[smartslider3 slider="2"]

معرفی اعتیاد آورترین بازی های گوشی در سال 2022

لیست اعتیاد آورترین بازی گوشی 2022

آیا شما از علاقمندان بازی های آنلاین و موبایلی هستید؟ آیا برایتان جالب است که بفهمید کدام بازی های موبایلی بیش ترین طرفدار و کاربر فعال را دارند؟ آیا به دنبال لیستی از محبوب ترین بازی های امسال هستید؟ در این مقاله ما اعتیاد آورترین بازی های گوشی در سال 2022 را معرفی می کنیم.

در این مقاله 10 مورد از اعتیاد آورترین بازی های سال 2022 لیست شده اند. هر چه در این لیست به سمت پایین تر بروید به بازی های محبوب تر از نگاه گیمرهای موبایل خواهید رسید. آمار ارائه شده نتیجه نظرات کاربران بازی های موبایلی و آمار بازیکنان فعال در وب سایت های مطرح بازی می باشد.

آمار رو به رشد بازی های موبایل

با افزایش تعداد کاربران موبایل در جهان، اپلیکیشن های بازی موبایلی از سال های دور تا کنون راه طولانی را پیموده اند. امروزه کیفیت بازی های موبایلی افزایش زیادی پیدا کرده است. با توجه به قدرت منابع سخت افزاری استفاده شده در گوشی، نمی توان بازی های موبایل را با دستگاه های قابل حمل اختصاصی مانند Steam Deck مقایسه کرد، اما محبوبیت همیشه موضوع دیگری است.

محبوبیت بازی با گوشی های هوشمند روز به روز افزایش پیدا می کند. طبق آمار Statista، بازار بازی های موبایلی تا سال 2025 به 169.7 میلیارد دلار می رسد.

آمار رو به رشد بازی های آنلاین موبایل
نمودار آمار رو به رشد بازی های آنلاین موبایل

اعتیاد آورترین بازی های گوشی

در این بخش برترین بازی های گوشی های هوشمند در iOS و Android را معرفی می کنیم. در این معرفی تعداد دانلودها یا مجموع مبلغ خریداری شده بازی ها مبنای گزارش نیستند. تعداد دانلود نمی تواند تعیین کننده محبوبیت بازی باشد، چرا که کاربر می تواند بازی را دانلود کرده و یک ساعت بعد آن را حذف کند. علاوه بر این آمار تعداد دانلود بازی با استفاده از ربات قابل تغییر است. در رابطه با مبالغ خرید یک بازی نیز می توان آمارسازی انجام داد؛ برخی کمپانی ها جهت بازاریابی، آمار خرید بازی خودشان را بالا می برند.

داده های جمع آوری شده مربوط به آمار محبوبیت بازی ها در سال 2022 در وب سایت های Statista ،Data.ai و Activeplayer.io است. آمار بازیکنان فعال و بازی هایی که بیش تر انجام می دهند از سایت activeplayer.io تهیه شده است. در این آمارگیری از الگوریتمی استفاده شده است که داده ها را از سایر سایت های مهم مثل Newzoo جمع آوری می کند و از آنها میانگین می گیرد تا بهترین تخمین ممکن را ارائه دهد. همچنین در بخش هایی از تحقیق از داده های خاصی از Business of Apps و SensorTower استفاده شده است.

10- Call of Duty

بازی موبایلی Call of Duty  که در سال 2019 منتشر شد، تنها دو ماه پس از انتشار، به سرعت بیش از 100 میلیون دانلود (در سراسر جهان) به دست آورد. محبوبیت این بازی از آن زمان به بعد همچنان افزایش یافته است.

بازی موبایلی Call of Duty در حال حاضر بیش از 57 میلیون کاربر فعال ماهانه و تقریباً 6.5 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

Call of Duty (COD)
طبق گزارش SensorTower، بازی Call of Duty: Mobile در ماه اول عرضه اش، ۱۴۸ میلیون دانلود داشته است.

9- Mobile Legends: Bang Bang

Mobile Legends توسط یک شرکت چینی به نام Moonton توسعه یافته است و یکی از محبوب ترین بازی های چند نفره آنلاین در بین بازی های مبارزه ای است. طراحی این بازی با بازی هایی مثل League of Legends: Wild Rift در رقابت است. البته تعداد کاربران Mobile Legends همیشه بیش تر بوده است.

Mobile Legends: Bang Bang بیش از 80.6 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه بیش از 13 میلیون بازیکن فعال وارد این بازی می شوند.

Mobile Legends اعتیاد آورترین بازی موبایل گروهی
Mobile Legends یکی از اعتیاد آورترین بازی های گوشی گروهی

8- Pokémon GO

Pokémon GO  در جولای 2016 منتشر شد و از همان ابتدا رشد قابل توجهی داشت. طبق گزارش Business of Apps، این بازی در زمان انتشار تبلیغات زیادی داشت که باعث شد بیش از 232 میلیون کاربر فعال به دست آورد. از بزرگسالان پر از نوستالژی گرفته تا بازیکنان جوان هیجان زده، همه برای گرفتن پوکمون مورد علاقه خود هیجان زده بودند.

یکی از دلایلی که Pokémon GO اینقدر خوب عمل کرد، مفهوم شکار پوکمون واقعیت مجازی آن بود که به کاربران حس رضایتی مثل دنیای واقعی می داد. از سال دوم تبلیغات این برنامه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و تعداد کاربران فعال ماهانه به 65 میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

بعد از کاهش نسبتا زیاد کاربران، Pokémon GO دوباره شروع به جذب کاربر نمود. در سال 2020 تعداد کاربران فعال این بازی به 166 میلیون رسید. طبق گفته Activeplayer بازی Pokémon GO در حال حاضر ماهانه 81.2 میلیون کاربر فعال دارد.

Pokemon Go
Pokemon Go

7- Clash of Clans

کلش آف کلنز یک بازی رایگان است که توسط یک شرکت فنلاندی به نام سوپرسل در سال 2012 توسعه یافته است. کلش آف کلنز یکی از محبوب ترین و اعتیاد آورترین بازی های گوشی در اندروید و iOS است. به گفته Business of Apps، سه ماه پس از عرضه، کلش آف کلنز پردرآمدترین بازی ایالات متحده در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید شناخته شد. این بازی بعداً در سال 2013 به عنوان “سودآورترین بازی” در سراسر جهان معرفی شد.

کلش آف کلنز برای چند سال عملکرد قابل توجهی داشت تا اینکه بازیکنان فعال ماهانه آن کاهش یافتند. دلیل این موضوع تکراری بودن مکانیزم بازی است. با اینکه بروز رسانی های متعددی از برنامه ارائه شد اما مکانیزم کلی بازی همچنان ثابت بود.

شرکت سازنده برنامه با نام سوپرسل، در سال 2019 با اجرای یک پاس فصلی به نام «Gold Pass» بازی را به طور قابل توجهی احیا کرد و کلش آف کلنز در بیش از 46 کشور جهان به بالاترین رتبه در iOS و Android دست یافت. در حال حاضر میانگین تعداد فعال کاربران کلش آف کلنز ماهانه 105.7 میلیون بازیکن است.

Clash of Clans یکی از اعتیاد آورترین بازی های آنلاین سال های گذشته محسوب می شود.
Clash of Clans یکی از اعتیاد آورترین بازی های آنلاین سال های گذشته محسوب می شود.

6- Minecraft: Pocket Edition

Minecraft یکی از اعتیاد آورترین بازی های سال 2022 شناخته می شود. این بازی در سپتامبر 2014 توسط مایکروسافت به مبلغ 2.5 میلیارد دلار خریداری شد. Minecraft بر روی پلتفرم های iOS و Android در دسترس است. این بازی به دلیل محبوبیت زیاد، اکثر مواقع در هر لیستی از پرفروش ترین و بهترین بازی ها قرار دارد.

طبق گزارش Business of Apps، این نرم افزار تنها در سال 2018 بیش از 93 میلیون فروش داشته است و از آن زمان تاکنون افزایش یافته است. بازی آنلاین Minecraft در حال حاضر، بیش از 173.5 میلیون بازیکن فعال ماهانه داشته و 16 میلیون بازیکن فعال روزانه دارد.

طبق گفته کیت گورو، Minecraft دارای نسخه چینی رایگان با بیش از 400 میلیون دانلود از سال 2020 تنها در چین می باشد.

بازی 6- Minecraft: Pocket Edition
بازی Minecraft: Pocket Edition

5- Roblox

Roblox یک بازی آنلاین چند نفره است که توسط دیوید بازوکی و اریک کسل ارائه شده است. Roblox به بازیکنان و توسعه دهندگان آزادی کامل می دهد تا هر آنچه را که می خواهند در دنیای سه بعدی خود ایجاد کنند. Roblox یک بازی کراس پلتفرم است و روی رایانه شخصی، اندروید یا iOS قابل اجرا است. این امر تعداد کاربران فعال بالقوه این برنامه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

Minecraft از بازی هایی است که اکثرا با Roblox مقایسه می شود. Roblox حدود 210 میلیون بازیکن فعال ماهانه با 21 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. آمار بازیکنان Roblox خیلی بیش تر از Minecraft است، اما هر دو بازی در دسته اعتیاد آورترین بازی گوشی قرار می گیرند.

Roblox اعتیاد آورترین بازی گوشی
Roblox

4- Candy Crush

Candy Crush که توسط King ساخته شده است، یکی از مهم ترین بازی های لیست 10 تایی ما است. اگر چه ممکن است این بازی با سلیقه خیلی از گیمرها جور نباشد، اما همچنان یکی از اعتیاد آورترین بازی های جهان است. طبق گزارش Levvvel، اکثر بازیکنان Candy Crush بزرگسالان 30 سال و 54 درصد کاربران این بازی خانم ها می باشند.

قسمت کلاسیک Candy Crush به نام Candy Crush Saga هنوز هم پایگاه بازیکنان بزرگی دارد که از خرج کردن پول در بازی خوشحال هستند. دنباله مستقیم Candy Crush Saga، Candy Crush Soda Saga بود که در سال 2014 منتشر شد و بازیکنان بیش تری را جمع کرد.

طبق گفته SensorTower، سری Candy Crush تا سال 2019 تقریباً 230 میلیون بازیکن موبایل داشت. امروزه Candy Crush Saga به طور متوسط 260 میلیون بازیکن فعال ماهانه داشته و روزانه 13 میلیون بازیکن فعال دارد. طبق آمار Business of Apps، بازیکنان در مجموع 73 میلیارد ساعت را در Candy Crush Saga صرف کرده اند.

بازی Candy Crush
Candy Crush

3- Garena Free Fire

Garena Free Fire یک بازی تیراندازی است که توسط یک شرکت ویتنامی به نام 111dots Studio توسعه یافته است. در این بازی مبارزه بین شما و 49 نفر دیگر است و باید سعی کنید تا انتهای بازی زنده بمانید. محبوبیت Free Fire از آسیای جنوب شرقی شروع شد، اما به سرعت در خاورمیانه، آمریکای جنوبی و هند مورد توجه قرار گرفت.

Garena Free Fire به طور متوسط 311.2 میلیون بازیکن فعال ماهانه دارد و تعداد کاربران فعال روزانه آن 41.5 میلیون کاربر می باشد.

اعتیاد آورترین بازی گوشی Garena Free Fire
Garena Free Fire

2- Among Us

Among Us یک بازی چند نفره آنلاین است که توسط InnerSloth LLC در سال 2018 ساخته و منتشر شده است. در سال 2020 و در اوج قرنطینه کرونا، Among Us محبوبیت انفجاری بین کاربران پیدا کرد. تبلیغات Among Us در فضای مجازی از جمله یوتیوب، یکی از دلایل معروفیت این برنامه بود.

طبق گزارش Business of Apps اپلیکیشن Among Us بیش از 530 میلیون دانلود تا سال 2022 داشته است. توسعه دهندگان این برنامه دائما به دنبال به روز رسانی و ارائه محتوا برای درگیر نگه داشتن کاربران هستند. Among Us در حال حاضر 415.5 میلیون بازیکن فعال ماهانه دارد.

Among Us با آمار بالای کاربران آنلاین
Among Us

1- PUBG Mobile (اعتیاد آورترین بازی گوشی)

PUBG Mobile با قدرت اعتیاد آورترین بازی گوشی در سال 2022 محسوب می شود که در پلتفرم ios و Android قابل دسترس است. بیش ترین کاربران PUBG در چین و هند بودند؛ اما بعد از مدتی در سال 2020 دولت هند تصمیم گرفت که این بازی را فیلتر کند و تعداد بازیکنان فعال این بازی به میزان زیادی کاهش یافت. با این وجود در حال حاضر PUBG Mobile به طور متوسط 511.6 میلیون بازیکن فعال ماهانه داشته و روزانه 42.6 میلیون بازیکن فعال دارد.

PUBG Mobile (اعتیاد آورترین بازی گوشی)
PUBG Mobile (اعتیاد آورترین بازی گوشی در سال 2022)

اهمیت تعادل در بازی کردن

بازی کردن با کنسول بازی، موبایل و یا کامپیوتر فایده های زیادی دارد. بازی کردن باعث می شود که خلاقیت و ابتکار شما بالا برود و روحیه مثبتی داشته باشید. بازی های هیجانی هورمون شادی و هیجان را در بدن شما متعادل می کنند و استرس های بی مورد را دور نگه می دارند. بازی های گروهی باعث می شوند که با دوستانتان تعامل پیدا کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

همه این ها به شرطی است که تعادل در بازی کردن رعایت شود. متاسفانه اعتیاد به بازی آنلاین امروزه به یک معضل در جوامع بشری تبدیل شده است. افراد در سنین مختلف و در سال های اخیر، وابستگی زیادی به بازی های سیستمی پیدا کرده اند؛ به طوری که اهداف زندگی عادی برایشان کمرنگ شده و مشکلات جسمانی و روانی پدید آورده است.

بهتر است قبل از هر چیزی با خودتان به یک تصمیم قاطع برسید که کنترل ساعات گشت و گذار در اینترنت یا انجام بازی های کامپیوتر و گوشی را در اختیار بگیرید. برای محدود کردن ساعات کار با گوشی می توانید از برنامه های محدود کننده گوشی استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزارها می توانید ساعت مشخصی برای بازی کردن اختصاص دهید. مثلا روزی یک ساعت را به بازی با گوشی اختصاص دهید. بعد از اتمام یک ساعت، بازی شما قفل می شود و تا زمانی که 24 ساعت آن روز تکمیل نشود، برنامه دیگر قابل استفاده نیست. برنامه های محدود کننده ابزار مفیدی برای کنترل و مدیریت زمان مفید شما هستند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی 10 مورد از اعتیاد آورترین بازی های گوشی در سال 2022 پرداختیم. قطعا بازی های زیاد دیگری هستند که باید در این لیست قرار بگیرند. اما ما سعی کردیم که توضیحات لیست را محدود به 10 بازی با بیش ترین آمار کاربران فعال روزانه نمائیم. اگر بخواهیم اشاره ای به تعداد دیگری از بازی های پرمخاطب در سال 2022 داشته باشیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Candy Crush Saga
  • Farmville 2
  • Words With Friends
  • GTA V
  • Assassin Creed: Valhalla
  • Five Nights at Freddy’s: Security Breach
  • GRID Autosport
  • GRISLevelhead
  • Cover Fire: Offline Shooting
  •  و…

یک نظر ثبت کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است. *