[smartslider3 slider="2"]

نحوه شکستن قفل گوشی در صورت ندانستن پسورد آن

آموزش شکستن قفل گوشی های اندرویدی

یکی از ساده ترین کارهایی که تقریباً تمام کاربران تلفن های همراه برای حفظ امنیت اطلاعات خود انجام می دهند، قفل کردن گوشی است. شما گوشی خود را قفل می کنید، چون دوست ندارید اطلاعات شخصی تلفن همراهتان به راحتی در دسترس دیگران قرار بگیرد. اما اگر به هر دلیلی قفل تلفن همراهتان را فراموش کنید چه؟ در این صورت چطور می توانید به اطلاعات گوشی تان دسترسی پیدا کنید؟ در این شرایط آیا راهی برای شکستن قفل گوشی بدون پاک شدن اطلاعات وجود دارد؟

روش های شکستن قفل گوشی

روش های شکستن قفل گوشی دو دسته هستند. در بعضی از روش ها، گوشی ریست فکتوری شده و تمامی اطلاعات موجود روی گوشی حذف می شوند. اما خوشبختانه در گوشی های جدیدتر روش های دیگری هم وجود دارد که با استفاده از آنها، می توان بدون از دست دادن تمام اطلاعات گوشی، قفل آن را باز کرد. در ادامه به بررسی هر دو دسته می پردازیم.

شکستن قفل گوشی با استفاده از Smart Lock

قفل هوشمند یکی از امکانات شرکت گوگل برای گوشی های اندرویدی است که قابلیت های کاربردی را، برای کاربران این گوشی ها فراهم می کند. یکی از ویژگی های Smart Lock این است که به شما اجازه می دهد قفل صفحه گوشی خود را دور بزنید. البته برای استفاده از این قابلیت، باید قبلاً Smart Lock را روی گوشی خود فعال کرده باشید.

شکستن قفل گوشی با استفاده از Smart Lock
شکستن قفل گوشی با استفاده از Smart Lock
  1. برای فعال سازی این قابلیت ابتدا وارد تنظیمات یا settings شوید.
  2. گزینه lock screen (یا در برخی از گوشی ها Security & Location) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده Smart Lock را انتخاب کنید تا گزینه های زیر در دسترس شما قرار بگیرد. (می توانید در همان ابتدا با ورود به تنظیمات عبارت Smart Lock را سرچ کنید.)
    • Trusted Face : با فعال کردن این گزینه، قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره باز می شود.
    • Voice Match: با فعال کردن این گزینه، قفل گوشی با شنیدن صدای شما باز می شود. (دو قابلیت بالا در برخی از گوشی های جدید اندروید، به بخش انواع قفل صفحه یا screen lock type اضافه شده اند.)
    • On-body detection: با فعال کردن این قابلیت، زمانی که گوشی نزدیک شماست، قفل گوشی باز می ماند.
    • Trusted devices: با فعال کردن این قابلیت، گوشی شما هنگام قرار گرفتن کنار گوشی هایی که قبلاً با آن از طریق بلوتوث جفت شده، به مدت 4 ساعت در صورت عدم قطع اتصال، باز خواهد ماند.
    • Trusted Places: با فعال کردن این گزینه و ثبت آدرس گوگل مکان های مورد نظرتان، قفل گوشی شما در صورت روشن بودن لوکیشن گوشی، هنگام حضور در این مکان ها باز می شود.

باز کردن قفل گوشی با استفاده از سرویس Find My Mobile

با استفاده از قابلیت Find My Mobile که فقط برای گوشی های سامسونگ در دسترس قرار دارد، می توانید بدون پاک شدن اطلاعات گوشی، رمز فراموش شده موبایل را باز کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش، حتماً باید از قبل اکانت سامسونگ را روی گوشی خود فعال کرده باشید.

برای فعال سازی اکانت سامسونگ به یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور نیاز دارید و برای حذف قفل گوشی نباید این اطلاعات را فراموش کرده باشید. از طرفی برای استفاده از این سرویس و اتصال آن به سایت سامسونگ، اینترنت گوشی شما باید روشن باشد.

قابلیت Find My Mobile برای باز کردن صفحه در گوشی های سامسونگ
قابلیت Find My Mobile برای باز کردن صفحه در گوشی های سامسونگ
  1. برای استفاده از قابلیت یافتن موبایل من ابتدا وارد لینک شوید.
  2. گزینه آبی رنگ ورود یا sign in را بزنید و اطلاعات حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید. اگر رمز عبور حساب سامسونگ را فراموش کرده اید و روی گوشی خود حساب فعال گوگل دارید، می توانید روی گزینه ورود با گوگل یا sign in with google کلیک کرده و با وارد کردن آدرس ایمیل به همراه رمز عبور این آدرس، وارد سیستم شوید.
  3. بعد از ورود به سیستم و تأیید قوانین سایت، به صفحه ای مانند تصویر زیر دسترسی پیدا می کنید.
  4. در منو سمت راست صفحه گزینه باز کردن قفل یا unlock را بزنید تا گوشی شما باز شود.

برداشتن قفل با استفاده از نرم افزار Dr Fone Screen Unlock

نرم افزارهای بسیاری برای شکستن قفل گوشی های اندرویدی در اینترنت وجود دارند. Dr Fone یکی از قابل اعتمادترین و کاربردی ترین نرم افزارهایی است که بدون نیاز به پاک شدن اطلاعات گوشی، قفل آن را باز می کند. برای استفاده از این نرم افزار شما به یک کامپیوتر یا لپ تاپ و یک کابل برای اتصال گوشی به کامپیوتر نیاز دارید.

محیط نرم افزار Dr Fone Screen Unlock
محیط نرم افزار Dr Fone Screen Unlock
  1. ابتدا وارد سایت Dr Fone Screen Unlock شوید. از گوشه بالا سمت راست صفحه با کلیک روی گزینه download، نرم افزار را دانلود کنید.
  2. پس از دانلود و نصب نرم افزار، در صفحه اصلی برنامه روی گزینه unlock کلیک کنید و منتظر بمانید تا پکیج مورد نظر دانلود شود.
  3. پس از دانلود شدن پکیج unlock، صفحه ای برای شما باز می شود که از شما می خواهد سیستم عامل گوشی خود را انتخاب کنید.
  4. سپس نرم افزار از شما می خواهد که گوشی خود را با کابل به سیستم متصل کنید.
  5. بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر، نرم افزار به شما اطلاع می دهد که آیا از مدل گوشی شما، برای باز کردن قفل بدون پاک شدن اطلاعات پشتیبانی می کند یا نه؟ اگر نرم افزار از مدل گوشی شما پشتیبانی نکرد، می توانید گزینه دوم یعنی باز کردن قفل با پاک شدن اطلاعات را انتخاب کنید. توجه داشته داشید که برای باز کردن قفل گوشی همراه با پاک شدن اطلاعات، شما باید به آدرس و رمز حساب کاربری گوگلی که روی گوشی خود دارید، دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت سیستم گوشی شما را به طور کامل قفل می کند.
  6. با انتخاب اولین گزینه یعنی باز شدن قفل بدون پاک شدن اطلاعات، نرم افزار پکیج هایی را دانلود کرده و روی گوشی شما اعمال می کند. بعد از چند دقیقه گوشی شما خاموش و روشن می شود و بدون رمز در دسترس شما قرار می گیرد.

شکستن قفل با ریست فکتوری (در گوشی سامسونگ)

در روش ریست فکتوری کردن گوشی، تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما پاک می شود. برای باز شدن گوشی بعد از ریست فکتوری، شما باید اطلاعات اکانت ایمیلی که روی گوشی فعال کرده بودید را به خاطر داشته باشید. در غیر این صورت گوشی شما به حالت FRP قفل می شود و باز شدن آن بسیار سخت خواهد بود.

باز کردن قفل گوشی با ریست فکتوری
ریست فکتوری گوشی باعث می شود که تمام اطلاعات موجود در حافظه گوشی، اپلیکیشن ها، تنظیمات و… از موبایل شما حذف شوند. حذف تنظیمات گوشی باعث حذف شدن قفل گوشی می گردد.

برای حذف قفل گوشی سامسونگ با ریست کردن آن کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گوشی سامسونگ را خاموش کنید.
  2. سپس دکمه ولوم بالا (ولوم پایین) را به همراه دکمه پاور نگه دارید. اگر گوشی شما دکمه هوم دارد آن را نیز، باید به همراه دکمه های ولوم و پاور نگه دارید.
  3. در منوی باز شده با کمک دکمه های ولوم حرکت کرده و روی گزینه wipe data  یا factory reset توقف کنید. سپس دکمه پاور را برای انتخاب این گزینه بزنید.
  4. در نهایت گزینه yes را انتخاب کرده و دوباره دکمه پاور را بزنید.
  5. بعد از ریست فکتوری شدن گوشی در منو قبلی گزینه reboot را انتخاب کنید تا گوشی ری استارت شود.
factory reset اندروید
برای ریست فکتوری کردن گوشی، با کمک دکمه پاور، گزینه روی گزینه wipe data/  factory reset را انتخاب کنید.

برداشتن قفل با ریست فکتوری (در گوشی هواوی)

در این روش تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما پاک می شود و برای باز شدن گوشی بعد از ریست فکتوری، شما باید اطلاعات اکانت ایمیلی که روی گوشی فعال کرده بودید را به خاطر داشته باشید. برای شکستن قفل گوشی هواوی با ریست کردن آن کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه های پاور و زیاد کردن صدا را با هم نگه دارید تا منو برای شما باز شود.
  • از  لیست باز شده (که در برخی از مدل های هواوی با دکمه های کم و زیاد کردن صدا می توانید روی آن حرکت کنید) گزینه ریست فکتوری (Factory Reset) را انتخاب کنید.
  • برای تأیید گزینه مورد نظرتان کافی است دکمه پاور را نگه دارید یا گزینه done را لمس کنید.

حذف قفل با ریست فکتوری (در گوشی شیائومی)

در این روش تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما پاک می شود و برای باز شدن گوشی بعد از ریست فکتوری، شما باید اطلاعات اکانت ایمیلی که روی گوشی فعال کرده بودید را به خاطر داشته باشید. برای حذف قفل موبایل های شیائومی با ریست کردن آن، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی شیائومی را خاموش کنید.
  • سپس دکمه های پاور و زیاد کردن صدا را با هم نگه دارید. وقتی گوشی روشن شد، دکمه پاور را رها کنید و فقط دکمه زیاد کردن صدا را همچنان نگه دارید تا یک منو برای شما باز شود.
  • در منوی باز شده با دکمه های کم و زیاد کردن صدا حرکت کرده و روی گزینه wipe data توقف کنید و با دکمه پاور، این گزینه را انتخاب کنید.
  • سپس در صفحه باز شده گزینه confirm را انتخاب کنید تا گوشی شما ریست فکتوری شود.

سخن آخر

امروزه تقریباً تمامی کاربران تلفن های هوشمند، برای افزایش امنیت اطلاعات شخصی، نه تنها روی گوشی خود رمز می گذارند بلکه از قابلیت قفل برنامه در گوشی اندروید هم استفاده می کنند. اگر گوشی شما گم شود در حالی که قفلی برای آن گذاشته نشده، کنترل گوشی تان به راحتی در اختیار دیگران قرار می گیرد.

 اما ممکن است شما به هر دلیلی رمز گوشی خود را فراموش کنید. در این صورت اگر از قبل اقداماتی برای مواجهه با این مشکل انجام داده باشید، برای شکستن قفل گوشی می توانید از قابلیت هایی مانند smart lock، Find My Mobile و نرم افزار Dr Fone استفاده کنید و بدون پاک شدن اطلاعات موجود روی گوشی، قفل آن را باز نمایید. در غیر این صورت چاره ای جز ریست فکتوری کردن گوشی ندارید که با این کار تمام اطلاعات گوشی شما حذف می شوند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *