[smartslider3 slider="2"]

چگونه کامپیوتر را از راه دور با گوشی کنترل کنیم؟

آموزش کنترل کامپیوتر از راه دور با اپلیکیشن گوشی

آیا می دانید چگونه کامپیوتر را از راه دور با گوشی کنترل کنید؟ با برنامه های پیشرفته ای که برای کنترل کامپیوتر طراحی شده اند، آشنایی دارید؟

قدرت تکنولوژی به اندازه ای است که این روزها شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی در صنایع مختلف هستیم. یکی از تحولات بسیار شگفت انگیز، کنترل کامپیوتر از راه دور است. بی شک اکثر شما عزیزان به سبب بسیاری از مشغله های کاری و یا عدم انتقال کامپیوتر به همراه خود، به دنبال یک روش کارآمد و مناسب برای دسترسی به تمامی برنامه های خود هستید. هم اکنون با بهره مندی از علم نوین روز، که با قدرتمندترین تکنولوژی روز دنیا آمیخته شده است، شاهد چنین رویکردی هستیم؛ اما چگونه؟ در ادامه جهت آشنایی بیش تر شما عزیزان توضیحات کامل تری را ارائه خواهیم داد.

چگونه کامپیوتر را از دور با گوشی کنترل کنم؟

با توجه به فراگیر بودن اینترنت و به نوعی دنیای مجازی، درصد بالایی از مردم دارای گوشی های هوشمند هستند. حال اینکه، اکثر این افراد نیز در تلاش هستند که استفاده های بسیار مفیدی از گوشی های خود داشته باشند. قابلیت اتصال به اینترنت توسط گوشی هوشمند، امکان انجام بسیاری از فعالیت ها را میسر می کند.

کنترل کامپیوتر از راه دور یکی از همین قابلیت هایی است که توسط همین گوشی های هوشمند و با استفاده از برنامه های مربوطه امکان پذیر خواهد بود. این نوع کنترل یکی از عملکردهای بسیار حائز اهمیت و کارآمدی می باشد که باعث تسهیل برخی امور شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

شاید بعضی مواقع، دسترسی به محتویات داخل کامپیوتر برای شما یک دغدغه بزرگ بوده است، که به ناچار حتی گاهی مجبور به طی کردن مسافت زیادی برای برقراری این دسترسی بوده اید. اما امروزه با کمک برنامه های جدید و گوشی های هوشمند دیگر لازم نیست نگران این دسترسی باشید. کنترل کامپیوتر از راه دور، یکی از قدرتمندترین مزیت های برخی از برنامه های نسل جدید است.

کنترل کامپیوتر از راه دور توسط اپلیکیشن موبایل
با نرم افزار کنترل کامپیوتر از راه دور می توانید در هر مکانی ازز طریق گوشی به کامپیوترتان که در منزل یا محل کار قرار دارد متصل شوید.

معرفی بهترین نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر

 برنامه Anydesk

یکی از بهترین نرم افزارهایی که به منظور کنترل کامپیوتر از راه دور می توان از آن بهره برد نرم افزار AnyDesk می باشد. این برنامه به سبب تکنولوژی ساختاری خاص خود، دارای قدرت عملکرد عالی است و همچنین سرعت اتصال، انتقال و کنترل بالایی دارد. نصب و کار کردن با برنامه AnyDesk کار بسیار راحتی است.

با کمک AnyDesk پیشرفته شما می توانید توسط گوشی تان به راحتی کامپیوتر را کنترل کنید. برای استفاده از این برنامه، باید اتصالی بین گوشی خود و کامپیوتر برقرار کنید. بعد از آن می توانید از تمامی برنامه های موجود در کامپیوتر، توسط گوشی استفاده کنید. استفاده از این اپلیکیشن رایگان می باشد.

برنامه Microsoft Remote Desktop

برنامه های بسیار زیادی برای کنترل کامپیوتر توسط گوشی وجود دارد؛ اما اگر به دنبال بزرگ ترین و بی رقیب ترین برنامه کنترلی هستید، برنامه  Chrome Remote Desktop بهترین است. می توانید این برنامه توسط گوگل کروم به راحتی دانلود کنید. طریقه نصب و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. این برنامه روی کامپیوتر و برنامه دیگری رو گوشی نصب شده، در نتیجه بین این دو اتصال برقرار می شود.

برنامه Splashtop Personal Remote PC

از دیگر برنامه های کنترل کامپیوتر از راه دور می توان به Splashtop Personal Remote PC اشاره کرد. این یکی از قدیمی ترین و اولین برنامه های استفاده از راه دور کامپیوترمی باشد که هم اکنون نیز طرفداران خاص خود را دارد. این برنامه نیز به همراه یک برنامه دیگر و اتصال آن ها بین کامپیوتر و گوشی امکان استفاده از راه دور را میسر می کند.

برنامه Chrome Remote Desktop

از دیگر برنامه های بسیار مطرح کنترل کامپیوتر از راه دور، برنامه Chrome Remote Desktop است که قدرت عملکردی بالایی دارد. شما می توانید این برنامه را از فروشگاه کروم به راحتی دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب کنید. عملکرد و استفاده از این برنامه بسیار ساده و سریع است و به همین منظور پرطرفدارترین برنامه اتصال کامپیوتر به گوشی شناخته می شود.

معرفی برنامه Remote chrome

چگونگی عملکرد بهترین نرم افزار کنترل از راه دور کامپیوتر

فرایند استفاده از برنامه های کنترل از راه دور تقریبا مشابه است و ما در این قسمت طرز کار با انی دسک را آموزش می دهیم. شما برای استفاده از سایر برنامه ها نیز می توانید همین رویکرد را پیش بگیرید.

  • برای کنترل کامپیوتر از راه دور توسط گوشی، باید اپلیکیشن AnyDesk را هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی نصب کنید. برای انجام این کار باید به  وب سایت AnyDesk مراجعه کرده و در این سایت ورژن متناسب با سیستم عامل کامپیوتر خود را دانلود نمایید.
  • پس از دانلود برنامه باید به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کرده و این بار اپلیکیشن AnyDesk موبایل را نصب کنید.
  • زمانی که برنامه دانلود شده روی کامپیوتر ویندوزی یا مک نصب و اجرا شد، یک پنجره  با عدد 9 رقمی ظاهر می شود.
کپی کردن کد انی دسک از روی گوشی
کد ارائه شده در این صفحه را کپی کرده یا در بخش وارد کردن کد بر روی گوشی تایپ کنید.
  • شما باید اپلیکیشن AnyDesk را روی گوشی موبایل باز و از قسمت Remote Address عدد 9 رقمی نمایش داده شده را روی صفحه mobile وارد کنید.
اتصال انی دسک به گوشی
کد انی دسک را در کادر علامت زده در تصویر وارد کرده و بر روی دکه ارسال کلیک کنید.
  • پنجره پاپ اپ جدیدی روی کامپیوتر باز می شود و درخواست اتصال می دهد که بایستی قبول کرده و روی accept کلیک کنید. نکته مهم برای اینکه بتوانید با نرم افزار موبایل به کامپیوتر متصل شوید این است که فردی کنار کامپیوتر شما باشد و دکمه قبول اتصال را فشار دهد. بعد از آن به راحتی می توانید از کامپیوتر خود بر روی گوشی بهره ببرید.
پاپ اپ تایید دسترسی به کامپیوتر
در پاپ اپ تایید اتصال چند دسترسی وجود دارد که می توانید تیک آن را فعال کرده یا بردارید. برای مثال امکان شنیدن صدای محیط یا دسترسی به Clipboard سیستم از جمله این دسترسی ها هستند.

با انجام تمام این فرآیندها صفحه کامپیوتر روی گوشی نصب و به راحتی کنترل کامپیوتر از راه دور امکان پذیر خواهد بود.

مزایای استفاده از نرم افزارهای کنترل از راه دور کامپیوتر

امروزه با پیشرفت قابل توجه تکنولوژی شاهد روی کار آمدن درصد بالایی از کسب و کارها هستیم و همین باعث شده تا برنامه های مدیریتی با قدرت عملکرد عالی به تولید برسند. برنامه های کنترل کامپیوتر از راه دور نیز نمونه ای از قدرتمندترین برنامه های طراحی شده هستند که باعث افزایش کیفیت و سرعت عملکرد برخی از فعالیت ها می گردند. با اتصال گوشی به کامپیوتر می توان از گوشی خود تحت عنوان ریموت کنترل استفاده برد.

برای برقراری این ارتباط باید حتما از ترکیب دو اپلیکیشن با یکدیگر استفاده کنید که یکی از برنامه های مخصوص باید روی کامپیوتر شما و دیگری روی گوشی نصب گردد. نرم افزاری که شما روی گوشی هوشمند خود وصل می کنید، باید به نرم افزار سرور وصل گردد و در نتیجه ارتباط صورت خواهد گرفت.

استفاده از این نرم افزارها که با تکنولوژی روز دنیا درهم آمیخته اند، اختیارات بسیار زیادی را به شما می دهد. همین امکانات منحصر به فردی که به شما داده می شود خود جزو عملکردها و همچنین مزیت های خاص این برنامه ها به شمار می رود. توجه داشته باشید که اگر چه برخی از این برنامه ها از لحاظ قدرت عملکرد و برخی ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما در اصل همگی با یک هدف خاصی طراحی شده اند. برخی از مزیت های بهترین برنامه های کنترل کامپیوتر از راه دور عبارتند از:

  • قابلیت دسترسی به دستگاه های گوناگون بدون هیچ پیکربندی
  • عدم نیاز به تنظیمات پیچیده جهت برقراری اتصال
  • امکان انتقال تمامی فایل ها و محتویات موجود در دستگاه
  • دارای سرعت عملکرد بسیار بالا
  • قابلیت پشتیبانی از راه دور

نرم افزار کنترل گوشی از راه دور

تا این جا در رابطه با نرم افزارهای کنترل کامپیوتر توسط گوشی توضیح دادیم اما آیا چیزی درباره برنامه های کنترل گوشی توسط کامپیوتر یا موبایل شنیده اید؟ نرم افزار کنترل گوشی این قابلیت را دارد که اطلاعات تمام نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی دیگری را به شما نمایش دهد. البته استفاده از این قابلیت به شرطی قانونی است، که شما بخواهید از آن برای کنترل فرزند کوچکتان استفاده کنید و نه شخص دیگری.

سامانه مراقبت از فرزندان در سراسر دنیا یک برنامه کاربردی محسوب می شود که والدین از آن، برای کنترل فرزندان در اینترنت استفاده می کنند. استفاده از این برنامه ها برای کنترل فرزندان زیر 18 سال قانونی است. اما استفاده از کنترل افراد بالای سن قانونی، پیگرد قانونی خواهد داشت.

در این روش برنامه کنترلی بر روی گوشی کودک نصب شده و بعد از نصب به طور کامل پنهان می شود. شما می توانید هر لحظه با گوشی یا کامپیوتر به سامانه متصل شوید و بخش های مختلف گوشی فرزندتان را از راه دور کنترل کنید. برای مثال اینستاگرام، واتساپ، تماس ها، پیام ها و… بخش هایی از گوشی هستند که شما امکان کنترل آن را خواهید داشت.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *