتیازتان را افزایش دهید. در حالت دوم با دعوت دوستانتان به روبیکا و ثبت نام آن ها، به شما امتیازی جهت دعوت داده می شود.

برای دعوت از دوستانتان باید وارد قسمت “دعوت از دوستان” شوید و شماره موبایل دوست خود را وارد کنید. به ازای دعوت از هر دوست به شما دو امتیاز تعلق می گیرد. برای مشاهده میزان امتیازات روبیکا کافی ست وارد باشگاه روبیکا شوید و امتیازات خود را مشاهده کنید.

پیدا کردن فیلم دلخواه در نرم افزار روبیکا

برای مشاهده فیلم در روبیکا، باید وارد بخش “فیلم و سریال” شوید. بعد از ورود به این صفحه، نام فیلم مدنظرتان را در کادر جستجو وارد کنید. زمانی که فیلم خود را انتخاب می کنید نرم افزار از شما میخواهد که کیفیت فیلم را انتخاب کنید. با انتخاب کیفیت هوشمند، نرم افزار بر اساس ابعاد دستگاه تان کیفیت را انتخاب می کند. همچنین خودتان می توانید از بین کیفیت های موجود، یکی از موارد را انتخاب کنید.

دیدن فیلم در روبیکا

پخش موزیک در روبیکا

از قسمت سرویس ها می توانید به بخش “موزیک” دسترسی پیدا کنید. در صفحه موسیقی، دسته بندی های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. بر اساس دسته بندی ها به آهنگ مورد نظرتان مراجعه کنید. شما می توانید به آهنگ های مورد علاقه تان امتیاز بدهید.

آیا ثبت نام در روبیکا برای کودکان مناسب است؟

در این مقاله به صورت خلاصه و کاربردی مراحل ثبت نام در روبیکا و کار با این برنامه را آموزش دادیم. روبیکا سوپر اپلیکیشنی است که امکانات مختلف از جمله پخش کننده فیلم و موسیقی، پیام رسان، شبکه اجتماعی، خرید شارژ، بررسی اخبار و… را ارائه می دهد.

وظیفه مراقبت و نظارت بر فرزندان در فضای مجازی و دنیای واقعی، بر عده والدین است. در استفاده کودکان از روبیکا دقت کنید؛ درست است که روبیکا تحت قوانین کشور ایران ارائه شده است، اما این دلیل بر آن نیست که محتوای روبیکا برای هر سنی مناسب باشد.

ممکن است در این برنامه محتوای اجتماعی و اخباری منتشر شود که مناسب کودکان نباشد. صحنه های خشونت آمیز می توانند بر روحیه کودکان تاثیر بدی بگذارند. همانطور که از خطرات اینستاگرام برای کودکان گفتیم، والدین باید نسبت به مضرات استفاده فرزندشان از روبیکا نیز مطلع باشند. توصیه ما به والدین این است که اگر فرزندشان کمتر از 13 سال دارد، اجازه استفاده از روبیکا را به او ندهند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *