[smartslider3 slider="2"]

چگونگی حذف پیامک تبلیغاتی و مسدود سازی آنها فقط در چند دقیقه

روش های مختلف حذف پیامک تبلیغاتی

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که چندین پیامک تبلیغاتی در طول روز با عناوین مختلف، توسط شماره های تبلیغاتی و حتی گاهی توسط شماره های شخصی دریافت کنید! خیلی اوقات منتظر پیام مهمی هستیم اما پیامک های تبلیغاتی باعث سردرگمی و کلافگی ما شده اند. پیامک های تبلیغاتی برای اکثرمان آزاردهنده اند و گاهی همین پیام ها، برایمان هزینه ایجاد می کنند. بسیاری از ما تمایلی به دریافت این گونه پیامک ها نداریم و حذف پیامک تبلیغاتی راهکار رهایی از این مشکل است.

در واقع اپراتورها این قابلیت را در اختیار ما گذاشته اند که برای جلوگیری از ارسال پیام ناخواسته، بتوانیم پیامک های تبلیغاتی که میلی به دیدنشان نداریم را لغو کنیم. با این روش ها می توانیم به راحتی و در کمترین زمان ممکن، نسبت به حذف پیامک های تبلیغاتی اقدام و شماره هایشان را مسدود کنیم.

در ادامه درباره چگونگی مسدودسازی پیامک هایی که توسط شماره های تبلیغاتی ارسال می شوند توضیح می دهیم. همچنین درباره حذف پیامک های تبلیغاتی که توسط شماره های شخصی ارسال می شوند نیز آموزش خواهیم داد. حذف پیامک هایی که توسط شماره های شخصی ارسال می شوند (برای هر سه اپراتور) از مواردی است که در ادامه آن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روش حذف پیامک تبلیغاتی شماره های شخصی در اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل

ممکن است آموزشگاه یا فروشگاهی شماره شما را داشته و برایتان پیامک تبلیغاتی با سرشماره های تبلیغاتی ارسال کند. برای اینکه دیگر پیام های این چنینی دریافت نکنید مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد دستوری #800* را شماره گیری کنید.
  2. عدد 1 (قطع پیامک های تبلیغاتی) را وارد کنید.
مراحل حذف پیامک تبلیغاتی
عدد 1 را مشابه تصویر در قسمت نوشتاری وارد کرده و کلید تائید را بزنید.

نکته: در این مرحله می توانید با انتخاب عدد 3 (استعلام خدمات فعال) از خدمات تبلیغاتی فعال خط تلفنتان مطلع شوید و نسبت به حذف یا عدم حذف آنها تصمیم گیری نمایید.

  1. بعد از انتخاب گزینه 1، گزینه ارسال را انتخاب کنید و منتظر ارسال پیامک توسط اپراتور باشید.
  2. بعد از ثبت درخواست، پیامی می بینید که اعلام می کند درخواست شما ثبت شده و طی 24 ساعت آینده درخواستتان اجرا می شود.
مراحل حذف پیامک تبلیغاتی
در صورتی که سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی برایتان فعال باشد بعد از چند دقیقه الی 24 ساعت غیرفعال می شود.

بلاک کردن شماره های ارسال کننده پیام

ممکن است نخواهید از روش قبلی استفاده کنید و تنها قصد حذف پیامک تبلیغاتی یک سرشماره خاص را داشته باشید. در این صورت روش ساده تر این است که همان سرشماره را از قسمت پیام ها بلاک کنید. برای بلاک کردن پیامک یک سرشماره خاص مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد صفحه پیامکی که قصد بلاک کردنش را دارید شوید.
  • بر روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • همانند تصویر بر روی گزینه بلاک کردن کلیک کنید.
  • در نهایت دکمه بلاک را انتخاب کنید تا مراحل به اتمام برسد.
مراحل بلاک کردن و حذف پیامک تبلیغاتی
مراحل بلاک کردن شماره تبلیغاتی

حذف پیام تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

اگر پیامک های تبلیغاتی اپراتور ایرانسل شما را خسته کرده و نمی خواهید چنین پیام هایی دریافت کنید مراحل زیر را طی کنید تا چنین پیام هایی دریافت نکنید. البته دقت کنید که با این کار تنها پیام هایی که جنبه مارکتینگ دارند حذف می شوند. اما شما همچنان پیامک های جشنواره فروش، تمام شدن اینترنت، اتمام اعتبار مکالمه و سایر پیام های اطلاع رسانی ایرانسل را دریافت خواهید کرد.

  1. کد دستوری #5006* را شماره گیری کنید.
  2. عدد 1 (پیامک تبلیغاتی) را ارسال کنید.
  3. عدد 2 (عدم دریافت پیامک تبلیغاتی) را وارد کرده و تائید کنید.
مراحل حذف پیامک تبلیغاتی اپراتور ایرانسل
مراحل حذف پیامک تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

در صورتی که مراحل را به درستی طی کرده باشید مشابه تصویر، پیامی دریافت می کنید که اعلام می کند غیرفعالسازی پیامک تبلیغ موفقیت آمیز بوده است.

مراحل حذف پیامک تبلیغاتی اپراتور ایرانسل

نکته: در اپراتور ایرانسل در صورت نیاز بعد از غیر فعال سازی و حذف پیامک های تبلیغاتی، امکان فعال سازی مجدد این پیامک ها وجود دارد و شما می توانید با شماره گیری #5006* و پس از آن وارد کردن عدد 1 (دریافت پیامک های تبلیغاتی) مجددا دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را فعال کنید.

حذف پیامک های تبلیغ در اپلیکیشن ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من فضایی فراهم کرده است که در آن می توانید تمام امور مربوط به سیم کارتتان را به راحتی مدیریت کنید. امکان حذف پیام های تبلیغی با این اپلیکیشن وجود دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید. بالای صفحه سمت راست علامت سه خط موازی وجود دارد؛ روی آن کلیک کنید.
  • در صفحه جدید گزینه پرونده را انتخاب کنید.
  • در این مرحله مطابق تصویر روی گزینه “مدیریت پیامک های تبلیغاتی” کلیک کنید.
  • بر روی گزینه غیر فعال سازی کلیک نمایید.
حذف پیامک تبلیغاتی با برنامه ایرانسل من
حذف پیامک تبلیغ با برنامه ایرانسل من
  • پیامی در خصوص اطمینان از غیرفعالسازی پیامک های تبلیغاتی دریافت می کنید، گزینه بلی را انتخاب کنید تا پیامک های تبلیغاتی غیرفعال شوند.
  • در انتها پیام غیرفعال شدن سرویس تبلیغات را از برنامه دریافت می کنید.
حذف پیامک تبلیغاتی با برنامه ایرانسل من 2

در صورتی که نیاز داشتید مجددا پیامک های تبلیغاتی خود را فعال کنید، فقط کافیست مراحل قبل را در اپلیکیشن ایرانسل من طی کنید. در مرحله سوم به جای پیام غیر فعال سازی، پیام فعال سازی را مشاهده می کنید؛ بر روی آن کلیک نموده و سپس مراحل بعدی را طی کنید. با انجام مراحل، به راحتی در عرض چند دقیقه پیامک های تبلیغاتی خود را فعال می کنید.

حذف پیام تبلیغاتی در اپراتور همراه اول

برای حذف پیامک های تبلیغاتی اپراتور همراه اول چهار روش وجود دارد که در ادامه این روش ها را معرفی می کنیم.

  1. ارسال عدد “1” به شماره “8999”

مشترکین همراه اول می توانند با ارسال عدد 1 به شماره 8999 پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود و حذف نمایند. بعد از ارسال پیام به این سرشماره، پیامکی حاوی غیر فعال سازی طی 24 ساعت آینده از اپراتور همراه اول دریافت خواهید کرد و در 24 ساعت آینده دیگر خبری از پیامک های تبلیغاتی نیست.

  1. تماس با مرکز اطلاع رسانی “9990”

مشترکین همراه اول می توانند با شماره تماس همراه اول خود 9990 را شماره گیری کنند و نسبت به حذف و مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایند.

  1. پرتال و اپلیکیشن همراه من

همراه اولی های عزیز می توانید با مراجعه به پرتال یا اپلیکیشن همراه من، نسبت به غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی خود اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید از همین طریق مجددا پیامک های تبلیغاتی خود را فعال کنید.

  1. شماره گیری کد دستوری #8999*

در مرحله اول کد دستوری #8999* را شماره گیری کنید. سپس شماره 1 (جهت عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی) را وارد کنید. بعد از انتخاب عدد 1 پیامی همانند تصویر، در رابطه با ثبت درخواست حذف پیامک تبلیغاتی دریافت می کنید و شماره های تبلیغاتی با موفقیت مسدود خواهند شد.

حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول

در اپراتور همراه اول همچون اپراتور ایرانسل، در صورت نیاز، بعد از غیر فعال سازی و حذف پیامک های تبلیغاتی، امکان فعال سازی مجدد این پیامک ها وجود دارد و شما می توانید در این مرحله همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید با شماره گیری عدد 2 (جهت دریافت پیامک های تبلیغاتی) مجددا دریافت پیامک های تبلیغاتی خود را فعال کنید.

حذف پیام تبلیغ در اپراتور رایتل

برای حذف پیامک های تبلیغاتی اپراتور رایتل چهار روش وجود دارد که در ادامه این روش ها را معرفی می کنیم.

  1. ارسال عدد “3” به شماره “800”

 رایتلی های عزیز می توانند با ارسال عدد 3 به این سر شماره به سادگی پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود و حذف نمایند.

  1. شماره گیری کد دستوری #195*

ابتدا کد دستوری #195* را شماره گیری می کنیم، سپس گزینه قطع تبلیغات را انتخاب می کنیم. به همین راحتی در کمترین زمان ممکن پیامک های تبلغاتی شما حذف خواهد شد.

  1. شماره گیری کد دستوری #3*800*

در این روش مشترکین رایتل می توانند با شماره گیری کد دستوری #3*800* نسبت به حذف و مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایند.

  1. اپلیکیشن رایتل من

مشترکین رایتل می توانند وارد اپلیکیشن رایتل من شده و سپس با مراجعه به منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده” پیامک های تبلیغاتی خود را حذف کنند.

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *