[smartslider3 slider="2"]

راهنمای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی های اندروید

مشکل شناسایی سیم کارت

مشکل شناسایی سیم کارت یکی دیگر از مشکلات رایجی است که کاربران اندروید در گوشی های هوشمند خود با آن مواجه هستند. این مشکل مربوط به برند خاصی از گوشی هوشمند نیست بلکه یک موضوع کلی است. وجود این مشکل باعث ایجاد خلل در انجام کارهای ضروری روزانه می شود و گاهی بسیار آزار دهنده و خسته کننده است. از این رو ما سعی کرده ایم در این مقاله راهنمای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی های اندروید را بررسی کنیم.

مشکل شناسایی سیم کارت و راه اندازی مجدد

ری استارت کردن گوشی احتمالا مشکل شناسایی سیم کارت را رفع می کند

اگر به تازگی یک سیم کارت جدید برای تلفن همراه خود خریداری کرده اید و آن را با سیم کارت قدیمی موجود در دستگاه خود تعویض نموده اید، دستگاه شما برای شناسایی و پیکربندی صحیح سیم کارت جدید به راه‌اندازی مجدد نیاز دارد. این مراحل ساده را برای راه اندازی مجدد گوشی هوشمند اندرویدی خود دنبال کنید.

  1. دکمه روشن/خاموش را روی دستگاه خود فشار دهید تا منوی پاور را ببینید.
  2. برای راه اندازی مجدد دستگاه، روی Reboot/Restart ضربه بزنید.

مشکل شناسایی سیم کارت و تمیز کردن سیم کارت

گاهی اوقات گرد و غباری که روی قسمت طلایی سیم کارت جمع می‌شود یا قرار گرفتن نامناسب سیم کارت در داخل نگهدارنده، مانع از شناسایی سیم کارت توسط دستگاه می شود. برای اطمینان از اینکه سیم کارت به درستی در داخل نگهدارنده کار می‌کند، سیم کارت را بردارید و قسمت طلایی سیم کارت را تمیز کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که سیم کارت به درستی و بدون هیچ مشکلی در داخل نگهدارنده قرار گرفته است.

تمیز کردن سیم کارت

وارد کردن مجدد سیم کارت

اگر دستگاه شما خطای عدم شناسایی سیم کارت را نشان می دهد، ممکن است سیم کارت شما آسیب دیده باشد. با انجام این مراحل ساده می‌توانید بررسی کنید که سیم کارت شما به خوبی کار می کند یا خیر.

  1. نگهدارنده سیم کارت را با استفاده از پین اجکتور سیم کارت باز کنید.
  2. سیم کارت موجود خود را بردارید.
  3. سیم کارت دیگری را بردارید و آن را در نگهدارنده سیم کارت قرار دهید.
  4. بررسی کنید که آیا سیم کارت دیگری، روی گوشی شما کار می کند یا خیر.
  5. اگر سیم کارت دیگر کار می کند ، می تواند نشان دهنده مشکلی در سیم کارت قبلی شما باشد.
  6. اگر سیم کارت جدید کار نمی کند، می تواند به معنای مشکل با دارنده سیم کارت شما باشد.

حالت هواپیما/پرواز را تغییر دهید

گاهی اوقات یک مشکل در دریافت شبکه تلفن همراه، می تواند باعث خطای عدم وجود سیم کارت شود. برای رفع این مشکل، تغییر حالت گوشی به حالت هواپیما می تواند مفید باشد. در صورتی که حالت هواپیما فعال باشد، تمامی سرویس‌ها از جمله سیم کارت غیر فعال خواهند شد. برای تغییر حالت پرواز کافی است وارد تنظیمات شده و روی حالت پرواز یا airplane ضربه بزنید.

روشن و خاموش کردن حالت هواپیما

ریست کردن تنظیمات شبکه

فایل های حافظه پنهان انباشته شده در تلفن همراه، می تواند باعث شود شبکه روی دستگاه فعال نشود و گاهی منجر به خطای عدم وجود سیم کارت در گوشی هوشمند شما شود. برای رفع این مشکل باید تنظیمات شبکه خود را به صورت دستی بازنشانی کنید. کافی است مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. تنظیمات را در تلفن هوشمند اندرویدی خود باز کنید.
  2. در نوار جستجو، Reset را تایپ کنید و روی Search ضربه بزنید.
  3. Reset Mobile Networks را از نتایج جستجو پیدا کنید و آن را باز کنید.
  4. روی Reset Settings ضربه بزنید تا تمام تنظیمات شبکه موجود حذف شود و پیکربندی جدید تنظیم شود.

حل مشکل شناسایی سیم کارت با فعال سازی سیم کارت

فعال سازی سیم کارت دوم

در اکثر تلفن هایی که دو سیم کارت دارند، اغلب کاربران فراموش می کنند که سیم کارت دوم را فعال کنند. ممکن است این امر در خصوص گوشی هوشمند شما هم صادق باشد و دستگاه سیم کارت دوم را شناسایی نکند.

خوشبختانه شما می توانید سیم کارت ها را با چند ضربه روی گوشی اندرویدی خود فعال و غیرفعال کنید.

  1. وارد بخش تنظیمات شده و روی Wi-Fi & network ضربه بزنید.
  2. SIM & network را انتخاب کنید.
  3. روی سیم کارتی که شناسایی نشده است، ضربه بزنید و مطمئن شوید که کلید کنار شماره سیم کارت روشن است.

با انجام این کار، سیم کارت دوم هم فعال شده و به راحتی قابل شناسایی خواهد بود.

حل مشکل شناسایی سیم کارت با پاک کردن کش و داده های اندروید

یکی دیگر از راه حل های مشکل شناسایی سیم کارت در گوشی های هوشمند پاک کردن کش و داده های اضافی اندروید است. توجه داشته باشید که انجام این کار ممکن است کمی بیشتر طول بکشد و احتمالاً مجبور خواهید بود دوباره وارد برخی از برنامه های خود شوید و تنظیمات آن را از ابتدا انجام دهید. برای پاک کردن کش و دیتاهای اضافی مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. به «settings > storage» بروید.
  2. به دنبال “ Storage Settings” بگردید.
  3. “Internal Storage” را انتخاب کنید.
  4. داده ها مربوط به Cache و Data را حذف کنید.
پاک کردن کش برنامه ها

با انجام این کار تمامی دیتاهای اضافی پاک می شود و حافظه زیادی از دستگاه شما آزاد خواهد شد. در نهایت سیم کارت شما قابل شناسایی خواهد بود.

حل مشکل شناسایی سیم کارت و بررسی جهت سیم کارت

اگر در تلفنتان مداوم خطای «هیچ سیم کارتی شناسایی نشد» را مشاهده می کنید، ممکن است به علت قرار گرفتن سیم کارت با جهت اشتباه در تلفن باشد. کاربران بسیاری بدون توجه به جهت سیم کارت، سیم کارت را داخل دستگاه قرار می دهند و با روشن کردن دستگاه خطای عدم شناسایی سیم کارت را مشاهده می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که سیم کارت شما به روش صحیح وارد شده است.

بر طرف کردن مشکل عدم شناسایی سیم کارت و ارتباط با اپراتور

یکی دیگر از راه‌ حل های مشکل عدم شناسایی سیم کارت تماس با واحد پشتیبانی ارائه دهنده خدمات است. گاهی ممکن است سیم کارت شما دچار مشکل فنی شده باشد که در این صورت می توانید با واحد پشتیبانی ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید و مشکل را مطرح نمایید و یا با مراجعه حضوری و در دست داشتن تلفن مشکل را بررسی کنید.

در صورتی که آنها اطلاعاتی مانند شماره IMEI را درخواست کردند، سعی کنید پوکه سیم کارت را نیز همراه داشته باشید. ممکن است در برخی موارد سیم کارت، اسلات خوان یا حتی دستگاه شما را تعویض کنند، اما این بستگی به ماهیت مشکل دارد. گاهی اوقات تنها کاری که نیاز است این است که اپراتور شما سیم کارت شما را فعال کند.

همچنین به یاد داشته باشید که هک شدن سیم کارت نیز می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که گوشی شما را دچار مشکل در شناسایی سیم کارت می کند. در این مواقع باید اقدامات لازم در خصوص رفع هک سیم کارت را انجام دهید تا بتوانید دوباره از همان سیم کارت و یا سیم کارت جدیدی با همان شماره، استفاده کنید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *