[smartslider3 slider="2"]

آموزش کاربردی حذف و پاک کردن پیام ها در واتساپ

آموزش روش های حذف پیام واتساپ

پیام رسان واتساپ این امکان را به کاربران داده است که بتوانند پیام های ارسالی قبلی شان را حذف کنند. حذف پیام واتساپ به دو روش امکان پذیر است: شما می توانید پیام ارسالی تان را تنها برای خودتان حذف کنید، یا اینکه پیام تان را به صورت دوطرفه دیلیت کنید.

امکان حذف کردن پیام ها برای چت های خصوصی واتساپی و نیز برای پیام های ارسال شده در گروه وجود دارد. همچنین می توانید تمام پیام های قدیمی و آرشیو گفتگوهایتان را به یکباره حذف کنید.

در این مقاله قصد داریم که به آموزش حذف پیام در واتساپ پرداخته و توضیحاتی در مورد روش های پاک کردن گفتگوها ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل حذف پیام واتساپ

حذف پیام در واتساپ به سادگی قابل انجام است. در صورت حذف پیام در اکثر مواقع امکان برگرداندن آن وجود ندارد؛ بنابراین قبل از حذف پیام واتساپ از تصمیمتان مطمئن شوید.

برای حذف پیام در واتس اپ به روش زیر عمل کنید:

مراحل حذف پیام whatsapp
مراحل حذف پیام واتساپ
  • برنامه واتساپ را اجرا و وارد پنجره گفتگویی شوید که پیام مد نظر در آن ارسال شده است.
  • پیام مورد نظرتان را پیدا کرده، انگشت خود را بر روی پیام قرار دهید و نگه دارید.
  • بالای صفحه منویی نمایش داده می شود که یکی از گزینه های آن سطل آشغال است. از این بخش آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه Delete را انتخاب کنید.

نکات مهم در حذف پیام Whatsapp

  • اگر قصد دارید که چند پیام ارسال شده در یک پنجره گفتگو را حذف کنید، بعد از اینکه پیام اول را انتخاب کرده و نگه داشتید، به آرامی سایر پیام های مورد نظرتان را انتخاب (لمس) کنید. پس از انتخاب تمام پیام های مد نظر، کافیست که آیکون سطل آشغال را از منوی بالای صفحه لمس کنید و در نهایت گزینه Delete را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید تمام پیام هایی که بین شما و مخاطب دیگری رد و بدل شده اند را حذف کنید باید از صفحه اصلی برنامه به منوی CHATS مراجعه کنید تا لیست گفتگوهای اکانت شما نمایان شود. در مرحله بعد انگشت خود را بر روی پنجره گفتگویی که قصد حذف آن را دارید قرار داده و کمی نگه دارید. سپس از منوی بالای صفحه آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید و در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه Delete را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار تاریخچه پیام ها تنها برای شما حذف می شود، اما مخاطب شما که با او چت کرده بودید همچنان به تاریخچه پیام ها دسترسی دارد.
  • قابلیت حذف تاریخچه چت گروه برای کاربران عادی گروه وجود ندارد. اگر می خواهید تاریخچه چت گروهی در اکانت شما قابل نمایش نباشد باید از آن گروه خارج شوید. برای حذف گروه واتساپ و خارج شدن از گروه به منوی CHATS واتساپ بروید و گروه مدنظر را پیدا کنید. انگشتتان را بر روی نام گروه قرار داده و کمی نگه دارید. سپس از بالای صفحه گزینه Exit Group و سپس Exit را انتخاب کنید.
  • بعد از خروج از گروه، پنجره گروه همچنان در لیست گفتگوهای واتساپ باقی می ماند و شما همچنان می توانید چت های قدیمی گروه را بخوانید. برای حذف پنجره گروه از لیست گفتگوهای واتساپ یک بار دیگر گروه مدنظرتان را انتخاب کنید و از بالای صفحه آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.

حذف پیام به صورت دو طرفه

در پیام رسان واتساپ حذف پیام به دو صورت قابل انجام است:

  1. DELETE FOR ME: با انتخاب این گزینه پیام تنها از حافظه گوشی شما حذف می شود و مخاطب شما همچنان می تواند در صفحه چت خودش پیام شما را مشاهده کند.
  2. DELETE FOR EVERYONE: در این روش پیام به صورت دو طرفه (هم برای شما و هم برای مخاطبتان) حذف می شود.
حذف دو طرفه پیام در whatsapp
قابلیت حذف دو طرفه پیام

در رابطه با حذف پیام دو طرفه چند نکته مهم وجود دارد. در ابتدای معرفی قابلیت حذف دوطرفه پیام، یک محدودیت زمانی 7 دقیقه ای برای آن در نظر گرفته شد، اما بعد از چند ماه این زمان به حدود یک ساعت افزایش یافت. بنابراین برای آنکه بتوانید پیام هایتان را برای دیگران هم حذف کنید باید حداکثر 1 ساعت و 8 دقیقه از زمان ارسال پیامتان گذشته باشد. بعد از گذشت این بازه زمانی، تنها می توانید پیام را برای خودتان حذف کنید و گزینه حذف دو طرفه از دسترستان خارج می شود.

دقت داشته باشید وقتی پیام را به صورت دو طرفه حذف می کنید به جای آن پیامی به صورت You deleted this message برای شما نمایش داده می شود و برای سایر افراد آن چت، This message was deleted به نمایش در می آید. این مساله برای اکثر کاربران آزاردهنده است اما متاسفانه این مشکل قابل رفع نیست.

حذف پیام whatsapp به صورت دوطرفه
وقتی پیام را به صورت دو طرفه حذف می کنید به جای آن پیام This message was deleted به مخاطب پیام نمایش داده می شود.

حذف تاریخچه پیام های WhatsApp

واتساپ گزینه ای اختصاصی را برای حذف تمامی چت ها در اختیار کاربران خود قرار داده است که با آن می توانید تمام چت های اکانت را به یکباره حذف کنید. اگر فضای ذخیره سازی واتساپتان سنگین شده و به تاریخچه چت هایتان نیازی ندارید، این گزینه سرعت حذف پیام های واتساپ را افزایش می دهد. همچنین حذف تاریخچه پیام ها برای مواقع هک حساب واتساپ یا زمان هایی که اطلاعات خصوصی تان در معرض سوء استفاده قرار دارند مفید است.

برای حذف تاریخچه پیام های واتساپ مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا و از منوی آن گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب نمایید.
مراحل حذف تمام تاریخچه پیام های واتساپ
  • در صفحه Chats گزینه Chat history را انتخاب کنید.
  • در صفحه Chat history چند گزینه وجود دارد. با انتخاب گزینه Clear all chats محتوای تمام گفتگوهای شما در واتساپ حذف می شود اما پنجره گفتگوها همچنان در لیست گفتگوها (CHATS) باقی می ماند. با انتخاب گزینه Delete all chats تمام پیام های رد و بدل شده توسط اکانت شما به همراه پنجره های گفتگوهای موجود در لیست گفتگوها (CHATS) حذف می شوند. بنا به شرایط یکی از دو گزینه را انتخاب کنید و درخواست خود را تائید کنید تا مراحل حذف پیام های واتساپ تکمیل شود.
حذف تاریخچه چت ها
در صورتی که گزینه Clear chat history را انتخاب کنید پیام ها حذف شده اما پنجره پیام در صفحه Chats باقی می ماند.

نکته: در حذف تاریخچه پیام های واتس اپی امکان حذف گروه وجود ندارد و اگر می خواهید پیام گروه ها نیز حذف شود باید به صورت تکی به گروه مدنظر مراجعه کرده و آن را حذف کنید.

چگونه چت های حذف شده WhatsApp را بازیابی کنیم؟

ممکن است پیامی را حذف کنید و بعد از حذف به پیام مدنظر نیاز پیدا کنید. تنها راه بازیابی پیام حذف شده، بکاپ واتساپ است. اگر قبل از حذف پیام واتساپتان به صورت دوره ای فایل پشتیبان تهیه کرده باشد یا اینکه خودتان به صورت دستی بکاپ گرفته باشید، احتمال برگرداندن پیام حذف شده وجود دارد.

بسته به اینکه واتساپ کی از پیام های شما بک آپ گرفته باشد می توانید پیام های پاک شده تان را برگردانید. مثلا اگر امکان بک آپ به صورت روزانه را فعال کرده اید، از زمان بک آپ قبلی تا روز بعد که بک آپ جدید گرفته می شود فرصت دارید نسخه پشتیبان پیام هایتان را بازیابی کنید.

بازیابی پیام های حذف شده در واتساپ
برای اینکه بتوانید چت هایتان را در واتساپ بازیابی کنید لازم است که از قبل گزینه Chat Backup را در تنظیمات فعال کرده باشید.

برخی نرم افزارها ارائه شده اند که ادعا می کنند می توانند پیام های حذف شده واتساپ را بازیابی کنند. از آن جایی که هیچ یک از این برنامه ها اعتبار بالایی ندارند، بهتر است که جهت حفظ امنیت حسابتان از این اپلیکیشن ها استفاده نکنید. چرا که یکی از روش های معمول هک گوشی یا هک واتساپ، از طریق برنامه های غیررسمی و کم اعتبار می باشد.

جمع بندی

حذف پیام واتساپ به روش های مختلفی قابل انجام است و شما در این مقاله با روش های پاک کردن گفتگوها و گروه های واتساپ آشنا شدید. با مراجعه به وبلاگ فمیلی سیف می توانید به آرشیوی از مقالات آموزشی در زمینه واتساپ و سایر نرم افزارهای کاربردی دسترسی داشته باشید.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *