[smartslider3 slider="2"]

معرفی 5 بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله

معرفی بازی کودکان 7 تا 10 ساله

امروزه اکثر کودکان 7 ساله و بالاتر، تسلط بالایی در استفاده از ابزارهای تکنولوژی از جمله موبایل دارند. کودکان علاقه زیادی به بازی های موبایل نشان می دهند و والدین نیز برای پیگیری درس ها و بازی کردن، اقدام به خرید موبایل یا تبلت برای کودکشان می کنند. نکته مهم این است که کودکان در هر سنی باید تنها و تنها بازی هایی را انجام دهند که متناسب سنشان است. در این مقاله ما به معرفی بازی های موبایل مناسب کودکان 7 تا 10 ساله می پردازیم.

چرا باید روی رده سنی بازی های موبایل کودکان حساس باشیم؟

گوشی های هوشمند امروزه جزو مهم ترین وسایلی هستند که روزانه با آن ها سروکار داریم. کودکان نیز از بدو تولد دائماً این وسیله الکترونیکی را در دستان والدین و اطرافیان خود مشاهده می کنند و با الگو گرفتن از رفتار آن ها تمایل به بازی با این ابزار هوشمند دارند. بچه ها اغلب برای کنجکاوی و سرگرمی به سراغ موبایل می روند و والدین وظیفه دارند تا به این کنجکاوی را به درستی مدیریت کنند، تا مبادا کودک به  قصد کنجکاوی وارد فضایی شود  که برای رده سنی او مناسب نیست.

یکی از روش های سالم سرگرمی کودکان، هنگامی که یک گوشی هوشمند در دست خود دارند، بازی هایی است که بر روی آن نصب شده است. جالب است بدانید که حتی این بازی ها نیز هر یک دارای رده سنی خاص خود است. به طوری که بازی های رده سنی ۸ سال با بازی موبایل مناسب کودک 4 ساله یکسان نیست.

وجود بازه سنی برای بازی ها را می توان از دو جنبه بررسی کرد:

  • اول این که به احتمال بالا سطح برنامه ای که مثلاً برای بازی موبایل کودکان 7 تا ۱۰ساله ساخته شده، بسیار بالاتر از سطح درک و کنترل یک کودک ۴ ساله است؛ چرا که سختی این بازی ممکن است باعث دل زدگی و کاهش اعتماد به  نفس کودک برای انجام بازی های دیگر شود.
  • از طرفی محتوای عرضه شده در محیط بازی، ممکن است با روحیات یک کودک ۴ ساله همخوانی نداشته باشد. به عنوان مثال می توان به بازی هایی که دو نفر در حال مبارزه با هم هستند اشاره کرد. در این سبک بازی ها هر چه رده سنی بازی بالاتر می رود جزئیات به واقعیت نزدیک تر شده و بازی کردن با آن ها، برای کودکان خردسال، (با عادی جلوه دادن خشونت) تأثیر منفی در تربیت و اخلاق کودک خواهد داشت.

علاوه بر اینکه رده سنی برای انتخاب بازی های قابل نصب بر روی تلفن های هوشمند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند شما به عنوان والدین یک کودک تصمیم می گیرید که فرزند شما آیا فقط نیاز به سرگرمی دارد یا در حین بازی قرار است آموزش ببیند.

معرفی بهترین بازی های موبایل کودکان 7 تا 10 ساله

در ادامه قصد داریم به بررسی بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله بپردازیم. این دسته شامل بازی هایی فقط با هدف سرگرمی، یا بازی هایی فقط با هدف آموزش و یا شامل بازی هایی خواهند بود که کودک بدون توجه مستقیم به آموزش و با سرگرمی، موضوعی را یاد می گیرد.

آموزش انگلیسی در یک محیط جذاب و کاربردی

بازی Kids Academy Talented & Gifted یک بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله است و مناسب کودکانی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و به  تازگی آموزش این زبان را شروع کرده اند. از این بازی حتی می توانید به عنوان خودآموز زبان انگلیسی برای کودک خود استفاده کنید.

مهارت هایی مثل نوشتن و تمرین اعداد و کلمات ساده انگلیسی، تمرین اصول ابتدایی ریاضی با اعداد انگلیسی و قصه های کوتاه به زبان انگلیسی به همراه گرافیک جذاب و قابل تغییر و شخصی سازی توسط کودک، در بازی قابل دسترس هستند. همچنین شما می توانید سطح آموزش در این بازی را متناسب با سن کودک خود تعیین کنید.

بازی Kids Academy Talented & Gifted
بازی Kids Academy Talented & Gifted

ماجراجویی با دختری به نام Nastya

در بازی Learn Like Nastya کودک شما با شخصیت اصلی بازی همراه شده و در بخش های مختلف به ماجراجویی می پردازد. این بازی ترکیبی از بازی های مختلف است که شامل نقاشی و رنگ آمیزی، ساخت پازل، آموزش زبان، ویدیوهای کارتونی جذاب و… است.

معرفی بازی Kids Academy Talented & Gifted
بازی Kids Academy Talented & Gifted

با کودک خود ساختمان های رنگارنگ بسازید

در بازی Builder for kids که یک بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله است، کودک در محیط کاربری جذاب و رنگارنگ بازی، می تواند به کسب تجربه ای جذاب از ساختمان سازی و راه سازی بپردازد و دنیای یک مهندس ساختمان را تجربه کند. در فضای این بازی افراد مختلف به دفتر شخصیت بازی مراجعه کرده و سفارش ساخت منازل خود را به او می دهند. از این جا به بعد همه چیز در دست کودک شماست؛ از انتخاب تجهیزات مورد نیاز گرفته تا ساخت کامل یک برج بلند، در دستان کودک شما قرار دارد.

بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله با موضوع تجربه فضای مهندسی
بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله با موضوع تجربه فضای مهندسی

بازی آرایشگری برای کودک هنرمند شما

یاد گرفتن شغل های مختلف از طریق تجربه واقعی، در بیش تر مواقع برای کودکان خطرناک است. از طرفی فراهم کردن فرصتی ویژه برای تجربه واقعی توسط کودک، ممکن است بسیار هزینه بر باشد. اما یک بازی موبایل به راحتی می تواند این فرصت را برای کودکان فراهم کند.

در بازی toca hair salon 4 کودک شما به  راحتی می تواند در نقش یک آرایشگر ماهر ظاهر شده و در بخش های مختلف این بازی بدون محدودیت و با استفاده از هر رنگ و وسیله ای، با خلاقیت خود به دیزاین مو و ناخن ها، و آرایش صورت شخصیت های بازی بپردازد.

بازی toca hair salon 4
بازی toca hair salon 4

از کودک خود یک دندان پزشک تمام عیار بسازید

در بازی Dentist for children کودک شما می تواند با بازی در نقش یک دندان پزشک، به ترمیم دندان کودکانی که به او مراجعه می کنند بپردازد. این بازی نیز در دسته تجربه مشاغل قرار دارد. این بازی علاوه بر کمک به کودکان برای فهم بهتر فضای شغل دندان پزشکی، اهمیت مراقبت از دندان ها را نیز دائماً یادآور می شود.

این بازی در کنار محیط جذاب و رنگارنگی که برای بازی کودک فراهم می کند، با درمان بیمار بازی، به کودک شما جایزه می دهد. با جمع آوری آنها مانند مدارک یک پزشک، فضای بازی را برای کودک جذاب تر و واقعی تر می کند.

بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله، با موضوع تجربه فضای دندانپزشکی
بازی موبایل کودکان 7 تا 10 ساله، با موضوع تجربه فضای دندانپزشکی

نکات مهم در بازی کردن کودکان با موبایل

امروزه جدا کردن کودکان از تکنولوژی امری غیر قابل انجام است. در نتیجه نقش ما به عنوان والدین در حفاظت از کودکان، در مقابل آسیب هایی که در این فضا ممکن است به کودکان وارد شود، پررنگ تر خواهد بود. در این میان توجه به انتخاب صحیح بازی هایی که برای استفاده کودکان انتخاب می کنیم، دقت به رده سنی و نوع بازی و هم خوانی بازی با روحیات فرزندان ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ما در این مقاله سعی کردیم 5 بازی موبایل کودکان 7 تا 10 سال را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که وب سایت نرم افزاری که شما بازی کودک خود را از آن دانلود می کنید نیز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برخی از نرم افزارهای ارائه دهنده بازی های کودکان پروتکل هایی مطمئنی برای جذب و ارائه بازی های موبایل دارند و این بازی ها را به تفکیک رده سنی و نوع بازی در اختیار مخاطب قرار می دهند. درنتیجه با خیال آسوده تری می توان بازی های دانلود شده از این فضاها را در اختیار کودکان قرارداد.

سعی کنید در هر شرایطی برای بازی کردن فرزندتان محدودیت قائل شوید. فرزند شما باید بداند که بازی کردن با موبایل تنها در اوقات فراغت و بعد از اتمام کارها و وظایف روزانه امکان پذیر است. برای این منظور می توانید از نرم افزارهای محدود کننده گوشی کمک بگیرید.

از طرفی ممکن است فرزند شما صداقت چندانی در رابطه با استفاده اش از موبایل نداشته باشد؛ در این شرایط نرم افزار نظارت بر کودکان می تواند به شما کمک کند. با این برنامه شما مطمئن می شوید که فرزندتان زمان محدودی را صرف بازی کردن و دور زدن در اینترنت می کند و وقت مفید او صرف کارهای روزانه و برنامه ریزی درسی و شخصی اش می شود.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *