[smartslider3 slider="2"]

آموزش کار با برنامه انی دسک (Anydesk) جهت کنترل کامپیوتر از راه دور

آموزش کار با برنامه انی دسک

گاهی ممکن است پیش بیاید که حین کار با کامپیوتر، به مشکلی بخورید و نیاز به کمک داشته باشید. در این شرایط نرم افزارهای کنترل کامپیوتر از را دور می توانند کمک کننده باشند. با ابزار اتصال از راه دور (نرم افزار ریموت کنترل)، فرد متخصص می تواند از طریق اینترنت به کامپیوتر شما متصل شود و مشکل را رفع کند. برنامه انی دسک (AnyDesk) یکی از این نرم افزارها می باشد.

AnyDesk برنامه ساده و خوبی برای اتصال دسکتاپی و موبایلی از راه دور و اشتراک گذاری صفحه نمایش است. این برنامه کمتر از 5 مگابایت حجم دارد و حین اجرا، فضای خاصی از حافظه و پردازنده را اشغال نمی کند. علاوه بر این AnyDesk محیطی کاربرپسند دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است.

در ادامه نحوه نصب و استفاده از این برنامه، جهت دسترسی از راه دور در دسکتاپ را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

دانلود برنامه انی دسک

برای اینکه بتوانید دسترسی کامپیوترتان را به فرد دیگری بدهید قبل از هر کاری هر دو طرف اتصال، باید نرم افزار AnyDesk را دانلود و نصب کرده باشند. نرم افزار AnyDesk تقریبا با تمام سیستم عامل هایی که هم اکنون وجود دارند، سازگاری دارد. سیستم عامل هایی همچون ویندوز، مک، اندروید، iOS، اوبونتو، لینوکس و… از جمله این موارد می باشند.

برای دانلود AnyDesk بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید. یا اینکه وارد وب سایت انی دسک با آدرس AnyDesk.com شوید و از بالای صفحه، سمت راست دکمه Downloads را بزنید. در این مرحله وارد صفحه ای می شوید که لینک دانلود انی دسک در سیستم عامل های مختلف را ارائه داده است. لینک مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا دانلود شروع شود. پس از دانلود باید نرم افزار AnyDesk را در کامپیوترتان نصب کنید.

در ادامه این آموزش ما مراحل اتصال به کامپیوتر (دسکتاپ) را آموزش می دهیم. اگر شما از انی دسک برای سیستم عامل های دیگری استفاده می کنید، لازم است بدانید که روند کار با نرم افزار AnyDesk در تمام سیستم عامل ها، تقریبا مشابه است و با دنبال کردن این آموزش، می توانید از انی دسک در سایر سیستم عامل ها نیز استفاده کنید.

صفحه اول برنامه انی دسک

فرض کنیم که می خواهید کنترل کامپیوترتان را به فرد دیگری بدهید. در این صورت سیستم شما میزبان است و باید درخواست اتصال سیستم مقابل را بپذیرید.

پس از اینکه انی دسک را نصب کردید، زمان آن می رسد تا ID انی دسک تان را کپی کرده و در اختیار میهمان قرار دهید. میهمان کسی است که می خواهد به سیستم شما وصل شود. در هنگام ورود با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد. این صفحه شامل دو قسمت اصلی است.

صفحه اول برنامه انی دسک
صفحه اول برنامه انی دسک
  • This Desk: در این قسمت کدی را مشاهده خواهید کرد که برای اتصال مهمان به سیستم تان، نیاز است این کد را برای او ارسال کنید.
  • Remote Desk: اگر قصد دارید به عنوان مهمان وارد سیستم شخص دیگری شوید، باید کدی که فرد مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد را در فیلد Remote Desk وارد کنید و بر روی دکمه Connect کلیک کنید تا درخواست اتصال برای میزبان ارسال شود.

محیط برنامه انی دسک در سیستم میزبان

زمانی که فردی برای اتصال به کامپیوتر از طریق نرم افزار AnyDesk اقدام می کند، در کامپیوتر میزبان یک درخواست دریافت می شود. کاربر با تایید درخواست، امکان وصل شدن میهمان به سیستم خودش را فراهم می کند. گزینه های مختلفی که در پنجره تایید درخواست اتصال ارائه شده اند، به شرح زیر هستند:

صفحه درخواست اتصال در سیستم میزبان
صفحه درخواست اتصال در سیستم میزبان

در بالای صفحه شما نام و پروفایل کاربری میهمان را مشاهده می کنید. در بخش Permissions دسترسی هایی که می خواهید به مهمان بدهید مشخص شده اند. Permissionsهای مهم این بخش شامل دسترسی به کیبورد و موس شما، فایل ها، کلیپ بورد، صدای کامپیوتر، امکان نوشتن و… می باشد. برای مثال اگر نمی خواهید مهمان صدای موزیکی که در کامپیوتر شما اجرا شده است را بشنود، گزینه Allow to hear sound را غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن علامت بلندگو، فردی که به سیستم شما متصل می شود هم آن موزیک را می شنود.

درخواست اتصال با دو کلید Accept (به معنای قبول درخواست) و Decline (رد درخواست اتصال) پاسخ داده می شود. بعد از دریافت هر درخواست اتصال، کافی است که گزینه های شرح داده شده را بنا به نیاز خود بهینه سازی کنید و سپس بر روی گزینه Accept کلیک کنید تا اتصال بین دو کامپیوتر برقرار شود.

بعد از برقراری ارتباط، از طریق تب Chat، می توانید با میزبان چت کنید. همچنین از تب File Transfer می توانید اقدام به ارسال فایل نمایید.

محیط برنامه انی دسک در سیستم میهمان

اگر شما فردی هستید که می خواهید با انی دسک به سیستم کاربر دیگری وصل شوید، بعد از وارد کردن ID انی دسک کاربر مقابل در صفحه ورود انی دسک، با صفحه ای مواجه می شوید که شامل موارد زیر است:

صفحه میهمان در برنامه انی دسک (بعد از برقراری اتصال)
صفحه میهمان در برنامه انی دسک (بعد از برقراری اتصال)
  1. در سیستم میهمان، امکان اتصال همزمان به چندین سیستم وجود دارد. با کلیک بر روی + می توانید هم زمان به چند سیستم دیگر نیز متصل شوید.
  2. برای گفتگو با میزبان می توانید وارد پنجره chat شوید.
  3. برای دسترسی به تنظیمات کیبورد باید بر روی دکمه سوم کلیک کنید.
  4. بخش چهارم چندین امکان را در اختیار شما قرار می دهد. این امکانات عبارتند از:
    • Switch side : جابجا شدن نقش میهمان و میزبان با یکدیگر و امکان اتصال میزبان فعلی به سیستم طرف مقابل
    • Take Screenshot : گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر میزبان
    • Show system info : دریافت اطلاعات برنامه AnyDesk، مشخصات سیستم عامل و مشخصات سخت افزاری سیستم میزبان
  5. بخش پنجم چندین امکان (جهت نحوه نمایش) در اختیار شما قرار می دهد. این امکانات عبارتند از:
    • Fullscreen mode : تصویر سیستم مقابل به صورت تمام صفحه در سیستم شما نمایش داده می شود.
    • Original : تصویر سیستم مقابل به همان صورت و در همان اندازه اصلی خودش در سیستم شما نمایش داده می شود.
    • Stretch : تصویر سیستم مقابل بر اساس رزولیشن سیستم شما به صورت کامل نمایش داده می شود.
    • Auto-Adapt resolution : با انتخاب این گزینه، رزولیشن سیستم طرف مقابل با رزولیشن سیستم شما برابر می شود.
    • Show remote cursor : با تیک زدن این گزینه، نشانگر موس طرف مقابل هنگام حرکت به شما نمایش داده می شود.
  6. با کلیک روی بخش ششم، گزینه هایی برای کنترل سیستم مقابل برای شما نمایش داده می شود. این گزینه ها عبارتند از:
    • Transmit sound : اگر این گزینه تیک داشته باشد، صداهای سیستم طرف مقابل (مانند صدای موزیک یا صدای برنامه ها) برای شما پخش می شود.
    • Control mouse and keyboard : اگر تیک این گزینه برداشته شود، شما دیگر نمی توانید سیستم میزبان را کنترل کنید و موس و کیبورد شما در سیستم طرف مقابل عمل نخواهد کرد.
    • Synchronize clipboard : اگر تیک این گزینه برداشته شود، امکان انتقال فایل و متن بین دو سیستم غیرفعال می شود.
    • Block user’s input : با زدن تیک این گزینه، دسترسی طرف مقابل به موس و کیبورد قطع می شود و فقط شما می توانید روی سیستم طرف مقابل کنترل داشته باشید. (البته این قابلیت در صورتی در دسترس است که میزبان در زمان اتصال، با انتخاب گزینه Allow to block keyboard and mouse این دسترسی را به شما داده باشد.)
  7. Disconnect: زمانی که کارتان به اتمام رسید، جهت خروج از سیستم باید روی گزینه Disconnect کلیک کنید.

در سمت میزبان، اگر شرایط فراهم باشد شما پیام AnyDesk Ready یا علامت تیک سبز را در گوشه برنامه خواهید دید. در صورت قطع ارتباط پیغامی همانند تصویر زیر در سیستم مهمان نمایش داده می شود. این پیام وقتی نمایش داده می شود که به دلیل قطع شدن اینترنت، ارتباط شما قطع شده باشد. یا اینکه سیستم میزبان دسترسی شما را منحل کرده باشد. برای اتصال مجدد لازم است روی دکمه Retry کلیک کنید تا در صورت پذیرش دوباره درخواست، اتصال شما برقرار شود.

قطع شده اتصال در برنامه انی دسک
بر روی Retry کلیک کنید تا درخواست اتصال مجدد، به سیستم میزبان ارسال شو.

رمزگذاری بر روی AnyDesk

در حالت عادی هر بار که بخواهیم فردی به سیستم مان وصل شود، نیاز است که خودمان کنار سیستم باشیم و دکمه Accept را بزنیم. در برنامه AnyDesk، امکان رمزگذاری بر روی نرم افزار وجود دارد. اگر بخواهیم بدون کلیک بر روی Accept، اتصال برقرار شود در ابتدا باید سیستم میزبان یک رمز عبور تعریف کند تا زمانی که کسی قصد اتصال به سیستم را داشت، به جای انتخاب گزینه Accept، با وارد کردن رمز عبور به صورت خودکار به سیستم متصل شود.

  • برای این کار ابتدا بر روی گزینه Set password for unattended access کلیک کنید.
گذاشتن رمز روی برنامه انی دسک
در صفحه اول برنامه روی گزینه Set password for unattended access کلیک کنید.
  • تیک گزینه Enable unattended access را بزنید.
برای گذاشتن رمز، تیک گزینه Enable unattended access را بزنید.
تیک گزینه Enable unattended access را بزنید.
  • پنجره تعیین رمز باز می شود. در این صفحه شما باید در فیلد Password رمز خود را وارد کنید و در فیلد Confirm Password همان رمز را تکرار کنید و بر روی گزینه Apply کلیک کنید.جهت حفظ امنیت رمز مطمئنی انتخاب کنید.
گذاشتن رمز روی برنامه انی دسک- مرحله سوم
بعد از وارد کردن رمز انی دسک و تکرار رمز، بر روی دکمه Apply کلیک کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال برنامه ای امن و سبک برای کنترل گوشی و کامپیوتر از راه دور هستید، ما به شما نرم افزار AnyDesk را پیشنهاد می کنیم. در این برنامه هر بار که کسی بخواهد از راه دور به سیستم شما وصل شود، برنامه در قالب پیامی این موضوع را به شما اطلاع می دهد. در صورت قبول شدن درخواست، اتصال برقرار می شود. بعد از تمام شدن اتصال و خارج شدن مهمان، به هیچ وجه امکان ورود دوباره به کامپیوتر وجود ندارد. مگر اینکه مهمان دوباره درخواست اتصال بدهد و شما درخواست او را قبول کنید.

همچنین با تعیین پسورد انی دسک و اعلام پسورد به افراد مطمئن، در دفعات بعد نیاز به تایید درخواست نبوده و اتصال برقرار می شود. این موضوع برای مواقعی که شما پشت سیستم تان حاضر نیستید و نیاز به اتصال سریع به سیستم دارید، مفید است. شما می توانید در زمان اتصال، پشت سیستم خود نشسته و تمامی اعمال فردی که به سیستم شما متصل است را مشاهده و کنترل کنید. هر زمان که شما به عنوان میزبان بخواهید، می توانید دسترسی مهمان را متوقف کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *